Decoration

چرا باید خانه خود را هوشمند کنیم؟

چرا باید خانه خود را هوشمند کنیم؟

چرا باید خانه خود را هوشمند کنیم؟

هنوز در ایران خانه هوشمند به عنوان یک قابلیت برای خانه های لوکس و پر زرق و برق به حساب می آید و هنوز فرهنگ استفاده از این تجهیزات هوشمند در خانه های قدیمی و معمولی جا نیفتاده است.

در صورتی که در حال حاضر در اکثر کشورهای جهان ، تجهیزات هوشمند خیلی وقت هست که به خانه ها راه پیدا کرده است و جزوی از فرهنگ آنان شده است.

در این مقاله قصد داریم به مزایای هوشمندسازی ساختمان و سپس به توضیحات آن اشاره کنیم…

مزایای یک خانه هوشمند

*صرفه جویی در مصرف انرژی

*افزایش ارزش خانه

*ظاهر زیبا و مدرن

*افزایش امنیت

*زندگی راحت

مزایای خانه هوشمند

در ادامه قصد داریم که هرکدام از موارد بالا را توضیح دهیم تا موضوع:چرا باید خانه خود را هوشمند کنیم؟ بیشتر برایتان روشن شود

صرفه جویی در مصرف انرژی

صرفه جویی در مصرف انرژی یک مفهوم عام است.منظورمان از کاهش مصرف انرژی در خانه هوشمند ، کاهش هزینه برق است چرا که استفاده از تجهیزات هوشمند باعث استفاده بهینه از انرژی می شود و در زمان های غیرضروری به صورت خودکار غیرفعال می شوند و به این ترتیب باعث کاهش مصرف انرژی می شود.

همچنین با استفاده از سیستم های سرمایش و گرمایش هوشمند نیز می توانید در مصرف گاز هم صرفه جویی کنید.

جویی در مصرف انرژی

افزایش ارزش خانه

قیمت واحدها و خانه های به موارد زیادی از جمله متراژ،لوکیشن،طبقات،متریال و مصالح و … بستگی دارد پس توقعی منطقی و بجایی نیست که ارزش یک خانه مدرن و یک خانه معمولی یکسان باشد.

هوشمند سازی خانه علی رغم یک هزینه اولیه جهت هوشمند سازی ، باعث بالا بردن ارزش خانه به صورت چشم گیر می شود و باعث فروش سریع تر و بهتر خانه می شود و این یک مزیت بزرگ برای مصرف کنندگان و همچنین فروشندگان خانه نیز می شود.

شما با هر بودجه ای که دارید میتوانید خانه خود را هوشمند کنید و نیازی به هزینه های کلان برای هوشمندسازی خانه نیست چرا که علاوه بر تجهیزات خارجی ، تجهیزات بسیار باکیفیت و بهینه در داخل کشور نیز به تولید می رسند که این موضوع باعث کاهش چشم گیر هزینه ها می شود.

ارزش خانه

ظاهری زیبا و مدرن

زمانی که ما در خانه خود از تجهیزات هوشمند استفاده می کنیم و خانه خود را هوشمند می کنیم، خانه ما با خانه های قدیمی و معمولی متمایز می شود و ظاهری شیک و مدرن به خود میگیرد

به عنوان مثال شما میتوانید از کلید های لمسی هوشمند روشنایی به جای کلید های سنتی استفاده کنید .جالبه بدونید این کار بدون هیچگونه سیم کشی اضافه و خرابکاری صورت می گیرد.

حال شما یک خانه دارید که همه وسایل روشنایی آن را می توانید از راه دور و به وسیله موبایل مدیریت و کنترل کنین و از زندگی مدرن خود لذت ببرید.

مدرن

افزایش امنیت

با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش آمار سرقت از خانه ها ، سیستم های امنیتی خانه هوشمند این مسئولیت را به عهده گرفته اند که با استفاده از بالاترین سطح امنیتی از خانه شما حفاظت کند.

سیستم های امنیتی خانه هوشمند این قابلیت را دارند که با استفاده از سنسورهایی که بکار گرفته می شوند ورود و خروج هر چیز غیر مجاز را به شما اطلاع بدهند و یا با استفاده از آژیر خطر سارق را فراری بدهند.

سیستم امنیتی خانه این قابلیت را دارد که در هر لحظه به شما از طریق تماس و یا پیامک گزارش دهند.

خانه

آسایش و زندگی راحت

خانه هوشمند در جهت رفاه و راحتی شما گام های بسیار موثری برداشته است.

سیستم های هوشمند قابلیت سناریوپذیری دارند یعنی شما میتوانید یک مجموعه از کارها را تنظیم کنید و برای سیستم تعریف کنید به عنوان مثال برای خروج از خانه دیگر نیاز نیست تک تک چراغ هارا خاموش کنید و با فشردن یک کلید کلیه کارها انجام میشه.

و دیگر سناریو هایی از جمله سناریو ورود ، خروج ، پارتی و مهمانی و … که می توانید برای سیستم تعریف کنید و لذت استفاده از این سیستم هوشمند را ببرید.

مقالات هوشمند سازی ساختمان

کنترل از راه دور تجهیزات

یکی از مهم ترین ، محبوب ترین و پرکاربردترین ویژگی های خانه هوشمند این است که شما می توانید همه وسایل را به وسیله موبایل از هر جای دنیا که هستید کنترل کنید.شما با نصب نرم افزار خانه هوشمند روی موبایل خود امکان دسترسی کامل به همه ی بخش های خانه تان را دارید.

از جمله بخش های قابل کنترل در خانه هوشمند عبارت اند از :

هر کدام از این قابلیت ها برای خانه هوشمند یک مزیت به حساب می آید اما خانه هوشمند مزایای مهم تر و بزرگتری دارد که قبلا به آن ها اشاره کردیم.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان فنی ، با ما همراه باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =