دسته‌بندی نشده

نحوه نصب سیستم خانه هوشمند

نحوه نصب سیستم خانه هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

نحوه نصب سیستم خانه هوشمند، خانه هوشمند به خانه ای گفته می شود که شما می توانید به وسیله تلفن همراه خود و با استفاده از اینترنت بخش های مختلف خانه خود از جمله: روشنایی، امنیت، سیستم تهویه، آشپزخانه و .... خود را مدیریت و کنترل کنید.

نحوه نصب سیستم خانه هوشمند

نحوه اجرای خانه های هوشمند

نحوه اجرای خانه های هوشمند به دو صورت سیمی و بیسیم می باشد و شما با هوشمندسازی خانه خود می توانید در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی کرده و بسیاری از کارها را خیلی آسان انجام دهید. خانه هوشمند نیروگستران با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه مشاوره، طراحی و اجرای پروژه های هوشمند سازی در شهر شیراز مفتخر است که همشهریان عزیز را در این زمینه یاری کند.

نحوه نصب سیستم هوشمند خانه به صورت قدم به قدم

منظور از نصب خانه هوشمند و هوشمندسازی ساختمان این است که شما بتوانید با استفاده از لوازم و تجهیزات هوشمندسازی ساختمان خانه یا محل کارتان را مجهز کنید و از مزایای داشتن یک خانه هوشمند که امکان مدیریت و کنترل آن حتی از راه دور وجود دارد بهره مند شوید. برای این کار باید مراحل زیر را اجرا نمایید.

1. در گام اول باید با مفهوم bms به خوبی آشنا شوید چون برای موفقیت در نصب خانه هوشمند نیاز است مفهوم bms را شناخته و آن را اجرا نمایید.

BMS یا Building management system به معنی مجموعه‌ای از نرم افزار ها و سخت افزارها بوده و هدفشان کنترل قسمت های مهم ساختمان شما می باشد. برای آشنایی بیشتر با مفهوم bms می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

2. گام دوم که بسیار مهم و حساس می باشد این است که با برق هوشمند، نصب تجهیزات بی سیم و نحوه پیاده سازی سیم کشی هوشمند آشنا شوید.

3. متصل کردن اجزای سیستم هوشمند سازی ساختمان مانند سیستم امنیتی، روشنایی، پرده برقی و ..... و ایجاد هماهنگی بین آن ها.

4. بعد از نصب تجهیزات هوشمند سازی بادی به سراغ عیب یابی سیستم هوشمند خوود بروید تا بتوانید عملکرد تجهیزات خانه هوشمند خود را راتقا دهید.

5. نصب کلیدهای هوشمند: با نصب کردن کلید های هوشمند روشنایی، زنگ هوشمند، پرده هوشمند و .... میتوانید طعم لذت بخش استفاده از لوازم هوشمند را بچشید.

اگر شما یک خانه هوشمند داشته باشید بخش زیادی از استرس ها و نگرانی هایتان رفع می شود چون می توانید همه چیز را از طریق تلفن همراهتان حتی در زمان عدم حضور در منزل مدیریت کنید. مثلا اگر خانه یا محل کارتان با استفاده از تجهیزات هوشمند مجهز شده باشد دیگر نیازی نیست نگران این باشد که در زمان خارج شدن از منزل منبع گاز را قطع کرده اید یا خیر یا اینکه آیا درب خانه خود را قفل کرده اید ؟ چون می توانید همه این ها را با تلفن همراه خود انجام دهید.

برای استفاده بهتر و بیشتر از سیستم هوشمند نیاز است تا بعد از نصب این سیستم با قابلیتها و خدماتش آشنا شوید تا بتوانید حداکثر استفاده را از امکانات یک خانه هوشمند ببرید.

اگر قصد نصب خانه هوشمند خود را دارید حتما هوشمند سازی فضاهایی مانند آشپزخانه را جدی بگیرید. آشپزخانه هوشمند موجب حفظ امنیت در برابر خطرات احتمالی و ایجاد رفاه و آسایش برای ساکنین خانه می شود.

