دسته‌بندی نشده

مزیت های داشتن یک خانه هوشمند

نیروگستران-niroogostaran-مزیت های داشتن یک خانه هوشمند

در دنیای امروزه پیشرفت تکنولوژی را میتوان در عرصه های مختلف شاهد بود. صنعت ساختمان هم از این قاعده مستثنا نبوده و خانه هایی که روزی فقط به عنوان یک سرپناه برای انسان ها ساخته شده اند امروزه چنان پیشرفتی کرده اند که شما بدون حضور در منزل میتوانید بخش های مختلف ساختمان خود را کنترل کنید
خانه ی هوشمند یعنی داشتن خانه ای که در آن بتوان با دقت زیاد و زحمت کم تر وسایلی که با برق کار میکنند را بطور خودکار و از راه دور کنترل کرد و کارهای مختلفی رو انجام داد و حتی در زمانی که صاحبین منزل حضور ندارند بخش های مختلف مانند: روشنایی، دما، هوای اتاق، وضعیت باز و بسته بودن قفل درب ها و باز و بسته بودن پرده ها ، دمای منزل و .... را مدیریت نمود.
هنگامی که شما از یک خانه هوشمند استفاده میکنید نیازی نیست که نگران خاموش کردن وسایل روشنایی، سرمایشی و گرمایشی، لوازم صوتی و تصویری، سیستم های امنیتی و ... باشید. چون بواسطه هوشمند بودن ساختمان امکان کنترل همه ااین موارد از راه دور وجود دارد

مزیت های هوشمند کردن یک خانه و ساختمان:

صرفه جویی در مصرف انرژی
یکی از مهم ترین مزیت های هوشمند سازی ساختمان صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده درست از انرژی است. در دنیای امروز برای کنترل مصرف انرژی و کمک به بهینه سازی آن بخش های مختلف یک خانه مانند: سرمایشی و گرمایشی، روشنایی، تجهیزات صوتی و تصویری و ... را بوسیله یک کنترل کننده مرکزی هوشمند مدیریت میکنند که بتوانند از راه دور آن را خاموش و روشن کنند.
در این شرایط حتی در زمانی که در کنزل حضور ندارید یا هنگام مسافرت میتوانید قسمت های مختلف خانه را کنترل کرده و مصرف انرژی را کم کنید

کنترل کردن و مدیریت تمام قسمت های ساختمان
دستگاه مرکزی نصب شده در یک خانه هوشمند حکم قلب تپنده خانه را دارد و در واقع هسنه مرکزی خانه هوسمند را تشکیل می دهد و امکان کنترل کردن سیستم های به کار رفته در ساختمان را ایجاد میکند. افرادی که صاحبین خانه های هوشمند هستند میتوانند مثلا قبل از رسیدن به منزل یا بعد از خروج از آن سیستم هاس سرمایشی و یا گرمایشی را بر اساس نیاز خودشون از راه دور روشن یا خاموش نمایند

امنیت بالا
حفظ امنیت در یک ساختمان هوشمند موضوعی بسیار مهم برای ساکنین می باشد. به همین منظور در طراحی ساختمان های هوشمند، در بخش های مختلف ساختمان از سیستم های امنیتی استفاده می گردد.
برای مجهز کردن یک خانه هوشمند به سیستم های امنیتی میتوان در بخش های مورد نیاز مانند ورودی ساختمان سیستم های مجهزی قرارداد که در هنگام بروز هرگونه اتفاقی به صاحبین خانه اطلاع دهد.

بالا رفتن سطح آسایش و رفاه 
یکی از مزایای اولیه هوشمند سازی ساختمان ها بالا رفتن سطح رفاه و آسایش ساکنین آنهاست. با استفاده از تجهیزات و امکاناتی که رد یک خانه هوشمند وجود دارد شما میتوانید کارهای زیادی که قبلا برای انجامشان زمان زیادی رو صرف میکردید فقط با استفاده از چند دکمه از راه دور و به سادگی و خیلی سریع انجام بدید.
میتوانید بر اساس علاقه و نیاز خود سناریوهای مختلفی مانند سناریو ورود، خروج، پارتی، خواب و .... تعریف کنید تا در زمان های تعیین شده از جانب شما تغییرات مورد نظر اعمال گردد.

