دسته‌بندی نشده

لامپ های هوشمند و انواع آن

لامپ های هوشمند و انواع آن-نیروگستران-niroogostaran

لامپ های هوشمند و انواع آن، در مقاله قبل به معرفی سیستم روشنایی هوشمند و مزیت های آن پرداختیم. در این مقاله قصد داریم درمورد انواع لامپ های هوشمند، نحوه عملکرد و نحوه نصب آن ها صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

لامپ های هوشمند و انواع آن

معرفی دو لامپ هوشمند

فیلیپس هیو | Philips Hue

لامپ های هوشمند و انواع آن، می توان لامپ های هیو را از قدیمی ترین محصولات مورد استفاده در روشنایی هوشمند دانست.

این لامپ ها برای اولین بار در سال 2012 به بازار عرضه شدند و هنوز هم بعد از گذشت بیش از 11 سال یک محصول بی نظیر به حساب می آیند.

در صورتی که شما از هیو بریج (hue bridge) استفاده کنید دیگر برای هوشمند سازی به هاب احتیاج ندارید. البته طبیعتا استفاده از هیو بریج شما را با محدودیت هایی رو به رو می کند.

نوع دیگری از لامپ های هیو نسخه بلوتوثی آن هاست که نسبت به نسخه های روشنایی هوشمند قیمت پایین تری دارد. این لامپ ها را می توان مستقیما به وسیله تلفن همراه خود کنترل نمایید.

البته همانطور که احتمالا تا الان متوجه شدید این نسخه های بلوتوثی فقط از داخل خانه قابل کنترل هستند و امکان مدیریت و کنترل از راه دور و بیرون از خانه را ندارند.

سیستم روشنایی فیلیپس هیو:

لامپ های فیلیپس هیو هم در مدل سفید و هم رنگی کیفیت روشنایی بالایی دارند. این لامپ ها در مدل سفید خود گرمایی در حدود 2200 تا 6500 کلوین دارند و از طیف 16 میلیون رنگ نیز برخوردار می باشند.

با استفاده از هیو فیلیپس دیگر نیازی نیست نگران پیدا کردن تجهیزات و نگه دارنده های مخصوص یک چراغ بگردید و دست آخر هم نا امید شوید. چرا که فیلیپس برای لامپ های هیو انواع تجهیزات جانبی را در طرح های متنوع ساخته است و مشتری ها می توانند از بین آن ها بر اساس سلیقه خود طرح مورد نظر را انتخاب کنند.

برای کار کردن با برنامه هیو فقط کافیست یک حساب کاربری ایجاد کنید و با استفاده از رابط کاربری ساده ای که برنامه هیو دارد چراغ های خانه اتان را حتی در زمانی که دور از خانه هستید کنترل نمایید.

یکی از قابلیت های جذاب این چراغ ها این است که می توانند عدم حضور افراد در خانه را شناسایی کنند و به این ترتیب اگر اشتباها چراغی روشن باشد، بصورت خودکار شناسایی و خاموش می گردد و به محض ورود افراد به خانه چراغ ها به صورت خودکار روشن می شوند.

هیو به راحتی می تواند با سیری، الکسا، گوگل اسیستنت و پلتفرم لاجیتک و INFTTT تعامل کرده و همین باعث شده جز اولین انتخاب های بسیاری از افراد برای هوشمندسازی باشد.

نانولیف | Nanoleaf

نانو لیف یک سیستم روشنایی هوشمند بوده که نمایی منحصر به فرد را روی دیوار ایجاد می کند. این سیستم از قطعه هایی تشکیل می شود که کنار هم نصب و چیده می شوند.

نانو لیف ها دو طراحی متفاوت دارند. در سری قدیمی تر از قطعات مثلثی شکل و در سری جدید از قطعات مربعی ساخته شده اند.

در این سیستم شما می توانید به هر چیدمانی که دلخواهتان است برسید و هم چنین می توانید رنگ هر قطعه را بصورت مجزا از بقیه بخش ها تغییر دهید.

مثلا می توانید رنگ آبی را به بنفش، بنفش را به قرمز و قرمز را به زرد تبدیل نمایید. جذابیت این قابلیت جاییست که شما می توانید نورپردازی این سیستم روشنایی را مطابق با یک قطعه موسیقی و ضرب آهنگ ترانه دلخواهتان تنظیم کنید و یک آرایش چشمگیر برای دیوارهای خانه اتان را در نظر بگیرید.

سیستم روشنایی نانولیف

در سیستم روشنایی نانولیف قطعات به وسیله گیره هایی به یکدیگر متصل می شوند و به کمک یک سری زبانه چسبنده به دیوار وصل می شوند.

این زبانه ها تحمل وزن زیادی دارند و نیازی به استفاده از پیج نیست.

هر بسته از محصول از 9 قطعه تشکیل شده است و قیمتی در حدود 200 دلار دارد که با دلار 40 هزار تومانی حدود 8 میلیون تومان قیمت دارد. اما بر اساس نیاز و سلیقه مشتری می توان هر تعداد قطعه را در اختیارش گذاشت تا بتواند طرح مورد نظر خود را پیاده سازی کند.

لامپ های هوشمند و انواع آن-نیروگستران-niroogostaran

چراغ‌های هوشمند چگونه کار می‌کنند؟

لامپ های هوشمند و انواع آن، چراغ های هوشمند مانند لامپ های معمولی می باشند با این تفاوت که از راه های مختلف به وای فای متصل می شوند و تا بتوانند یک سیستم روشنایی هوشمند را برای خانه ایجاد کنند. نحوه عملکرد بعضی لامپ ها به این صورت است که مستقیما به وای فای متصل می شوند بعضی دیگر برای متصل شدن به اینترنت به یک هاب نیاز دارند و در بعضی مدل ها اتصال به گوشی همراه از طریق بلوتوث انجام می شود.

شما می توانید چراغ های خانه خود را به روش های مختلفی دسته بندی کنید و از این طریق می توانید روشنایی هوشمند خانه اتان را راحت تر کنترل نمایید . مثلا شما می توانید در برنامه کاربردی خانگی خود لامپ های آشپزخانه را در یک دسته بندی و لامپ های سالن را در دسته بندی مجزای دیگری قرار دهید و در صورت نیاز با انتخاب دسته بندی مورد نظر همه لامپ های سالن یا آشپزخانه را به صورت همزمان روشن و یا خاموش نمایید.

همچنین یکی از راه‌کارهای دیگر گروه‌بندی استفاده از برچسب‌هاست. چگونه؟

وقتی در خانه شما تعداد زیادی لامپ هوشمند وجود دارد کنترل تک تک آن ها بدون دسته بندی در برنامه هوشمند مخصوص مدیریت آن ها کاری سخت و گیج کننده است.

یکی از راهکارها برای دسته بندی لامپ های هوشمند این است که از برچسب هایی با شکلک های مختلف استفاده کنید. باچسباندن یک شکلک خاص بر روی دسته ای از لامپ ها به راحتی می توان آن ها را دسته بندی و کنترل نمود.

مثلا می توانید لامپ های دارای برچسب دست را برای روشنایی اتاق خود در نظر بگیرید.

برای مدیریت و دسته بندی لامپ ها از طریق برچسب ابندا باید این برچسب ها را خریداری کنید و بر روی لامپ های مورد نظر خود بچسبانید.

از آنجایی که جنس لامپ های هوشمند از دیود نوری led هست و مثل لامپ های قدیمی داغ نمی شوند این برچسب ها آسیبی نمیبینند چون نه می سوزند و نه ذوب می شوند.

نصب یک لامپ هوشمند

روند نصب انواع لامپ های هوشمند با توجه به نوع آن ها متفاوت است. برای جاسازی لامپ هوشمند مانند هر لامپ دیگری فقط نیاز است که آن را در نگهدارنده بپیچانید تا نصب گردد. برای راه اندازی لامپ های وای فای که بدون نیاز به هاب کار میکنند همین کفایت می کند.

اما در حالت کلی قدم بعدی برای داشتن روشنایی هوشمند این است که هاب و برنامه کاربردی آن را تنظیم کنید.

قيمت لامپ‌های هوشمند چه‌ قدر است؟

لامپ های هوشمند بسته به انواع مختلفی که دارند در قیمت های مختلفی در بازار پیدا می شوند. درست است که این لامپ ها به نسبت لامپ های معمولی هزینه بالاتری دارند اما در مجموع در طولانی مدت به شدت هزینه های شما را کاهش می دهند و یک اقدام اقتصادی و به صرفه محسوب می شوند.

یک گزینه دیگر که به صرفه و اقتصادی تر محسوب می شود این است که به جای لامپ های هوشمند برای هوشمند سازی سیستم روشنایی منزل خود از کلیدهای روشنایی هوشمند استفاده کنید. با استفاده از این کلید ها امکاناتی شامل تغییر شدت روشنایی، تنظیم طیف نور ،تنظیم رنگ تابش لامپ هوشمند را از دست می دهید اما در عوض نیازی نیست برای خرید تعداد زیادی لامپ هوشمند هزینه کنید.

در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری از کلیدهای روشنایی دریافت کنید این مقاله را از دست ندهید

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرای شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =