دسته‌بندی نشده

همه چیز راجع به پرده هوشمند

همه چیز راجع به رده هوشمند

پرده های هوشمند | حس فوق العاده ای است که زمانی که وارد خانه می شوید به صورت خودکار پرده ها کنار بروند و یا زمانی که در خارج از خانه هستید از راه دور پرده های خانه خود را کنترل کنید.

با استفاده از پرده هوشمند سناریوهای کارآمدی را می توانید طراحی کنید که در این مقاله قسط داریم بیشتر به این موضوع بپردازیم تا با پرده هوشمند و کارایی آن برای خانه یا محل کار بیشتر آشنا شویم.

پرده هوشمند چیست؟

با استفاده از سیستم خانه هوشمند می توان براحتی انواع مدلهای پرده برقی، کرکره و سایبان را براحتی و با روش های مختلف کنترل نمود. در سیستم هوشمند پرده برقی می توانید در صورت تمایل کاربر بصورت اتوماتیک در زمانهای مختلف و یا تحت عواملی همچون تمایز شدت نور داخل و خارج ساختمان و یا شدت گرمای محیط باز وبسته شوند بدون آنکه نیاز به صرف وقت و انرژی خاصی جهت مدیریت وضعیت پرده ها باشد.

کنترل کردن پرده های هوشمند با استفاده از نرم افزاری که روی گوشی همراه شما نصب خواهد شد از هر جای دنیا قابل کنترل است.

عملکرد پرده های هوشمند به کمک نیروی برق کار می‌کند. در قسمت بالایی پرده با قرار دادن چند موتور کوچک می‌توان باز و بسته کردن پرده را کنترل کرد. موتورها توان کمی مصرف می‌کنند. دستورات از طریق رابط کاربری به واحد کنترلی ارسال می‌شود. واحد کنترلی با فرستادن سیگنال‌هایی جهت حرک موتور را مشخص می‌کند. با توجه به ساختار پرده (عمودی یا افقی) نوع حرکت موتور متفاوت است.

پرده هوشمند

تفاوت پرده های هوشمند و پرده های معمولی در چیست؟

در هر خانه ای پرده وجود دارد حال می خواهد ساده باشد یا برقی! در گذشته دلیل نصب پرده این بود که از برخورد نور آفتاب به درون خانه جلوگیری شود اوایل از یک پارچه ی ساده و میخ برای حل این مشکل استفاده میشد بعد ها با تولید چوب پرده و گیره پرده پارچه بر روی این ریل قرار می گرفت تا مشکل برطرف شود.

خب مزیت چوب پرده نسبت به میخ این بود که راحت پرده را می توانستید جابجا کنید اما گاهی اوقات پیش می آید پرده در هنگام جابجایی گیره اش بشکند در این صورت شما مجبور بودید کل پرده را از ریل باز کنید تا بتوانید مشکل را برطرف کنید.

تا این که تولید پرده برقی آغاز شد و شما دیگر احتیاجی به لمس فیزیکی با پرده برای کنار زدن پرده ندارید و از راه دور و به وسیله گوشی تلفن همراهتان به راحتی می توانید کنترل پرده را در دست بگیرید.

در پرده هوشمند به جای میله پرده دارای ریل مخصوص می باشد و به راحتی میتوان آن را با ریموت کنترل یا موبایل از هر جا در بستر اینترنت در هر ساعتی از شبانه روز کنار کشید.

پرده هوشمند ساختمان هوشمند

مزیت های پرده های هوشمند

مزیت استفاده از پرده اتوماتیک هوشمند در کنار سایر ماژول های هوشمند در یک خانه میتواند راحتی و آسایش شما را فراهم نماید. نصب پرده های برقی میتواند میزان نور ورودی و تاثیرات دمایی را تنظیم کند و به معنای واقعی از کنترل هوشمند برخوردار است. پرده برقی با دارابودن موتور بی صدا حرکتی یکنواخت و منظم دارد که برای انواع پرده قابل اجرا و کاربردی است.

