دسته‌بندی نشده

سیستم هوشمند ایرانی بخریم یا خارجی؟

دلار

هیچ گرانی بی دلیل نیست ، هیچ ارزانی بی حکمت نیست

آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که سیستم هوشمند ایرانی بخریم یا خارجی؟

یک ضرب المثل قدیمی در بین ما ایرانی ها رایج است که عنوان می کند هیچ گرانی بی دلیل نیست هیچ ارزانی بی حکمت نیست ،شاید به جرات بتوان گفت این ضرب المثل دقیقا پاسخ این پرسش که ایرانی بهتر است یا خارجی را به راحتی برای ما مشخص میکند ، حال با توجه به ضرب المثل گفته توضیحات بیشتری راجع به این امر خواهیم داد:

قبل از هر چیزی هدفمان از ارائه این بخش زیر سوال بردن زحمات دوستان و همکارانی که در این حوزه با برندهای ایرانی فعالیت میکنند نیست و فقط با هدف آشنایی افرادی که در این امر می خواهند انتخاب کنند این توضیحات ارائه می شود..

ما در مجموعه نیروگستران معتقدیم که هیچ برندی و هیچ کالایی عاری از نقص نبوده و همچنین هیچ کالایی بی ارزش محض نیست و با توجه به میزان هزینه ای که می شود معمولا کارایی لازم را دارند ، بنابراین بحث سوال بهتر بودن کالای ایرانی و خارجی فکر میکنم پاسخش این باشد که همه کالا ها با توجه به هزینه ای که بابت آن می پردازیم خوب است.اما اگر نگاه واقع بینانه به این قضیه داشته باشیم متوجه می شویم که در کشور ما با توجه به شرایط خاص موجود اساسا بحث تولید موضوع گم شده ای است که سالهاست به  دنبال پاسخش هستیم و معمولا تولید بیشتر ، معنی مونتاژ را دارد (بعنوان مثال :خودروهای ایرانی) که مصداق بارز این سخن می باشد و در صنف سیستم هوشمند هم به همین منوال است که تمامی ماژول ها معمولا با کیفت نه چندان مطلوب از کشورهای چین و یا همسایه وارد می شود و در ایران سرهمبندی شده و لیبل خورده و به اسم کالای ایرانی روانه بازار می شود که اصولا هم استاندارد حداقلی لازم را ندارند وهمانطور که همه ما می دانیم نمونه خارجی این محصولات هم به وفور در بازار دیده می شود که هیچ گونه استانداردی ندارند و پس از مدت زمان کوتاهی متاسفانه کارایی خود را از دست می دهند.در پایان اگر به عنوان یک مشاور بخواهیم سوال را پاسخ دهیم پاسخ ما این است به سابقه محصول و به استاندارد محصول نگاه کنید و در یک کلام کالای ارزان نخرید.

در ادامه قصد داریم به بررسی برخی از ویژگی های سیستم های خارجی و ایرانی بپردازیم.

طراحی ظاهری

اولین چیزی که در انتخاب سیستم خانه هوشمند مورد توجه قرار میگیرد طراحی ظاهری محصولات است. کلید لمسی هوشمند بخش جدایی ناپذیر سیستم خانه هوشمند است که به صورت مستقیم در معرض دید قرار دارد. بنابراین طراحی ظاهری کلید لمسی هوشمند از اهمیت بالایی برخوردار است.

خوشبختانه سیستم های هوشمند ایرانی در این مورد خوب عمل کرده اند و پا به پاب سیستم های خارجی در حال رقابت هستند.

هوشمند ایرانی بخریم یا خارجی؟

تجهیزات هوشمندسازی ساختمان

منظور از تجهیزات قابل کنترل، بخش های مختلف خانه است که قابلیت این را دارند که به سیستم خانه هوشمند متصل شوند. اغلب تجهیزات درون ساختمان قابلیت هوشمندسازی را دارند.

برخی از بخش های قابل کنترل توسط سیستم خانه هوشمند عبارتند از:

  • پریز هوشمند
  • سیستم آبیاری هوشمند
  • شیر برقی هوشمند (قابل استفاده برای آب و گاز)
  • پرده برقی هوشمند
  • احضار آسانسور
  • کنترل درب پارکینگ
  • سیستم روشنایی خانه
  • و …

شما با توجه به بودجه و نیازتان میتوانید بخش های مختلف خانه را هوشمند کنید ، همه بخش ها قابلیت سناریو گذیری دارند و شما می توانید از راه دور و فقط به وسیله موبایل خانه خود را کنترل کنید.

قبل از خرید سیستم خانه هوشمند با تصمیم بگیرید به کدام یک از بخش های خانه هوشمند نیازمندید و با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید تصمیم بگیرید که از سیستم هوشمند ایرانی استفاده کنید یا خارجی.

خوشبختانه وسایل هوشمندسازی خانه ایرانی نیز بسیار پیشرفته هستند و با شرکت های خارجی قابل رقابت می باشند.

 

هزینه هوشمندسازی ساختمان

مهمترین مساله که در پاسخ به سوال خانه هوشمند ایرانی یا خارجی حائز اهمیت است، میزان هزینه خرید تجهیزات خانه هوشمند است. شکی نیست که تولیدکنندگان مختلف، کاربری های متنوعی از سیستم خانه هوشمند ارائه می دهند. برای داشتن هریک از این تجهیزات هزینه مشخصی باید از جانب شما پرداخت شود.

بنابراین بسیار مهم است که با یک بررسی دقیق میزان هزینه به ازای نیاز را بین تولیدککندگان مختلف مقایسه کنید. زمانی که یک قابلیت انحصاری توسط یک تولیدکننده عرضه می شود، میزان بودجه ای که شما برای هوشمندسازی ساختمان خود در نظر گرفته اید اهمیت پیدا می کند.

بنابراین با توجه به میزان بودجه خود و ارزش آپشن هایی که تولیدکنندگان به شما می دهند تصمیم گیری کنید.

 

هزینه هوشمندسازی ساختمان

برای هرگونه مشاوره رایگان با کارشناسان فنی ما با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =