دسته‌بندی نشده

دوربین مدار بسته و هوشمندسازی

دوربین مداربسته و هوشمندسازی

دوربین مداربسته و هوشمندسازی، حتما شما هم مانند بسیاری از افراد زمانی که از امنیت خانه و محل کار صحبت می شود در مرحله اول نصب کردن دوربین های مداربسته به ذهنتان می رسد. در دنیای امروز برقراری امنیت و نظارت به وسیله دوربین های مداربسته هوشمند یا همان ( smart security camera) همان چیزی است که در دنیای امرزه از امنیت مورد نیاز انسان هاست.

دوربین مداربسته و هوشمندسازی

تا چند سال پیش داشتن یک خانه هوشمند با امکاناتی که بتوان بر اساس تنظیمات دلخواه آن ها را پیکر بندی کرد تا از ایجاد هر گونه سو استفاده جلوگیری شود شبیه یک فیلم هالیوودی بود اما در دنیای امروز تکنولوژی در بخش های مختلف ورود کرده و از ساعت های هوشمند گرفته تا تلفن هوشمند و در حال حاضر هم دوربین های مداربسته هوشمند در خانه های هوشمند و در زمینه هوشمندسازی ساختمان توانسته تغییر شگرفی را ایجاد کند و زندگی راحت تری برای انسان ها رقم بزند.

دوربین مداربسته نقش بزرگی در جامعه امروزی ما ایفا می‌کند، در حال حاضر با رونمایی دوربین‌ مداربسته هوشمند در محل کار و یا خانه‌، سطح بالاتری از امنیت را تجربه می‌کنیم.

عملکرد دوربین های مداربسته هوشمند فرارتر از دوربین های مدار بسته معمولی بوده چون از راه دور و در زمان نبودن در منزل هم می توانید بر همه چیز نظارت داشته باشید.

دوربین های امنیتی هوشمند با مجهز شدن به سنسورهای حرکتی، آژیرها، چراغ و اتصال به گوشی هوشمندتان یک ابزار عالی برای ایمن سازی ساختمان شما خواهد یود.

انواع دوربین‌ های مداربسته هوشمند

دوربین‌های هوشمند مداربسته در مدل‌های مختلف و برای شرایط متفاوت ارائه می گردند دو دسته بندی اصلی برای دوربین های مدار بسته هوشمند به صورت زیر می باشد :

  • دوربین مداربسته هوشمند مخصوص فضای سربسته (داخلی)
  • دوربین مداربسته در فضای باز
  • دوربین مداربسته هوشمند داخلی Interior Smart Camera

این دوربین ها بصورت اختصاصی برای کنترل کردن بخش های داخلی خانه به صورت تمام وقت طراحی شده اند.دوربین های مداربسته هوشمند قابلیت دید در شب دارند و حتی در زمانی که همه چراغ های خانه خاموش است می تواند امنیت خانه را تامین کند و از خانه، کودکان و افراد سالمند خانه شما مراقبت کند. بهترین نوع این دوربین های مدل هایی است که قابلیت ضبط و نمایش فیلم داشته باشد و به وسیله گوشی هوشمند بتوان از راه دور آن ها را کنترل نمود.

دوربین های مداربسته هوشمند قابلیت ارتباط دو طرفه یا همان AMP دارند . عملکرد این قابلیت به این صورت است که تصاویر را بصورت لایو به گوشی هوشمند شما ارسال می کند و این امکان را به شما می دهد که بتوانید در لحظه با خانه و محل کارتان تماس بگیرید . یک ارتباط دو طرفه برقرار کنید به این ترتیب با داستن دوربین های هوشمند در خانه می توانید مدت زمان زیادی در خانه نباشید اما در جریان تمام امورات خانه باشید و بتوانید نظارت کاملی بر بخش های مختلف داشته باشید.

دوربین مداربسته و هوشمندسازی

دوربین مداربسته هوشمند برای فضای باز Outdoor Smart Camera

این دوربین ها از فضای بیرون خانه نمایش لایو ارائه می دهند. از ویزگی های منحصر به فرد دوربین های مدار بسته هوشمند فضای باز قابلیت ضد آب بودن، سنسور حرکتی، قابلیت دید در شب تا برد 12 متر، حفاظت از اشعه ماورا بنفش و نمایش لایو تصاویر از طریق تلفن همراه هوشمند می باشد.

قابلیت‌های شگفت انگیز دوربین مدار بسته هوشمند

با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی در صنعت هوشمندسازی ساختمان، این دوربین ها قابلیت های شگفت انگیزی دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

قابلیت تشخیص چهره

دوربین های مداربسته می‌توانند از طریق استخوان گونه، حالت چشم‌ها و در کل رسم الگوی صورت کاربران، چهره افراد را تشخیص داده و به این ترتیب افراد افراد ناشناس را شناسایی نمایند و به محض تشخیص افراد ناشناس به صاحبان خانه اطلاع رسانی می کنند.

تشخیص صدا

دوربین های مداربسته با قابلیت تشخیص صدا مانند یک ربات آماده خدمت رسانی هستند که به آن ها اعلام می کنید مثلا فیلم چه تاریخی را نیاز دارید و آن را در اختیار شما میگذارد.

سنسور حرکت

مجهز بودن دوربین های هوشمند به این سنسور کمک میکند که بتوانید کنترل کاملی بر خانه خود داشته باشید. حتی برخی از دوربین های حرفه ای قادر هستند که حرکات غیر استاندارد افراد را نیز تشخیص دهد و در صورت مشاهده هر گونه تضادی به صاحبین خانه اطلاع دهد تا نقش یک دزدگیر حرفه ای را بازی کند.

دوربین مداربسته و هوشمندسازی

مزایا و قابلیت های دوربین مدار بسته هوشمند

دوربین های مداربسته هوشمند از قابلیت های جذابی برخوردار هستند که در ادامه به آن ها می پردازیم :

  • حفظ امنیت خانه و اداره شما حتی در زمان عدم حضور
  • امکان نظارت بر بخش های مختلف خانه حتی از راه دور
  • شناسایی افراد ناشناس
  • تشخیص حرکت
  • قابلیت دید در شب
  • ردیابی و تعقیب سوژه‌های مشکوک
  • تنظیم اتوماتیک نور برای نمایش راحت‌تر

معایب دوربین مداربسته هوشمند

شاید تنها موردی که بتوان به عنوان معایب دوربین های مدار بسته گفت قیمت بالای آن هاست که البته با توجه به تاثیر چشمگیری که در حفظ و برقراری امنیت خانه شما دارند کاملا به صرفه و منطقی است.

 

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرای شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 5 =