دسته‌بندی نشده

دستیار صوتی الکسا

دستیار صوتی الکسا-نیروگستران-niroogostaran

دستیار صوتی الکسا، اکثر افراد اسم دستیار صوتی الکسا را شنیده اند اما دقیقا نمیدانند که چیست و چه قابلیت هایی را دارا می باشد. الکسا یک صدای ضبط شده نیست. می توان گفت یک برنامه هوش مصنوعی قوی و تعاملی است که استفاده از آن می تواند یک تجربه جذاب را برایتان خلق کند. به کمک الکسا شما می توانید لذت داشتن یک خانه که بتوان با صدا بخش های مختلف آن را تنظیم و کنترل کنید بچشید.

در این مقاله قصد داریم به سوالات مختلفی راجع به دستیار صوتی الکسا پاسخ دهیم اینکه دستیار صوتی الکسا چیست و چه ویژگی هایی دارد پس تا انتهای این مقاله با نیروگستران همراه باشد.

دستیار صوتی الکسا

دستیار صوتی الکسا چیست / کیست؟

بسیاری از مردم تصورشان از الکسا این است که صدایی است که از طریق یک سری بلندگو که با آن سازگار است شنیده می شود. می توان گفت الکسا برای آمازون مانند سیری برای شرکت اپل می باشد. به کمک دستیار صوتی الکسا می توانید یک سرس سوالات را مطرح کنید و پاسخش را دریافت نمایید.

سوالاتی از جمله: هوا امروز چه طور است یا امروز چه تاریخی است؟

الکسا با تعداد زیادی از سرویسهای مربوط به آمازون سازگاری داشته و شما می توانید در محصولاتی مانند آمازون اکو، اکو دات، اکو اسپات ، اکو شو و آمازون فایر تی وی از آن استفاده نمایید.

alexa

اما واقعا دستیار صوتی الکسا چیست؟

وقتی شما از الکسا سوالی را می پرسید در حقیقت دارید با یک سرور مبتنی بر رایانش ابری ارتباط می گیرید.

آمازون سرویس صوتی الکسا را با هدف شبیه سازی مکالمات واقعی طراحی کرده اما شما از دستورات ادراکی برای انجام وظایف خاصی توسط دستگاه استفاده می کنید.

فرض کنید که می خواهید الکسا شروع به کار کند و صدایتان را بشنود. در این زمان کافیست به راحتی کلمه الکسا را بگویید. به این کلمه بیدارباش یا اصلاحا wake word گفته می شود. برای اکثر دستگاه هایی که با الکسا کار می کنند شما می توانید از همین کلمه استفاده کنید.

قابلیت‌های دستیار صوتی الکسا چیست؟

روزانه لیست دستورات صوتی قابل فهم برای الکسا در حال افزایش است.

آمازون به این دستورات مهارت یا skills گفته و خبر خوب این است که شما می توانید حتی مهارت های شخصی سازی شده خودتان را به وسیله ی Amazon Blueprints ایجاد کنید. بر اساس گزارشی که از آمازون اعلام شده این امکان برایتان وجود دارد که مهارت های ساخته شده توسط خود را در فروشگاه های آمازون به اشتراک بگذارید تا دیگر افرادی که از دستگاه های الکسا استفاده می کنند بتوانند از آن ها بهره ببرند. 

دستیار صوتی الکسا-نیروگستران-niroogostaran

قابلیت ها و اقدامات قابل انجام توسط الکسا بسیار زیاد بوده اما در این مقاله به چند مورد از پر طرفدار ترین ها خواهیم پرداخت:

· پیدا کردن دستورات پخت غذا و ارائه‌ی دستورالعمل قدم‌به‌قدم صوتی با مهارت AllRecipes

· روایت‌گری کتاب‌های Kindle برای شما

· اعلام زمان‌های پخش فیلم و برنامه‌های ورزشی

· سفارش پیتزا و یافتن رستوران‌های نزدیک

· پرداخت قبض‌های شما با نرم‌افزار Capital One

· ارائه‌ی توصیه‌های بارداری

· ردیابی بسته‌های آمازون شما

· اطلاع رسانی از آخرین اخبار روز

· خواندن ایمیل‌هایتان توسط الکسا

· ثبت هشدارهای مبنی بر مکان («الکسا، یادم بیار وقتی رسیدم خونه به خورشتم سر بزنم»)

· تعامل الکسا با افرادی که زنگ در خانه‌ی شما را می‌زنند

· افزایش امنیت خانه‌تان با استفاده از ابزاهایی مانند Alexa Guard و Away Mode

قابلیت‌های شخصی‌سازی دستیار صوتی الکسا چیست؟

یکی دیگر از قابلیت های جذاب الکسا این است که شما می توانید کارهای روزمره را برایش تنظیم نمایید. با استفاده از این قابلیت شما می توایند یک سری دستورات از پیش تعیین شده تعریف نموده و کارهای خود را به راحتی انجام دهید مثلا با گفتن جمله الکسا صبح بخیر چراغ ها روشن می شود، پرده ها کنار می رود و بعد از گذشت حدود 10 دقیقه از بیدار شدن شما دستگاه قهوه ساز روشن گردد. آمازون روز به روز در حال پیشرفت بوده و شما می توانید به کمک آن کارهای مختلفی را انجام دهید. 

یکی از بخش های شگفت انگیز آمازون این است که به شما این امکان را می دهد اگر پارتنر یا فرد دیگری در خانه اتان باشد بتوانید به آرامی با آمازون حرف بزنید بدون اینکه خواب آن شخص را مختل کنید و این قابلیت با استفاده از whisper mode الکسا قابل اجرا است. در این حالت آمازون به آرامی با شما صحبت کرده و متوجه صدای آرام شما نیز می شود.

آمازون هر ساله از قابلیت های جدیدی رو نمایی می کند که همه را متعجب می کند. یکی از قابلیت های شگفت انگیز الکسا که به تازگی به آن اضافه شده قابلیت تشخیص ناراحتی است که از طریق آن الکسا متوجه می شود چه زمان هایی از او ناراحت می باشد.

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرای شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =