دسته‌بندی نشده

کنترل دمای خانه با موبایل

کنترل دمای خانه با موبایل

کنترل دمای خانه با موبایل یکی از قابلیت ها و امکاناتی که خانه هوشمند در اختیار شما قرار میدهد این است که شما می توانید از هرجای دنیا دمای خانه یا محل کارتان را تنظیم کنید.

امروزه شما می توانید از گوشی تلفن همراهتان فراتر از یک گوشی و استفاده روزمره بهره بگیرید.شما با هوشمند کردن خانه یا محل کارتان این امکان برای شما فراهم می شود که اختیار همه وسایل هوشمند خانه تان را در دست بگیرید و به وسیله گوشی تلفن همراه به آن ها فرمان دهید و تنظیمات را انجام دهید.

خانه هوشمند چیست؟

قبل از اینکه به سراغ مطلب کنترل دما به وسیله گوشی تلفن همراه برویم یک توضیح خلاصه راجب خانه هوشمند بدهیم.

اصلا به چه خانه ای خانه هوشمند گفته میشود؟

به بیان ساده در خانه ای که اغلب کارهای آن به وسیله نرم افزار و گوشی تلفن همراه انجام می شود ، خانه هوشمند گفته می شود.

در هوشمندسازی ساختمان برای کنترل هر یک از بخش های خانه هوشمند کافی است به وسیله موبایل وارد نرم افزار مربوطه شوید و یکبار صفحه گوشی را لمس کنید تا عمل مورد نظرتان انجام شود.

 

خانه هوشمند
هوشمند سازی ساختمان

اگر بخواهیم به صورت تیتر وار بخش هایی از خانه را که قابلیت هوشمند شدن دارند نام ببریم به صورت زیر میتوانید بیان کنیم:

کنترل روشنایی

کنترل سیستم صوتی منزل

کنترل سیستم سرمایش و گرمایش

 کنترل پرده ها

کنترل تردد و سیستم های امنیتی

کنترل وسایل برقی

کنترل وسایل ریموت دار

و….

هرکدام از موارد گفته شده را براحتی و بدون تخریب قابل نصب و راه اندازی هستند.

اگر میخواهید اطلاعات بیشتری راجع به خانه هوشمند بدانید ، مقاله خانه هوشمند چیست؟ را مطالعه کنید.

کنترل دما به وسیله گوشی تلفن همراه

What You Know About Smart Thermostats Air Conditioning Repair In Allen TX 1 1024x666 1024x666 1

همان طور که بیان کردیم یکی از آیتم های هوشمندسازی خانه ، کنترل دما به صورت خودکار و از راه دور است. برای اینکار شما براحتی میتوانید تنها با نصب نرم افزار مربوطه بر روی گوشی تلفن همراه خود کنترل همه سیستم های سرمایشی و گرمایشی منزلتان را در دست بگیرید.

از لحاظ سخت افزاری محصولات بسیار مدرن و زیبا ارائه شده است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

این محصولات براحتی قابل نصب و راه اندازی هستند و نیازی به تخریب و سیم کشی اضافه ندارند.

منظور از سیستم های هوشمند سرمایش و گرمایش،اسپیلت ، فن کوئل ، برخی شومینه های هوشمند ، سیستم های گرمایشی از کف ، شوفاژها و…است.

شما وقتی در سفر به سر میبرید و قصد برگشتن به خانه دارید و یا ویلا یا باغی در خارج از محل زندگی خود دارید این سیستم خیلی به کارتان می آید چرا که میتوانید قبل از رسیدن به محل مورد نطر از ساعتی قبل دمای آن را تنظیم کنید تا زمانی که به مقصد رسیدین دمای محیط مطلوب باشد.

ساختمان

خانه هوشمند دو راهکار متفاوت جهت کنترل دما به کاربران ارائه می کند. یکی از این راهکارها استفاده از رله هوشمند است. رله هوشمند جهت کنترل کولرگازی و پکیج انتخاب مناسب تری است. چرا که این دستگاه ها صرفا دسترسی روشن و خاموش کردن به ابزارک ها می دهند. راهکار دیگری که برخی برای کنترل کولرگازی به کار می گیرند، استفاده از دستگاه IR Emitter است.

این دستگاه دسترسی به ریموت ها از طریق موبایل را ممکن می کند. چنانچه از داکت اسپیلت، فن کوئل یا چیلر استفاده می کنید، ترموستات لمسی هوشمند یک راهکار جامع برای کنترل دما با موبایل است. این تجهیزات هوشمند دمای مطلوب کاربر را ثبت می کنند.

سپس با مقایسه دمای مطلوب و دمای فعلی در مورد روشن و خاموش کردن یا تغییر دور فن دستگاه تصمیم گیری می کنند. این ابزارک ها امکان ثبت دما از طریق موبایل را نیز به کاربر می دهند. حتی برخی از ترموستات ها مانند Nest از طریق دستیار صوتی نیز قابل کنترل هستند.

از ترموستات هوشمند به منظور کنترل پکیج و کولر گازی هم می توانید استفاده کنید. یادآور می شود قبل از خرید ترموستات هوشمند در مورد امکان یا عدم امکان کنترل پکیج با شرکت تولید ارائه کننده مشورت کنید. اگر هنوز سوالی در مورد کنترل دما با موبایل و راهکارهای خانه هوشمند در این زمینه دارید با ما تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان فنی ، با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یازده =