کاربری راحت
در یک خانه هوشمند شما میتوانید همه تجهیزات موجود در ساختمان خود را از طریق ابزارهای هوشمند مانند تلفن همراه، تبلت و رایانه شخصی خود در هرجایی که باشید به راحتی و حتی از راه دور کنترل نمایید

زیبایی بصری
با هوشمند کردن یک ساختمان فضای داخلی آن ظاهری بسیار لوکس و مدرن پیدا میکند چون شرکت های مجری هوشمند سازی ساختمان تلاش کرده اند که وجود این سیستم ها در خانه های هوشمند علاوه بر ایجاد بسترهای کنترل تجهیزات، این امکانات را با ظاهری لوکس قرار دهند. مثلا به جای استفاده از کلیدهای مکانیکی قدیمی از یک کلید هوشمند لمسی با ظاهری زیبا که ترکیبی از شیشه و فلز و نورهای پس زمینه ای می باشد استفاده میکنند که باعث میشود در وهله اول توجه افراد را به خود جلب کند و ظاهری زیبا و جذاب به خانه بدهد.

نیروگستران-niroogostaran-مزیت های داشتن یک خانه هوشمند

معایب هوشمند سازی ساختمان


ممکن است بعد از خواندن مزایای خانه هوشمند گمان کنید که این یک تکنولئژی بی نقض است اما این تصور اشتباهی است و هوشمند سازی ساختمان مانند هر چیز دیگری در دنیا در کنار همه مزایای خود معایبی نیز دارد که در ادامه به چند مورد از آنها می پردازیم


بالا بودن هزینه اجرا
درست است که هوشمند کردن یک ساختمان با گذشت زمان باعث کاهش هزینه های شما میشود اما در ابتدای کار هنگامی که تصمیم به هوشمند سازی ساختمان خود میگیرید حتما باید نگاهی به هزینه های هوشمند سازی و بودجه خود بیندازید.


رایج شدن سبک زندگی کم تحرک
از آنجایی که یکی از اهداف هوشمند سازی ساختمان راحتی و آسایش کاربران است این امر موجب می شود که ساکنین یک خانه هوشمند را به یک زندگی دور از تحرک بدنی هدایت میکند. چرا که با استفاده از این تکنولوژی حتی میتوانید بدون کوچکترین تحرکی چمن های باغچه خود را کوتاه کنید و غذای خودتان را گرم کنید و از این رو با هوشمند کردن خانه خود باید برای حفظ سلامتتان به فکر فعالیت های بدنی جایگزین باشید.

کلام آخر:

در یک خانه هوشمند این امکان به صاحبین خانه داده می شود که بتوانند توامی وسایل برقی خود را با استفاده از موبایل یا تبلت خود که به اینترنت متصل شده است را کنترل کنند. هوشمند سازی ساختمان به دو طریق سیمی و با سیم قابل انجام می باشد. نتیجه هوشمند سازی یک ساختمان برای کاربران آن خانه صرفه جویی در هزینه ها و راحتی بیشتر خواهد بود.
هوشمند سازی ساختمان علاوه بر همه مزیت هایی که دارد میتواند خطرات و مشکلاتی را رقم بزند که در این مقاله به آن پرداختیم برخی از این مشکلات میتواند شامل رایج شدن سبک زندگی کم تحرک برای ما و بالا بودن هزینه اجرای هوشمند سازی اشاره کرد.
اگر برای هوشمند سازی ساختمان خود و استعلام هزینه های اجرا نیاز به مشاوره دارید میتوانید با کارشناسان فنی شرکت فنی و مهندسی نیروگستران که مجری هوشمند سازی ساختمان در شهر شیراز می باشد در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفده =