دسته‌بندی نشده

خانه هوشمند چیست؟

خانه-هوشمند-چیست؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که خانه هوشمند چیست و چگونه کار می کند؟ در این مقاله قصد داریم که جواب این سوال را باهم بررسی کنیم.

انسان همیشه به دنبال استفاده از تکنولوژی های نوین برای بهبود کیفیت زندگی خود بوده است. آسایش و راحتی و همچنین امنیت بیشتر یکی از انگیزه های اصلی پیشرفت تکنولوژی است.

ورود تکنولوژی به بخش های مختلف زندگی انسان تاثیرات شگرفی بر نوع زندگی انسان ها گذاشته است.
به عنوان مثال فرض کنید به مسافرت می روید و دیگر نگران آب دادن به گلدان ها نیستید چرا که سیستم هوشمند
اینکار را به راحتی برای شما انجام می دهد و یا اینکه با خیالی راحتی از خانه خود خارج می شوید بدون اینکه نگران
امنیت خانه خود باشید چرا که شما میتوانید با مجهز کردن خانه تان به یک سیستم امنیتی ، امنیت خانه تان را در برابر سارقان حفظ کنید
و به محض هرگونه خطری سریعا به شما اطلاع داده می شود و میتوانید اقدام کنید.
یکی از جدیدترین و جذاب ترین تکنولوژی های توسعه یافته در دنیای فناوری اطلاعات، تکنولوژی اینترنت اشیا
است. با استفاده از این تکنولوژی تجهیزات مختلف می توانند از طریق اینترنت به هم متصل شوند.
خانه هوشمند و تجهیزاتی که در آن استفاده میشود را میتوان جزو همین اینترنت اشیا محسوب کرد.
حال میخواهیم برویم سراغ پاسخ سوالی که پرسیدیم

 

خانه هوشمند چیست؟

اگر بخواهیم خانه هوشمند را به صورت خلاثه تعریف کنیم ، خانه هوشمند به خانه ای گفته ای می شود که برخی از بخش های آن را به صورت هوشمند و به وسیله نرم افزاری که روی گوشی تلفن همراه نصب می شود، کنترل کرد.

در خانه هوشمند شما همه فعالیت های روزمره را به وسیله گوشی تلفن همراهتان حتی از راه دور می توانید کنترل کنید .

به عنوان مثال بخش هایی که در یک خانه میتوانند هوشمند شوند عبارت اند از : پرده برقی ، لامپ های هوشمند ، کلیدهای کنترل روشنایی ، دوربین مداربسته ، سیستم های امنیتی و ….

اگر بخواهیم یک مثال بزنیم شما میتوانید در یک خانه هوشمند همه ی وسایل روشنایی منزلتان را مدیریت کنید حتی این قابلیت وجود دارد که از راه دور و یا حتی وقتی مسافرت هستید به صورت کامل بر سیستم روشنایی خانه تان نظارت داشته باشید و آن را کنترل کنید.

خانه هوشمند

دیگر قابلیت های خانه هوشمند

قابلیت های خانه هوشمند فقط به سیستم روشنایی محدود نمی شود بلکه قابلیت های دیگری هم دارد.

مثلا شما میتوانید با هوشمند سازی سیستم آبیاری گیاهانتان آن هارا از راه دور آبیاری کنید و یا با بکار بردن سیستم امنیتی در خانه تان ، خیالتان از بابت امنیت خانه تان راح باشد و وقتی دزد و یا هر چیزی به

محیط خانه شما تجاوز کند به شما اطلاع داده میشود و یا به وسیله آژیر خطر میتوانید سارق را از محل دور کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.

و یا مثلا زمانی که از سفر و یا محل کار برمیگردین میتوانید در مسیر خانه ، سیستم گرمایش و سرمایش خانه را فعال کنید تا زمانی که به خانه رسیدید از هوا و دمای مطلوب لذت ببرید.

smart home

چنانچه به دنبال تغییر در سبک و روش زندگی خود هستید ، ساختمان هوشمند یک ایده جذاب و بهینه برای شما می باشد.عموما تجهیزات ساختمان هوشمند در کنار کارایی از طراحی زیبایی برخوردار هستند که میتوانند به دکوراسیون داخلی خانه شما جانی دوباره ببخشند.