نصب تجهیزات خانه هوشمند

همان گونه که در ابتدای مقاله توضیح داده شد منظور از نصب سیستم خانه هوشمند این است که تجهیزات خانه هوشمند را نصب کنیم . در یک خانه هوشمند تجهیزات مختلفی مانند:کلیدهای هوشمند، پنل های هوشمند، عملگرها و... وجود دارد. برای نصب هر کدام از این تجهیزات باید از روش خاصی استفاده نمود و اگر این کار به درستی امجام نشود می تواند در عملکرد سیستم تاثیر بگذارد و حتی در مواردی می تواند خسارات جبران ناپذیری رو برجا بگذارد.

نحوه نصب سیستم خانه هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

تصور کنید که شما نصب دزدگیر خانه خود را به درستی انجام نداده اید و با ورود سارقین و افراد ناشناس سیستم به شما اطلاع رسانی نمی کند و همین مسئله باعث ضررهای بزرگی می گردد. پس برای جلوگیری از پیشامد چنین مشکلاتی حتما نصب خانه خود را به یک تیم حرفه ای بسپارید. مهندسین و متخصصان شرکت خانه هوشمند نیروگستران در شهر شیراز با بیش از 10 سال تجربه می توانند در این مسیر شما را همراهی نمایند.

آموزش نصب خانه هوشمند

شاید یادگیری آموزش نصب خانه های هوشمند برای افرادی که مبتدی هستند کمی سخت به نظر بیاید چون باید با اصول سیم کشی، ایمن سازی، تجهیزات بی یسم و .... آشنا شده تا بتوانند بصورت بی نقص این کار را انجام بدهند همان گونه که گفته شد اشتباه در نصب خانه هوشمند ممکن است خطرات و ضررهای بزرگی را ایجاد کند. بنابر این قبل از اینکه نصب خانه هوشمند را آموزش ببینید بهتر است با افراد متخصص در این فضا مشورت کنید تا ببینید آیا می توانید مسئولیت هوشمند سازی خانه اتان را بر عهده بگیرید یا خیر.

پس برای جمع بندی آنچه که در بالا توضیح داده شد می توان گفت که ورود به حوزه هوشمند سازی بدون آموزش امکان پذیر نیست و اگر از نحوه نصب تجهیزات هوشمند اطلاع کافی نداشته باشید نمی توانید کاری پیش ببرید و حتما کیفیت کلاس ها و دوره هایی که می خواهید برگزار کنید را در نظر بگیرید.

سیم کشی برق خانه هوشمند

یکی از مراحل مهم نصب کردن خانه هوشمند سیم کشی برق است. نحوه اجرا ی سیم کشی برق ساختمان مانند سیم کشی به روش سنتی است و تنها تفاوتی که دارد این است که قبل از شروع سیم کشی در خانه هوشمند باید نقشه اتوکد ساختمان را تهیه کرده و دراختیار متخصصان قرار دهید تا بتوانند طراحی های مورد نیاز را انجام دهند.

در سیم کشی مربوط به برق خانه هوشمند سر سیم ها به جای اتصال به کلیدها به ماژول های مربوطه که سر راه قطعات وجود دارد انتقال پیدا می کنند و درنهایت همه اتصالات در تابلو برق انجام می شود. به همین خاطر بر میزان سیم های مصرفی حدود 30 الی 35 درصد افزوده می شود.

در سیم کشی برق مربوط به ساختمان هوشمند به جای جعبه فیوز از تابلوهای برق مخصوصی که شبیه تابلوهای برق قدرت است استفاده می شود. این تابلو ها داخل دیوار و معمولا در بخش ورودی ساختمان نصب می گردد.

قیمت نصب سیستم هوشمند ساختمان

یکی از فاکتورهایی که برای انجام هوشمند سازی مورد توجه افراد قرار میگیرد هزینه نصب ساختمان هوشمند است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت ،بی سیم یا سیمی بودن تجهیزات خانه شما می باشد . اگر میخواهید با دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت گذاری خانه هوشمند آشنا شوید می توانید این مقاله را مطالعه نمایید و با کارشناسان ما در خانه هوشمند نیروگستران تماس گرفته و از مشاوره رایگانشان بهره مند شوید.

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرای شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 3 =