دسته‌بندی نشده

ویلای هوشمند

ویلای هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

ویلای هوشمند، در دنیای پر هرج و مرج شهری امروز بسیاری از افراد در پایان هفته و تعطیلات خود تمایل دارند به ویلاهایشان بروند اما داشتن ویلا نگرانی هایی از جمله پیش آمد مشکلات امنیتی در زمان عدم حضور در ویلا ایجاد می کند. برای حل این مشکل استفاده از ویلای هوشمند می تواند یک گزینه عالی به حساب بیاید.

با توجه به اینکه معمولا ویلاها در زمان های زیادی خالی هستند تامین امنیت آن ها کار سختی به حساب می رود اما با نصب کردن سیستم های دزدگیرهوشمند می توانید در هر کجای دنیا که هستید بصورت شبانه روزی بخش های مختلف ویلای خود را زیر نظر داشته باشید تا از پیشامد هر گونه سرقت جلوگیری کنید.

یکی دیگر از چالش هایی که صاحبان ویلا با آن مواجه هستند عدم اطلاع از پوسیدگی لوله ها و وضعیت نشتی آن هاست که در ویلای هوشمند این مورد نیز به راحتی قابل حل است.

با در اختیار داشتن یک ویلای هوشمند می توانید حتی از راه دور بسیاری از کارهای خود مانند: کنترل روشنایی ویلا، تنظیم دمای ویلا، تنظیم دمای آب استخر، آبیاری باغ و باغچه و .... را به راحتی انجام دهید.

ویلای هوشمند

ویلای هوشمند چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویلای هوشمند یک راهکار جذاب برای کسانی است که علاقه مند به زندگی در یک فضای لوکس و زیبا با استفاده از تکنولوژی هستند و به این ترتیب تمایل دارند که سبک زندگی خود را تغییر دهند.

در واقع سیستم هوشمند ویلا یک سیستم BMS محسوب می شود که به شما این امکان را می دهد تا بر امنیت ویلای خود نظارت کرده و از راه دور آن را مدیریت و کنترل نمایید.

در ویلای هوشمند همه امورات توسط یک واحد کنترل مرکزی انجام می گیرد. این واحد عموما یک سیستم کامپیوتر می باشد می توان گفت در یک ویلای هوشمند کارها به کمک کنترلر و اینترنت انجام می گردد. کنترلر ترکیبی از چندین سخت‌افزار است و از طریق نرم‌افزاری قدرتمند نقش مهمی در کل سیستم ایفا می‌کند.

شما به عنوان صاحب ویلا می توانید از راه دور آن را کنترل کنید و با استفاده از تلفن همراه خود بخش های مختلف آن را مدیریت کنید و به کمک تلفن همراه همه چیز را در ویلای هوشمندتان مدیریت نمایید.

شما به عنوان صاحب ویلا از طریق تلفن هوشمند خود دستوراتی را برای واحد مرکزی ارسال می کنید. این دستورات به وسیله چند دوربین و سنسور اجرا می شوند.

با هوشمند کردن ویلای خود می توانید نور محیط را بر اساس سلیقه اتان تغییر دهید و یا حتی در زمان عدم حضور در ویلا سیستم روشنایی و پرده ها را کنترل کنید و حتی اگر در زمان خروج از ویلا فراموش کردید چراغ ها را خاموش یا پرده ها را ببندید بعد از خروج از ویلا نیز این کار فقط با زدن یک دکمه روی تلفن همراهتان شدنی است.

با هوشمند کردن سیستم آبیاری ویلا حتی اگر مدت زمان زیادی امکان سر زدن به ویلا برایتان وجود نداشته باشد اما همچنان جای نگرانی برای آسیب دیدن باغچه و گل ها نیست و لازم نیست هر دفعه هزینه و زمان زیادی را برای رسیدگی به باغچه و گیاهانی که آسیب دیده اند صرف کنید.

ویلای اتوماسیون شده مانند یک سرایدار 24 ساعته عمل خواهد کرد کارهای خود را با دقت، مطمئن و حتی با هزینه کم انجام می دهد و به این ترتیب جای هیچ نگرانی برای حفظ امنیت ویلا برایتان باقی نمیگذارد.