امروزه با پیشرفت روز افزون در صنعت وسایل خانگی و تجهیزات ساختمانی میتوانید همه کارها را در خانه به طور هوشمند انجام دهید. خیلی از کارها با فشردن تنها یک دکمه و به وسیله ریموت امکان پذیر است و در عین حال زیبایی منزل شما را چند برابر خواهد کرد.

در سیستم پرده اتوماتیک از میله پرده یا ریل برای نگه داشتن پرده ها استفاده می شود. در عین حال که مسیر حرکت پرده است و با نیروی برق کار میکند. برای حرکت دادن پرده یک موتور برقی روی میله کار گذاشته شده و این موتور برای انواع پرده کاربرد دارد.

برای استفاده از پرده برقی کافی است موتور را به وسیله ریموت به حرکت دراورید و سپس خواهید دید پرده ها به آسانی حرکت می کنند. برای تمام پرده های از کنار بازشو یا رولی و شید و … می توانید تکنولوژی پرده هوشمند را داشته باشید.

امکان این که برای خانه های هوشمند بتوانید سیستم پرده را با دیگر وسیله های هوشمند ست کنید وجود دارد. همچنین برای تمام پرده ها در خانه می توانید از یک ریموت چند کاناله استفاده کنید تا به طور همزمان پرده ها را باز و بست یا تنظیم نمایید.

پرده اتوماتیک

راحتی و آسایش

 سریع حرکت دادن پرده ممکن است به چرخ‌های کوچک قسمت متحرک آسیب بزند. اگر این کار چند بار تکرار شود حتی ممکن است که پرده از ریخت بیافتد و شما مجبور به تعویض پرده شوید. بسیار خوشایند خواهد بود که بتوان از راه دور حرکت پرده‌ها را کنترل کرد. به کمک رابط کاربری قرار گرفته در منزل یا اپلیکیشن نصب شده روی گوشی می‌توانید به آسانی پرده‌ها را جابه‌جا کنید.

قابلیت برنامه ریزی

یکی از امکانات بسیار عالی پرده‌ی هوشمند برنامه پذیری آن است. پس از برنامه ریزی، واحد کنترلی در زمان‌های تعیین شده به موتورها دستور حرکت می‌دهد. مثلا می‌توانید تعیین کنید که بعد از طلوع خورشید پرده‌ها باز شوند و هنگام غروب کشیده شوند.

افزایش امنیت خانه

پرده یکی از وسایلی است که از بیرون خانه قابل مشاهده است. اگر شما قصد سفر داشتید می‌توانید با تنظیم زمان باز و بسته شدن پرده هوشمند تا حدی امنیت منزلتان را افزیش دهدید. این کار باعث می‌شود از بیرون خانه به نظر برسد که کسی داخل هست و پرده‌ها را می‌کشد.

هماهنگی با سایر لوازم

با هوشمند کردن سایر وسایل مانند سیستم گرمایشی، سیستم روشنایی و … حتما پرده‌های منزل را نیز هوشمند کنید. هارمونی و هماهنگی ایجاد شده در منزل باعث افزایش احساس آرامش می‌شود. 

صرفه جویی در مصرف انرژی

در زمانی که نور خورشید وجود دارد با باز شدن پرده‌ها از نور خورشید برای روشنایی منزل می‌توان استفاده کرد. با همین کار ساده در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی می‌شود.

بالا رفتن ارزش ریالی خانه

قطعا با هوشمند سازی وسایل و منزل ارزش مالی خانه بالاتر می‌رود.

پرده های خانه هوشمند

انواع پرده های هوشمند

پرده‌های موجود در بازار دو دسته هستند. پرده‌هایی که حرکت آنها به صورت افقی است. بخش دوم نیز پرده‌هایی که حرکت آنها به صورت عمودی است. به اصطلاح بالا و پایین می‌روند. تفاوت زیادی در ساختار و عملکرد پرده‌ها وجود ندارد. تمامی آنها از قسمت‌های یکسانی تشکیل شده‌اند. تنها تفاوت آنها جهت حرکتی پرده است.

شما میتوانید هرنوع از این پرده های هوشمند را با توجه به نیازتان در خانه یا محل کارتان پیاده سازی کنید.

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره رایگان با متخصصان شرکت، با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 7 =