دسته‌بندی نشده

پرده هوشمند چیست و چه امکاناتی به خانه اضافه می کند؟

نیروگستران-niroogostaran-پرده هوشمند چیست و چه امکاناتی به خانه اضافه می کند؟

فرض کنید برای باز و بسته کردن پرده های خانه فقط لازم باشد یک دکمه را فشار دهید یا به راحتی این کار را از طریق تلفن هوشمند خود انجام دهید قطعا فوق العاده خواهد بود. اگر خانه شما یک پرده هوشمند داشته باشد این امکان را در اختیارتان می گذارد که به سادگی این کار را انجام دهید.
پرده های هوشمند کاربردهای زیادی دارند و میتوان از آن ها در هتل ها، بیمارستان های هوشمند و .... استفاده کرد.

پرده هوشمند چطور کار می کند ؟
پرده هوشمند با استفاده از نیروی برق کار می کند. عملکرد این پرده به این صورت است که در قسمت بالایی آن چند موتور کوچک قرار می گیرد که به وسیله آنها می توان باز و بسته نمودن پرده را کنترل کرد. این موتورها توان مصرفی پایینی دارند. دستورات بوسیله رابط کنترلی به واحد کنترلی ارسال می گردد. از طریق سیگنال های ارسالی واحد کنترلی جهت حرکت موتور را تعیین می کند. توجه داشته باشید که بر اساس نوع پرده شما (عمودی یا افقی) نوع حرکت موتور تفاوت خواهد داشت.

امکانات و مزیت های پرده هوشمند:
یکی از اصلی ترین اهداف هوشمند سازی ساختمان ایجاد رفاه و آسایش برای افراد خانه است و هوشمند سازی پرده های یک خانه یکی از مواردی است که این هدف ایجاد رفاه را محقق می نماید.

1. راحتی و آسایش
سریع حرکت دادن پرده ها و باز و بسته کردن آن ها به مرور زمان می تواند به چرخ های کوچک قسمت متحرک پرده شما آسیب بزند و در طولانی مدت باعث شود که پرده شما شکل ظاهری خود را از دست بدهد و در نهایت مجبور به تعویض آن شوید. با هوشمند کردن پرده های خانه شما به راحتی می توانید پرده ها را از راه دور کنترل کنید. از طریق رابط کاربری که در منزل قرار داده شده یا بوسیله اپلیکیشنی که بر روی تلفن همراه خود نصب میکنید به راحتی می توانید پرده ها را باز و بسته کنید.
2. قابلیت برنامه ریزی
یکی از قابلیت های بی نظیر پرده های هوشمند این است که برنامه پذیر هستند و شما می توانید بر اساس برنامه ای که تعیین میکنید آن ها را در زمان های مشخصی باز و بسته کنید روند کار به این صورت است که بعد از برنامه ریزی، در زمان های تعیین شده واحد کنترلی به موتورها دستور حرکت می دهد. مثلا میتوانید برنامه ای را تعیین کنید که به هنگام طلوع خورشید و روشن شدن هوا پرده ها باز و هم زمان با غروب خورشید و نتاریک شدن هوا پرده ها بسته شوند.
3. بالا رفتن امنیت خانه:
فرض کنید که قصد مسافرت دارید در این حالت برای حفظ امنیت خانه می توانید کاری کنید که حتی در زمان عدم حضور شما در منزل در زمان هایی توشط شما تنظیم می شود پرده باز و بسته شود و از آنجایی که پرده های خانه از بیرون قابل رویت هستند اینطور به نظر می رسد که شما در منزل حضور دارید و پرده ها را می کشید.
4. هماهنگی با سایر لوازم خانه هوشمند
اگر شما یک خانه هوشمند دارید و بخش های مختلف آن مانند سیستم سرمایشی و گرمایشی، سیستم روشنایی و .... آن نیز هوشمند شده است بهتر است برای پرده های خانه خود نیز از این سیستم هوشمند سازی استفاده کنید تا در کنار سایر وسایل شما هماهنگی بیشتر و بهتری داشته باشد تا به وسیله هوشمند سازی اجزا مخالف خانه خود بتوانید کیفیت زندگیتان را ارتقا دهید.
5. صرفه جویی در مصرف انرژی
هوشمند بودن پرده های خانه این امکان را به شما می دهد که حتی در زمان عدم حضور در منزل، هنگامی که نور خورشید وجود دارد پرده ها را باز کنید و برای روشنایی خانه خود از نور طبیعی استفاده کنید. همین کار به ظاهر ساده تا حد زیادی می تواند در کاهش مصرف انرژی تاثیر گذار باشد
6. افزایش ارزش مادی خانه
درست است که هوشمند سازی ساختمان مشمول هزینه خواهد بود ولی باعث می شود که خانه شما ارزش مالی بالاتری پیدا کند.

عملکرد پرده هوشمند چگونه است ؟
باز و بسته نمودن پرده های معمولی قدیمی کمی سخت و طاقت فرساست و حتی گاهی اوقات به دلیل سفت بودن جنس نخ ممکن است باعث پارگی پرده شود. در چنین شرایطی معمولا افراد از باز و بسته کردن پرده ها منصرف شده و حتی مجبورند روشنایی روز را از دست بدهند ولی در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان و هوشمند شدن خانه ها شما به راحتی می توانید با استفاده از ریل های برقی و موتور های پرده هوشمند خود این مشکل را برطرف کنید و در هر زمانی که تمایل ذاشته باشید فقط با لمس کردن یک دکمه پرده خانه را باز کرده و از نور لذت ببرید.

نحوه هوشمند کردن پرده ها چگونه است ؟
در قدم اول ریل پرده نصب می شود. در قدم دوم ریل های مخصوص پرده را نصب می کنند و موتور های متحرک را روی آن ها قرار می دهند . در گام بعدی نصب پرده ها انجام می شود و در مرحله نهایی واحد کنترلی نصب شده و با قرار دادن رابط کاربری به راحتی کار هوشمند سازی انجام می گیرد و شما می توانید از پرده های جدید منزل لذت ببرید

قیمت پرده هوشمند و هزینه هوشمند سازی چقدر است ؟
برای اطلاع از قیمت ها و دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان شرکت فنی مهندسی نیرو گستران که مجری پروژه های هوشمند سازی ساختمان در شهر شیراز هستند در ارتباط باشید .

آیا امکان هوشمند سازی پرده های قدیمی وجود دارد؟
بله. فقط کافی است کمی ارتفاع و فاصله ریل پرده از دیوارها را تغییر دهید و در نهایت با نصب رابط کاربری و تعویض ریل ها هوشمند سازی پرده های شما انجام می شود.

سخن پایانی:
در این مقاله به مزایا و نحوه عملکرد پرده های هوشمند پرداختیم. اگر شما هم به دنبال داشتن یک زندگی با رفاه هستید هوشمند سازی خانه خود را جدی بگیرید. اگر قصد هوشمند کردن پرده های منزل، بیمارستان و یا هتل دارید می توانید با کارشناسان شرکت نیرو گستران تماس حاصل فرمایید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 13 =