ویلای هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

کاربردها و امکانات هوشمندسازی ویلا

سیستم آبیاری هوشمند باغچه‌ها و گیاهان

با هوشمند کردن سیستم آبیاری، باغچه و گیاهان خود را مجهز به سنسورهای حساس به نور، رطوبت خاک و .... می کنید که مانند یک باغبان حرفه ای در زمان نبود شما در ویلا عمل کرده و باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود.

مانیتورینگ کامل ویلا از راه دور

ویلای هوشمند دغدغه ها و نگرانی های شما را در زمان دور بودن از ویلا کاملا رفع می کند چون با استفاده از دوربین های مدار بسته هوشمند در هر زمان و مکانی می توانید از وضعیت ویلای خود اطلاع کامل حاصل کنید.

تامین امنیت با سیستم امنیتی و حفاظتی هوشمند

یکی از موارد بسیار مهم در یک ویلا حفظ امنیت آن است چون در روزهای زیادی از سال، هیچ کس در ویلا سکونت نداشته و اگر نتوان امنیت آن را حفظ کرد احتمال سرقت وجود دارد. در یک ویلای هوشمند سنسورهای درب و پنجره، قفل های مجهز به اثر انگشت، سنسورهای حرکتی و .... در زمان نبود شما امنیت ویلا را تامین می کنند.

تنظیمات دمایی پیش از ورود به ویلا

در یک ویلای هوشمند می توانید از راه دور دما را تنظیم کنید مثلا در فصل گرم سال قبل از رسیدن به ویلا سیستم سرمایشی را روشن کنید و در فصل سرد سال با تنظیم کردن سیستم گرمایشی دمای ویلا را در یک درجه مطلوب برای خود قرار دهید.

حفاظت از ویلا و وسایل داخل آن

ممکن است در زمان نبود شما مشکلاتی از جمله نشتی آب و گاز، آتش سوزی ای نشت گاز پیش بیاید. در این مواقع سیستم هشدار برای صاحبان ویلا یک اخطار از طریق تلفن همراهشان ارسال می کند و با مطلع کردن مالکین از بروز فجایع و پیشامدهای ناگوار جلوگیری می کند.

سیستم تهویه و کنترل دمای هوشمند

سیستم تهویه هوشمند از فرسودگی ویلای شما جلوگیری می کند. این قابلیت مخصوصا در شهرهای شمالی که رطوبت بالایی دارند بسیار مهم و پر کاربرد است.

مزایای هوشمندسازی ویلا

  • افزایش امنیت ویلا
  • بالا رفتن آسایش و اطمینان خاطر از طریق کنترل کردن ویلا از راه دور
  • اطلاع رسانی به مالکین ویلا در صورت نشتی و یا بروز مشکل
  • افزایش ارزش ریالی ویلا
  • کم شدن مصرف انرژی بین 20 تا 50 درصد
  • امکان دادن سناریو های مختلف مطابق با احساس و علایقتان
  • آبیاری گیاهان به صورت خودکار و یا دستی توسط کاربر
  • آماده کردن ویلا پیش از ورود به آن

هزینه هوشمندسازی ویلا چقدر است؟

ممکن است در ابتدا با شنیدن نام ویلای هوشمند این تصور برایتان ایجاد شود که ویلای هوشمند فقط برای قشر مرفه می باشد اما مانند خانه هوشمند، هزینه ی هوشمند سازی ویلا نیز به عوامل مختلفی مانند متراژ، تجهیزات استفاده شده، سطح هوشمند سازی و ... بستگی دارد. که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

پیاده سازی سیستم مدیریت هوشمند ویلا نیروگستران

علاوه بر تمام راهکارها و مواردی که در بالا توضیح داده شد، همه امکاناتی که در خانه هوشمند قابل استفاده است از سیستم روشنایی گرفته تا پارکینگ هوشمند برای ویلای شما نیز قابل استفاده می باشد.

شرکت فنی و مهندسی نیروگستران مجری پروژه های هوشمند سازی با توجه به علایق و میزان بودجه شما بهترین پیشنهادات را به شما ارائه خواهد داد. پس برای دریافت مشاوره همین الان با ما تماس بگیرید.

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرای شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − دو =