دسته‌بندی نشده

سیستم های امنیتی و حفاظتی در ساختمان هوشمند

سیستم امنیتی خانه هوشمند

سیستم های امنیتی در ساختمان هوشمند چیست؟

در خارج از خانه دیگر نگران خانه خود نباشید

سیستم های امنیتی در ساختمان هوشمند ، همانطور که از نامش پیداست ، با همکاری مجموعه ای از سیستم ها که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد وظیفه حفاظت از خانه را بر عهده دارند و امنیت خانه شما را فراهم خواهند کرد.

سیستم امنیتی خانه ، شبکه ای از سیستم های الکترونیکی یکپارچه است که به وسیله یک صفحه کنترل با هم شبکه می شوند و با هم در ارتباط هستند تا منزل شما را از سارقان و خطرات احتمالی حفظ کنند.

اعلان هشدار و گزارش از راه دور و ارسال تصاویر و فیلم

به عنوان مثال چنانچه شیشه ای از منزل شکسته شود و یا دربی که قفل است باز شود و هرگونه ورود و خروج به وسیله سیسنم امنیتی و از طریق نرمافزار موبایل به صورت عکس و فیلم و پیامک و تماس گزارش دهی می شود.

سیستم امنیتی اعلان هشدار
امنیتی

محافظت از اشیا قیمتی و یا هر نوع وسیله ای

یکی دیگز از قابلیت های سیستم های هوشمند بکار رفته در ساختمان هوشمند ، سنسورهای هوشمند است .این سنسور ها را میتوانید روی اشیا گرانبها و یا گاو صندوق و هرچیزی که مدنظر شماست ، قرار دهید و به محض هرگونه حرکت و جابجایی به شما و به وسیله گوشی تلفن همراهتان گزارش می دهد.

هشدار باز ماندن درب و پنجره منزل

چنانچه قصد خروج از منزل و یا قصد خواب دارید و پنجره و یا دربی باز باشد و شما فراموش کرده باشید که آن را ببندید ، سیستم های امنیتی این موضوع را از طریق گوشی تلفن همراه به شما یادآوری می کنند.

سنسور امنیتی حفاظتی
درب هوشمند

درب بازکن های هوشمند

چنانچه در خانه و یا بیرون خانه هستید و کسی زنگ در خانه خانه شما را بزند ، ارتباط صوتی و تصویری با او از طریق گوشی تلفن همراهتان فراهم میشود و شما میتوانید تصمیم به بازگشایی و یا عئم بازگشایی درب کنید.

قفل های هوشمند

یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین سیستم های هوشمند ساختمانی ، قفلهای هوشمند است .این قفل ها که در رنگ ها و طرح بسیار متنوعی موجود است را می توانید بر روی درب ورودی منزل یا محل کار خود نصب کنید و خود را از کلید سنتی بی نیاز کنید

این قفل ها به روش های مختلفی از جمله رمز و پسورد ، کارت هوشمند ، اثر انگشت ، تشخیص چهره و یا در صورت نیاز به وسیله کلید مکانیکی باز گشایی شوند.

قفل هوشمند
مداربسته

دوربین های مدار بسته

رایج ترین سیستم هوشمند ساختمانی دوربین های مداربسته هستند که با توجه به مدل های بسیار زیاد این سیستم هم در خارج از خانه و هم در داخل خانه می توانید از آن ها بهره ببرید .

دوربین های کوچک و مخفی نظارتی برای داخل منزل نیز وجود دارند که به وسیله آن ها میتوانید فرزندان ، افراد سالمند و کارمندان خود را کنترل و نظارت کنید.

جالب است بدانید همه این دوربین ها قابلیت ضبط تصویر و فیلم هستند و برخی از آن ها قابلیت گفتگوی دو طرفه را دارند.

ویژگی های سیستم های امنیتی و حفاظتی در خانه هوشمند

سیستم امنیتی ساختمان

کاربرد همه سیستم های امنیتی و حفاظتی در خانه هوشمند ، ایجاد امنیت در و پنجره ها و کنترل همه ورود و خروج ها و کنترل خطرات ناشی از ورودهای غیرمجاز است.

سیستم های نظارتی و امنیتی علاوه بر کنترل و ایجاد امنیت خانه باعث ایجاد آرامش و آسایش ساکنین می شود 

در ادامه به برخی از مهم ترین ویژگی های سیستمهای امنیتی اشاره خواهیم کرد:

  • قابلیت برنامه ریزی : این سیستم ها دارای قابلیت کنترل و برنامه ریزی بسیار دقیقی هستند. به عنوان مثال در زمان سفر می توان تنظیمات خاصی را برای ساختمان هوشمند در نظر گرفت.

  • اطلاع رسانی ورود اشخاص غیر مجاز به داخل ساختمان و گزارش دهی به وسیله گوشی تلفن همراه

  • شبیه سازی وجود شما در ساختمان هنگامی که حضور ندارید. به عنوان مثال روشن و خاموش شدن چراغ ها یا وسایل صوتی و تصویری در زمان مشخص . این عمل تظاهرسازی حضور شما روش بسیار مرسوم برای ایجاد امنیت در برابر سارقان است.

  • فعال شدن سیستم های اطفاء حریق در زمان بروز آتش سوزی های احتمالی و کنترل آن از طریق تلفن همراه و از راه دور

  • ارسال کلیه اطلاعات به صاحب خانه از طرق مختلف مانند ارسال اطلاعات روی تلفن همراه

  • امکان فعال سازی و غیرفعال نمودن سیستم های امنیتی به سادگی با استفاده از ورود کد ، استفاده از کارت های مخصوص ، اثرانگشت ، تشخیص چهره و کلید سنتی در زمان ورود به ساختمان

  • استفاده از باطری های پشتیبان که در زمان بروز قطعی برق می تواند سیستم های امنیتی را فعال نگه دارد.

  • برخی از انواع سیستم های امنیتی در هوشمندسازی ساختمان این قابلیت را به صاحب خانه می دهد که سناریوهای مختلفی را تعیین نموده و برنامه ریزی های خاصی برای هر یک از سناریو ها  در ساختمان در نظر بگیرد.

 

 

سیستم امنیتی خانه هومشند

ایمنی خانه هوشمند

امروزه در حالی که در قرن بیست و یکم به سر می بریم با توجه به پیشرفت غیرقابل یاور تکنولوژی بسیاری از صاحبان ملک و کسب و کار به فکر ایجاد امنیت و آسایش برای محل کار و یا خانه خود هستند و با استفاده از محصولات بسیار متنوع و ایمنی که در سراسر جهان به تولید رسیده ، خانه و محل کار خود را تجهیز میکنند.

هم اکنون ما در شرکت نیروگستران  با برترین و بروز ترین سیستم های هوشمند و امنیتی در کنار شما هستیم.

برای مشاوره و پیاده سازی هر نوع سیستم هوشمند و امنیتی با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هفت =