دسته‌بندی نشده

اتاق خواب هوشمند

اتاق خواب هوشمند-نیروگستران-niroogostarn

اتاق خواب هوشمند، یکی از نقاط جذاب در خانه هوشمند، اتاق خواب هوشمند است. شاید اکثر افراد گمان کنند که اتاق خواب فقط مخصوص خوابیدن و استراحت کردن است و نیازی به هوشمند سازی آن نیست. اما مانند همه ی بخش های خانه، هوشمند سازی اتاق خواب نیز می تواند مزایای بی نظیری را برایمان ایجاد کند.

از آنجایی که برای استراحت و خواب زمان زیادی را در اتاق هایمان سپری می کنیم عملا می توان گفت انرژی ما از این فضا تامین می شود به همین دلیل فضایی منحصر به فرد در زندگی هر کدام از ما محسوب می شود. اگر کمی از تکنولوژی بهره بگیریم و اتاق خواب خود را هوشمند کنیم می توان گفت اتاق خواب جایی بهتر برای هر کدام از ما خواهد بود که آرامشمان را تامین می کند.

اتاق خواب هوشمند

چرا باید اتاق خواب خود را هوشمند کنیم؟

اتاق خواب هوشمند، طبق پژوهش های انجام شده داشتن یک خواب خوب می تواند در همه ابعاد زندگی ما تاثیر گذار باشد و کمک کند تا سلامت ذهنیمان بهبود پیدا کند. هوشمندسازی اتاق خواب یک اقدام خوب و درست است که به بهبود خواب ما کمک می کند.

داشتن یک خواب خوب مزایای زیادی دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالا بردن سطح عملکرد مغز و حافظه در طول روز
  • داشتن رابطه بهتر با اعظای خانواده و اطرافیان
  • کاهش خطر ابتلا به قندخون و سایر بیماری ها
  • داشتن هوشیاری بهتر و بیش تر به هنگام صبح
  • بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از آسیب های مغزی

اتاق خواب هوشمند همان اتاق خواب معمولی شماست که با استفاده از تکنولوژی جدید و پیشرفته بهبود پیدا کرده است و با بهره گیری از تکنولوژی های روز هوشمندسازی کمک می کند تا خواب راحت تری را تجربه کنید. ممکن است شما نیز این تصور را داشته باشید که هزینه هوشمند سازی اتاق خواب خیلی زیاد است اما با توجه به مزیت هایی که ایجاد می کند بسیار به صرفه و کارامد می باشد.

در ادامه به معرفی مزیت های اتاق خواب هوشمند خواهیم پرداخت.

مزیت های اتاق خواب هوشمند

  • آرامش بیش تر در هنگام خواب
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • بیدار شدن آسان تر
  • تعریف سناریو های مختلف
  • بیدار شدن با نور طبیعی بدون نیاز به آلارم موبایل
  • تغییر روشنایی و دمای اتاق از راه دور با کمک تلفن همراه

امکانات اتاق خواب هوشمند

تخت هوشمند:

یکی از وسایل جذابی که در اتاق هوشمند به کار برده می شود تخت هوشمند می باشد. تخت خواب هوشمند این امکان را به شما می دهد که دمای تشک را به میزان دلخواه خود تنظیم کنید تا خواب عمیق تری داشته باشید.

همین طور می توانید زاویه تخت را به راحتی تغییر دهید. هزینه خریداری تخت خواب هوشمند کمی بالاست و به همین خاطر اکثر افراد از تهیه آن و هوشمند کردن اتاق خواب خود امتناع می کنند اما خبر خوب این است که هوشمند سازی اتاق خواب فقط به تخت خواب هوشمند خلاصه نمی شود و شما می توانید از سایر تجهیزات برای هوشمند کردن اتاق خوابتان استفاده کنید تا تجربه خواب لذت بخشی را برای خود رقم بزنید.

روشنایی اتوماتیک:

در یک اتاق خواب معمولی شما باید روشنایی اتاق خود را به صورت دستی کنترل نمایید. اما اگر از سیستم روشنایی هوشمند استفاده کنید می توانید بر اساس زمان بندی که تعیین می کنید چراغ هارا خاموش و روشن کنید و حتی دیگر نیازی نیست هر شب قبل از خواب از تخت بیرون آمده و چراغ ها را خاموش کنید.

همه این کارها را می توانید به کمک گوشی موبایل خود انجام دهید. هم چنین می توان رنگ و شدت نور را تغییر داد و یا آن را روی حالت اتو قرار داد تا بر اساس موزیکی که پخش می شود نور اتاق تغییر کند.

زنگ هشدار هوشمند:

بیدار شدن صبحگاهی با آلارم و زنگ ساعت یک موضوع به شدت آزار دهنده است. در اتاق هوشمند فقط کافیست زمان بیدار شدن خود را اعلام نمایید. به این ترتیب یک موزیک ملایم پخش شده، پرده ها کنار رفته و نور و دمای اتاق تغییر می کند تا شما با آرامش از خواب بیدار شوید.

اگر علاوه بر اتاق خواب بخش های دیگر خانه خود را نیز هوشمند کرده باشید دستگاه چایی ساز شما نیز به طور اتوماتیک روشن می شود و شما می توانید بعد از بیدار شدن یک فنجان چای بنوشید.

اتاق خواب هوشمند-نیروگستران-niroogostarn

کلید برق هوشمند:

می توان گفت کم هزینه ترین قدم برای هوشمند سازی اتاق خواب استفاده از کلید برق هوشمند است. اگر به هر دلیلی نمی توانید کل اتاق خواب خود را هوشمند کنید می توانید به کمک این کلید ها و با استفاده از تلفن همراه خود روشنایی اتاق را کنترل نمایید.

شارژر بی سیم:

شارژر بی سیم این امکان را به شما می دهد که فقط با قرار دادن تلفن همراه خود بر روی میز، گوشیتان شارژ گردد.

دستیار صوتی و صفحه نمایش هوشمند:

دستیار صوتی و صفحه نمایش هوشمند، این صفحه آب و هوا، ساعت و قرار ملاقات هایتان را یادآوری می کند. هم چنین دیگر نیازی نیست تلفن همراهتان را با خود به رختخواب ببرید چون با استفاده از این صفحه نمایش کاربردی می توان بخش های مختلفی که در خانه وجود دارند و هوشمند شده اند را کنترل نمود.

پرده هوشمند:

قطعا بدون پرده هوشند هم می توان زندگی کرد و هوشمند کردن پرده ها یک اولویت و الزام نیست. ولی هنگامی که از این پرده‌ها استفاده کنید، دیگر زندگی با پرده‌های معمولی برای شما سخت خواهد بود.

نه تنها می‌توانید پرده‌ها را با دستور صوتی و تلفن همراه کنترل کنید، بلکه می‌توانید از تایمر یا سناریوها برای راحتی بیشتر استفاده کنید و بر اساس نیاز خود آن ها را در مقاطع زمانی مشخص باز و بسته کنید.

هوشمندسازی اتاق خواب با تیم نیروگستران:

در شرکت فنی مهندسی نیرو گستران همواره تلاش ما بر این بوده است که آسایش و راحتی بیشتری برای مشتریان خود فراهم کنیم. از آنجایی که اتاق خواب یک بخش مهم در خانه است که آرامش ساکنین را فراهم می کند هوشمند کردن آن می تواند رفاه بیشتری را فراهم کند و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود. اگر برای هوشمند کردن اتاق خواب یا خانه خود به مشاوره نیاز دارید همین الان با ما تماس بگیرید.

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرای شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هفت =