با پیشرفت تکنولوژی زندگی در دنیای امروز متفاومت شده است پس طبیعی و منطقی است که راه حل های ما هم در این دنیای مدرن ، متفاوت باشد.

خانه هوشمند مزیت های زیادی دارد که به صورت خلاصه و تیتر وار به برخی از آن ها اشاره می کنیم و در مقاله های بعد به صورت مفصل به آن ها می پردازیم.

 

*تحت کنترل قرار گرفتن همه وسایل خانه حتی از راه دور

*تامین ایمنی و امنیت بیشتر خانه

*بهینه سازی مصرف انرژی و زمان

*کنترلی کردن تجهیزات و لوکس کردن قابلیت ها

در یک خانه هوشمند قسمت های مختلفی را می توان هوشمند کرد که میخواهیم در این بخش به صورت خلاصه بخش هایی را که می توان هوشمند کرد را معرفی کنیم.

روشنایی و نورپردازی

این  نوع سیستم های هوشمند شامل کلید های روشنایی چند پل برای کنترل روشنایی خانه ، همچنین کلید های دیمر برای کم و زیاد کردن شدت نور هستند که به خانه اضافه می شوند و جایگزین کلید های سنتی می شوند.

قابل ذکر است که برای نصب و راه اندازی این کلید ها هیچ نیازی به کندن و خرابکاری و یا سیم کشی اضافه نیستم و شما می توانید به راحتی این کلید های هوشمند را جایگزین کلید های سنتی قبلی کنید.

مجهز کردن خانه به سیستم هوشمند روشنایی مزایای زیادی دارد مثلا شما میتوانید یک سناریو خروج برای خانه تعریف کنید که مثلا وقتی می خواهید از خانه خارج شوید و یا زمانی که میهمان دارید فقط با لمس کردن یک کلید مجموعه فعالیت های مورد نظرتون اتفاق بیفتد.

کلیدلمسی3پل
sarmayeshi garmayeshi

سرمایش و گرمایش

منظور از سیستم های هوشمند سرمایش و گرمایش،اسپیلت ، فن کوئل ، برخی شومینه های هوشمند ، سیستم های گرمایشی از کف ، شوفاژها و…است.

شما وقتی در سفر به سر میبرید و قصد برگشتن به خانه دارید و یا ویلا یا باغی در خارج از محل زندگی خود دارید این سیستم خیلی به کارتان می آید چرا که میتوانید قبل از رسیدن به محل مورد نطر از ساعتی قبل دمای آن را تنظیم کنید تا زمانی که به مقصد رسیدین دمای محیط مطلوب باشد.

امنیت

سیستم های امنیتی خانه هوشمند شامل دزدگیر ، سنسورهای دما ، سنسورهای حرکتی ، دوربین های مخفی، دوربین های مدار بسته و … می باشند 

که شما با مجهز کردن خانه خود به این نوع سیتم ها خیالتان از امنیت خانه تان راحت است و میتوانید از هر جای دنیا محیط داخلی و خارجی خانه خود را کنترل کنید.

security
صوتی سقفی

کنترل و پخش موسیقی

پخش موسیقی از موبایل،لپ تاپ و اجرای آن در خانه از وطیفه این نوع سیتم هوشمند است

شما با استفاده از این سیستم میتوانید برای آن برنامه ریزی کنید و در مراسم ها و تولد ها زیاد به کارتان می آید و شما میتوانید با فشردن یک کلید سیستم صوتی خانه و سناریوهایی را که از قبل تعریف کردید را اجرا کنید.

در این مقاله در کنار هم به توضیح و معرفی خانه هوشمند پرداختیم و در ادامه و در مقاله های بعدی به جزئیات و معرفی بیشتر این صنعت مدرن میپردازیم.

همچنین شما میتوانید هرگونه سوالی که دارید را با در میان بگذارید و یا به بخش سوالات متداول سر بزنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان فنی ، با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =