دسته‌بندی نشده

هوش مصنوعی در خانه هوشمند

هوش مصنوعی در خانه هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

هوش مصنوعی در خانه هوشمند، هرچند که در زندگی امروزی هوش مصنوعی ابعاد و بخش های مختلف زندگی ما را پوشش داده است اما هنوز جای پیشرفت زیادی برای بخش های مختلف زندگی وجود دارد تا بتوانیم شاهد رشد چشمگیر تکنولوژی و هوش مصنوعی باشیم.

اگر به هوش مصنوعی علاقه مندید تا انتهای این مقاله با نیروگستران همراه باشید

هوش مصنوعی در خانه هوشمند

هوش مصنوعی در خانه هوشمند، به مرور زمان افراد بیشتری علاقه مند به استفاده از هوش مصنوعی در زندگی خود می شوند. شاید یکی از دلایل این باشد که بتوان گفت با پیشرفت تکنولوژی هدر رقت انرژی در زندگی آینده انسان ها به حداقل میزان خود خواهد رسید و طبیعتا آینده ای که ابزار های مبتنی بر هوش مصنوعی برای ما و خانه هایمان ایجاد می کنند ورای مصرف انرژی در حال حاضر خواهد بود.

فناوری و محصولاتی که بر اساس هوش مصنوعی طراحی شده اند به مرور زمان پیشرفته تر می شوند و از نظر هزینه ای نسبت به مزایایی که ایجاد می کنند به شدت مقرون به صرفه خواهند شد.

همین مساله موجب می شود افراد با سطح مالی های متفاوت از مرفه تا قشر متوسط از این فناوری در محل کار و محیط زندگی خود استفاده نمایند تا اتوماسیون سازی خانه خود را به کمک ابزارهای دارای فناوری هوش مصنوعی طراحی نمایند.

تبدیل خانه‌ها به خانه هوشمند توسط هوش مصنوعی

تجربه سال های گذشته نشان می دهد که علاقه افراد به فناوری و محصولات عرضه شده ی آن هر روز بیشتر شده و به محبوبیت هوش مصنوعی اضافه می گردد و افراد بیشتری به سمت نصب خانه هوشمند و هوشمند کردن خانه خود می روند.

از زمانی که اولین کامپیوترها ابداع شدند تا همین امروز روند استقبال افراد دائما رو به افزایش است.

بهره گیری از هوش مصنوعی در اتوماسیون خانگی باعث عرضه شدن محصولات خانگی و اتوماسیون منحصر به فردی شده که استفاده کردن از آنها هم به لحاظ هدر رفت انرژی و هم از نظر هزینه ای به صرفه می باشد.

در ادامه قصد داریم جنبه های مثبت استفاده از هوش مصنوعی را بررسی کنیم.

خانه هوشمند به کمک هوش مصنوعی

ادغام هوش مصنوعی در خانه هوشمند

ادغام هوش مصنوعی در خانه هوشمند، هوش مصنوعی یک فناوری جدید محسوب شده که خیلی زود توانست در بازار های ابزارهای خانگی نیز ورود کند. به کمک اتوماسیون خانگی که بر پایه هوش مصنوعی است زندگی ماشینی با آسایش و سرعت بالاتری پیش می رود و انسان ها می توانند راه حل های هوشمند تری را اتخاذ نمایند.

به کمک هوش مصنوعی و ادغام آن در خانه می‌توان ابزارها و وسایل منزل را به شیوه ای بهتر و موثر تر کنترل نمود با ورود هوش مصنوعی به خانه ها، صرفه جویی در مصرف انرژی و دیگر هزینه‌ها رقم می خورد ، سطح کیفی ایمنی در منازل افزایش پیدا کرده و صاحبان منازل ضرر کمتری را متحمل می شوند.

شاید بتوان گفت هوش مصنوعی در ابتدا شبیه یک رویا در افسانه ها و فیلم های تخیلی بود اما به مرور به یک ایده برای اجرایی شدن در زندگی واقعی تبدیل شد و به مرور زمان با تکامل پیدا کردن فناوری علاوه بر گوشی موبایل و کامپیوتر ها وارد دیگر ابزارهای زندگی انسان ها شد و امروزه می تواند مانند یک راهنما انسان را در بخش های مختلف زندگی همراهی نماید.

البته تا شبیه شدن این تکنولوژی به یک انسان واقعی هنوز فاصله زیادی داریم.

در زندگی امروز انسان ها از هوش مصنوعی در بخش های مختلفی بهره می برند که برخی از آن ها شامل موراد زیر می باشد:

· برنامه ریزی

· پخش رادیو و تلویزیون در منزل

· استفاده به عنوان یک راهنما و حل کننده مسائل در مواقع اورژانسی.

در آینده ای نه چندان دور حضور افراد در منزل امری ضروری نخواهد بود و هوش مصنوعی در هر دستگاهی می تواند رفتاری شبیه انسان را از خود نشان دهد و با شنیدن صدا یا دستورات از پیش تعیین شده توسط شخص یک عملکرد بی نظیر را از خودش نشان دهد.

از نمونه های ساده کاربرد هوش مصنوعی در زندگی امروزی بشر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم‌های قطع خودکار اجاق گاز و بخاری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی
  • دوربین‌های حفاظتی داخل ساختمان
  • زنگ دری که به شما اعلام می‌کند چه کسی پشت در است
  • ترموستات‌‌های هوشمند جهت کنترل انرژی منازل
  • سفارش وسایلی که در یخچال در حال تمام شدن هستند از سایت مورد نظر
  • یا وسایل نگهداری نوزاد با قابلیت اتصال به لباس نوزاد جهت ارائه گزارشاتی از دمای بدن، تعداد تنفس، فعالیت‌های بدنی، میزان خواب نوزاد

خانه هوشمند با ابزار خانگی اینترنتی

در خانه های هوشمند امروزی بسیاری از وسایل بدون حضور شما قابل کنترل هستند و حتی می توانید فعالیت های زمان دار را برای آن ها تعریف کنید و به این ترتیب زحمت زیادی را از دوش انسان ها برداشته اند چون برای انجام بسیاری از کارها هیچ نیازی به حضور در منزل نیست.

این تکنولوژی تا جایی رو به پیشرفت هست که همه وسایل قابلیت چنین کنترلی را پیدا کنند و همچنین در ابعاد پیشرفته تر خود هوش مصنوعی بتواند با توجه به شرایط موجود بهترین تصمیم را بگیرد.

هوش مصنوعی در خانه هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

امنیت بیشتر

هوشمند سازی خانه می تواند تاثیر چشم گیری در امنیت داشته باشد و دیگر نیازی نیست نگران وقوع اتفاقات متفاوت باشید. در آینده به کمک هوش مصنوعی هممه اقشار جامعه می توانند از بابت امنیت و حفظ ایمنی خانه خود مطمئن باشند

مثلا دوربین‌های کنترل از راه دور هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت حتی با نبود شما نیز در منزل می توانند خیالتان را راحت کنند که اتفاقی نیافتد و اگر تغییری به وجود بیاید بلافاصله شما و در مواقع اضطراری تر پلیس را مطلع کنند. در یک سیستم امنیتی عادی نیاز است که برای اعمال تغییراتی به سیستم داخل منزل خود دسترسی داشته باشید اما با هوشمند کردن خانه می توانید حتی خارج از منزل هم تغییرات لازم را انجام داده و دستورات مورد نظر خود را به سیستم اضافه کنید.

هزینه کمتر در خانه هوشمند

امروز محصولات و ابزارهای خانگی در یک خانه هوشمند باعث می شوند که در مصرف انرژی صرفه جویی شود و به این ترتیب در آینده هم هزینه کمتری بابت مصرف انرژی پرداخت گردد.

این مدل اتوماسیون سازی را می توان در وسایل پرکاربردی مانند تلویزیون، یخچال، کولر و .... نیز به کار برد.

مثلا هنگامی که شما در منزل نیستید اما سیستم سرمایشی روشن مانده است، سیستم هوشمند متوجه عدم حضور افراد می گردد و به صورت خودکار سیستم را خاموش می کند تا از هدر رفتن انرژی جلوگیری کند.

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرای شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 7 =