دسته‌بندی نشده

سیستم روشنایی هوشمند و مزیت های آن

سیستم روشنایی هوشمند و مزیت های آن-نیروگستران-niroogostarn

سیستم روشنایی هوشمند و مزیت های آن، احتمالا تا امروز به کرات اسم روشنایی هوشمند را شنیده اید و سوالاتی در این مورد ذهنتان را درگیر کرده که اصلا سیستم روشنایی هوشمند چیست، کاربردهای سیستم روشنایی هوشمند، چه مزایا و معایبی دارد و چگونه کار می کند. سیستم روشنایی هوشمند مزیت هایی دارد که اهمیت آن ها را چند برابر می کند.

مزیت هایی از جمله امکان مدیریت شدت نور و استفاده از فرمان های صوتی برای کنترل سیستم از جمله قابلیت های جذابی است که با استفاده از سیستم روشنایی هوشمند می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم به معرفی سیستم های هوشمند بپردازیم پس با نیروگستران همراه باشید.

سیستم روشنایی هوشمند و مزیت های آن

سیستم روشنایی هوشمند و مزیت های آن، یکی از مواردی که در خانه بسیار مهم است این است که شدت نور و رنگ برای روشنایی محیط های مختلف مانند اتاق خواب، اتاق مطالعه، سرویس بهداشتی و .... با آن محیط سنخیت داشته باشد و برای هر محیط نوری مناسب با شرایط آن جا در نظر گرفته شود.

اما این مورد یکی از چیزهایی است که ممکن است صاحبان یک خانه را کمی گیج و سردرگم کند.

با استفاده از سیستم روشنایی هوشمند شما به راحتی می توانید سطح روشنایی دلخواه خود را تنظیم نمایید.

مثلا هنگامی که در آشپزخانه مشغول پختن غذا هستید در مقایسه با زمانی که در حمام به سر می برید به نور بسیار بیشتری نیاز دارید یا مثلا هنگام غذا خوردن معمولا روشنایی با شدت نور پایین تر مطلوب است در صورتی که همان نور کم در هنگام مطالعه می تواند به شدت آسیب زا باشد و چشم ها را اذیت کند. پس نکته ای که تا اینجا بسیار مهم بود این است که شما باید بتوانید شدت ورنگ نور محیط را با توجه به کاری که مشغول به انجام آن هستید انجام دهید.

در گذشته برای تنظیم کردن شدت نور از کلید های دیمر استفاده می کردید درست است که هنوز هم این روش عمل می کند اما به مرور زمان و با ورود هوشمند سازی به صنعت ساختمان محصولات جدید روشنایی هوشمند با قابلیت مدیریت وکنترل از راه دور بیشتر مورد توجه قرار گرفتند.

دیمر هوشمند با داشتن یک صفحه لمسی زیبا در وهله اول ظاهر زیبایی را به محیط خانه شما می دهد و شما می توانید به کمک آن روشنایی دلخواه خانه اتان را مهیا نمایید.

دیمر روشنایی دارای سطوح روشنایی مختلف است که بسته به نیازتان می توانید از آن ها استفاده کرده و روشنایی خانه هوشمند خود را تنظیم نمایید.

در ادامه کمی از اهمیت، جذابیت و امتیازهای سیستم روشنایی هوشمند و قابلیت‌های آن صحبت می‌کنیم و به دنبال آن به معرفی چند لامپ هوشمند و رویکرد اتصال آن‌ها به گوشی هوشمند می پردازیم.

مزایای سیستم روشنایی هوشمند

قابلیت کنترل از راه دور

سیستم روشنایی هوشمند و مزیت های آن، یکی از قابلیت های جذاب و پر اهمیت کلیدهای هوشمند در مقایسه با کلید و پریز های سنتی امکان کنترل از راه دور می باشد.

این روزها با توجه به اینکه اغلب افراد به دنبال رفاه بیشتر هستن ترجیح می دهند که بتوانند خانه خود را از راه دور کنترل کرده تا حتی در زمان عدم حضور در منزل بتوانند به کمک تلفن هوشمندی که در دست دارند لامپ های خانه اشان را خاموش و روشن کنند.

سیستم روشنایی هوشمند و مزیت های آن-نیروگستران-niroogostarn

از طرفی به کمک تعریف سناریو های مختلف شما می توانید روشنایی هوشمند را به گونه ای تنظیم کنید که مثلا به محض ورود چراغ های خانه روشن شوند و به این ترتیب هیچ گاه در خانه تاریک راه نخواهید رفت.

یا مثلادر زمانی که در حال تماشا کردن فیلم مورد علاقه اتان هستید و شدت نور سالن مطلوبتان نیست به راحتی از همانجا که نشسته اید می توانید با زدن یک گزینه روی تلفن همراهتان شدت نور را بر اساس چیزی که مورد نظرتان است تغییر دهید.

این قابلیت کنترل از راه دور آنقدر کاربردی است که اگر بگوییم هر سیستم روشنایی هوشمند در خانه به آن نیاز دارد اغراق نکرده ایم.

با مجهز کردن خانه به روشنایی هوشمند یا هوشمندسازی روشنایی می‌توانید از مزایای یک خانه‌ هوشمند با سطح بالای مدیریت آن برخوردار ‌می‌شوید. سیستم روشنایی هوشمند با قابلیت تنظیم و کنترل از راه دور و از طریق گوشی تلفن و تبلت، می‌تواند در مصرف بهینه‌ی انرژی به شما کمک کند.

علاوه بر این، طراحی مدرن تجهیزات هوشمندسازی روشنایی، دکوراسیون خانه‌ی شما را زیباتر می‌کند.

از طرفی، نصب کلیدهای متعدد روی دیوار معایبی را به دنبال دارد. مثلاً، سردرگمی کاربر در به یادآوری اینکه کدام کلید مربوط به کدام چراغ است.

از سوی دیگر، تعدد کلیدها فضای زیادی از دیوار را اشغال می‌کنند که همین مسئله در زیبایی و طراحی محیط‌های داخلی بسیار تاثیر گذار است.

سناریوها در سیستم روشنایی هوشمند

شما می توانید تنظیمات مختلفی را برای سیستم روشنایی خود در نظر بگیرید مثلا تعدادی از لامپ ها بصوت همزمان روشن یا خاموش شوند یا مثلا سناریو صبحگاهی برای خانه اتان تعریف کنید به این صورت که روشنایی زیر کابینت را 60 درصد و روی کابینت را 30 درصد بالا ببرد.

مثلاً تنظیم سناریو صبحگاهی روی صفحه کلید آشپزخانه می‌تواند روشنایی زیر کابینت را 50 درصد و روی کابینت را 20 درصد افزایش دهد. دلیل جذابیت و پرطرفدار بودن سناریو ها این است که با توجه به نیازتان می توانید خانه خود را کنترل و مدیریت نمایید و سیستم روشنایی خود را با توجه به حال و هوایتان تغییر دهید.

ایجاد فضای شخصی با روشنایی هوشمند

افراد مختلف سلایق متفاوتی در زمینه میزان روشنایی خانه اشان دارند.

سیستم روشنایی هوشمند این امکان را به شما می دهد که کاملا بسته به علاقه و نیازتان روشنایی خانه خود را تنظیم و تغییر دهد.

افزایش بهره‌ وری انرژی

بر اساس تحقیقات کاهش سطح روشنایی لامپ ها تا 25 درصد باعث می شود که هزینه های ناشی از مصرف برق تا 20 درصد کاهش یابد.

از آنجایی که با استفاده از سیستم روشنایی هوشمند شما می توانید سناریو های مختلف را تعریف کنید و روشنایی خانه اتان را حتی از راه دور کنترل نمایید این امر در نهایت منجر به کاهش مصرف برق و کاهش هزینه ها می شود.

ایجاد برنامه زمان‌بندی و بالا بردن امنیت خانه

با استفاده از تعریف سناریو های مختلف شما می توانید برای روشن و خاموش شدن روشنایی خانه اتان هم یک برنامه زمانی تعیین کنید.

مثلا بعضی افراد از یک سری حقه ها مانند روشن و خاموش کردن لامپ ها استفاده می کنند تا در زمان نبودشان در خانه از دور به نظر برسد که شخصی در خانه حضور دارد و به این ترتیب احتمال ورود سارقین را به حداقل برسانند.

هم چنین می توانید مدت زمان روشن و خاموش بودن روشنایی خانه را هم تعیین کنید.

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرای شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =