دسته‌بندی نشده

لامپ هوشمند یا کلید هوشمند؟!

لامپ هوشمند یا کلید هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

لامپ هوشمند یا کلید هوشمند، حالا که در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا علاقه یا دغدغه ی هوشمند سازی خانه خود را دارید. این مقاله نقطه خوبی برای شروع هوشمند سازی خانه است.

از آنجایی که برای بسیاری افراد مرسوم شده است که می توانند هوشمند سازی خانه خود را با سیستم روشنایی هوشمند آغاز کنند تصمیم گرفتیم در این مقاله به این توضیح تفاوت ها بین لامپ هوشمند و کلید هوشمند بپردازیم تا بتوانید تصمیم گیری کنید ترجیح شما انتخاب کدام یک برای خانه اتان است؟

لامپ هوشمند یا کلید هوشمند؟!

تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند چیست و کدام یک برای خانه هوشمند مدرن انتخاب بهتری است؟

لامپ هوشمند یا کلید هوشمند چیست؟ ممکن است در ابتدای کار با شنیدن دو کلمه لامپ هوشمند و کلید هوشمند تصور کنید که هر دوی آن ها یکی است و تفاوت بین لامپ هوشمند و کلید هوشمند برایتان نامفهوم باشد اما این یک تصور اشتباه است و بر خلاف چیزی که شاید عجیب به نظر بیاید اما کارکرد همزمان کلید هوشمند و لامپ هوشمند که هر دو نیز از تجهیزات خانه هوشمند به حساب می آیند باعث می شود که آن ها عملکرد خوبی را از خودشان نشان ندهند.

خب با این اوصاف اصلی ترین سوالی که مطرح می شود این است که کدام یک گزینه مناسب تری برای هوشمند سازی هستند؟ هر کدام چه مزیت هایی را برایمان خواهند داشت؟

عده ای از کارشناسان حیطه هوشمند سازی به دلیل راحتی نصب و عدم نیاز به بازسازی ساختمان لامپ هوشمند را پیشنهاد می کنند و عده ای دیگر به دلایل زیادی کلید های هوشمند را ترجیح می دهند.

خب قبل از اینکه بخواهیم راجع به تفاوت بین کلید و چراغ هوشمند صحبت کنیم خوب است تعریف هر کدام را بدانیم و ببینیم اصلا در خانه هوشمند چه وظیفه ای به عهده دارند؟

لامپ هوشمند چیست؟

لامپ های هوشمند از دسته ی لامپ های led به حساب می آیند که یک ویژگی بی نظیر دارند آن هم این است که شما می توانید به کمک تلفن همراه خود از راه دور کنترل کنید، رنگ نور را عوض کنید، شدت آن را کم و زیاد کنید و حتی سناریو هایی برای آن تعیین کنید و قابلیت برنامه ریزی را استفاده کنید . به این ترتیب اگر در زمان خاصی در منزل حضور نداشته باشید و مثلا به سفر رفته باشید می توانید تنظیم کنید تا لامپ های خانه اتان در زمان مشخصی روشن و پس از مدت معینی خاموش گردند و به این ترتیب بتوانید امنیت خانه خود را تامین کنید.

کلید هوشمند چیست؟

وظیفه کنترل روشنایی ساختمان هوشمند بر اساس bms و تاچ پنل ها به عهده کلید های هوشمند می باشد. البته با پیشرفت تکنولوژی این کلید ها از طریق تلفن همراهتان نیز قابل کنترل هستند و نقطه قوت این کلیدها این است که با هر نوع لامپی قابلیت تطبیق پذیری دارند. کلید های تاچ هوشمند به هاب مرکزی نیاز ندارند. نکته جالب و کاربردی این کلید ها این است که فقط وظیفه کنترل چراغ ها را انجام نمی دهند و به کمک آن ها می توان سیستم آبیاری،پرده هوشمند و ... را کنترل نمود.

تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند

دومین تفاوت لامپ و کلید هوشمند به شرایط نصب آن ها بر می گردد. در این مورد قطعا امتیاز به لامپ های هوشمند می رسد چون برای نصب لامپ های هوشمند فقط نیاز است که اتصالات نوری موجود در ساختمان پیچ شوند و با انجام این کار ساده کل پروسه هوشمند سازی انجام می شود.

اما هزینه لامپ های هوشمند بالاست و اگر بخواهید کل سیستم روشنایی خود را با استفاده از آن ها هوشمند کنید از نظر هزینه ای اصلا منطقی و به صرفه نیست.

لامپ هوشمند یا کلید هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

نصب کلید های هوشمند کار سخت تری است و باید به کمک یک برقکار ماهر انجام شود چون این کلید ها به یک هاب مرکزی نیاز دارند. اما به هر حال برای هوشمند کردن کل خانه از نظر قیمتی به صرفه تر می باشند.

تفاوت کلید هوشمند و لامپ هوشمند: کنترل روشنایی با لامپ و کلید هوشمند

اگر قصد دارید سیستم روشنایی کل خانه را با لامپ هوشمند، هوشمندسازی کنید، باید به صورت جداگانه هر کدام از آن ها را تنظیم نمایید . تعداد زیادی از لامپ های هوشمند موجود در بازار از طریق تلفن همراه یا تبلت قابل کنترل هستند و تعدادی دیگر برای راه اندازی نیازمند یک هاب می باشند.

توجه کنید که در خرید لامپ های هوشمند به هیچ عنوان خساست به خرج ندهید . چون در صورت خرید لامپ های ارزان بعد از مدتی از تنظیمات کل سیستم روشنایی هوشمند خارج شده و شما مجبورید هر چند وقت یک‌بار مجدد تنظیمات را انجام دهید و در هنگامی که نیاز به کارکرد درست لامپ هوشمند دارید در حالت چشمک زن قرار می گیرد چون از تنظیمات خارج شده است.

کلید های هوشمند نیاز به ایجاد تغییراتی در سیم کشی برق خانه دارند و به همین خاطر تعدادی از صاحبین خانه ممکن است در پذیرفتن این کار تردید کنند. از نظر کارایی در کنترل لامپ و کلید هوشمند تقریبا عملکرد یکسانی داشته و بسیاری از محصولات موجود در بازار به نحوی هستند که از طریق یک برنامه مدیریتی قابل کنترل می باشند.

تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند:آسانی کنترل

برای کنترل لامپ های هوشمند می توان از نوعی هاب یا برنامه یا دستیار صوتی استفاده کرد. لامپ های هوشمند به کمک کلید های سنتی قابل کنترل هستند اما اگر کلید در حالت خاموش باشد امکان کنترل لامپ هوشمند از راه دور وجود ندارند. به همین خاطر این لامپ ها برای استفاده روزمره پیشنهاد نمی شود.

کلیدهای هوشمند با لامپ های استاندارد خانه شما سازگار هستند و همه ویژگی هایی که از یک سیستم روشنایی هوشمند دارید را برایتان فراهم می کنند.

تفاوت لامپ هوشمند و کلید هوشمند: لامپ هوشمند گران‌تر است یا کلید هوشمند؟

لامپ هوشمند یا کلید هوشمند، کلید هشمند معمولا نسبت به لامپ هوشمند قیمت پایین تری دارد. کلید های هوشمند بسیار مناسب و کار راه بنداز هستند و با یک هزینه مناسب می توان آن ها را تهیه نمود.

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرای شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − شش =