دسته‌بندی نشده

چگونه یک دفتر کار هوشمند داشته باشیم؟

چگونه یک دفتر کار هوشمند داشته باشیم؟

چگونه یک دفتر کار هوشمند داشته باشیم؟ در این مقاله قصد داریم در مورد دفترکار هوشمند و طریقه های هوشمندسازی آن را بررسی کنیم. اینکه با چه کارهایی در محل کار خود می توانید بازدهی کاری خود را بالاتر ببرید و چگونه میتوانید از هدر رفت انرژی جلوگیری کنید.

در این مقاله در رابطه با اقداماتی که می توانید در سالن های کنفرانس انجام دهید تا با کیفیت ترین عملکرد را در کوتاه ترین زمان داشته باشید ، بحث خواهیم کرد.

با ما همراه باشید…

هوشمند سازی دفتر کار به این معنی می باشد که با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در هزینه ها و انرژی دفتر صرفه جویی گردد و کمترین دخالت فرد در امور مربوطه وجود داشته باشد.

بیشترین زمانی که یک شخص به دور از منزل سپری می کند، محل کار و دفتر می باشد. دفتر کار و محیط و محل کار باید به گونه ای باشد که شخص در آنجا احساس راحتی کند و به دور از خستگی باشد

دفتر کار

هوشمند سازی دفتر کار

کنترل سیستم روشنایی، پرده ها و سایبان ها، دما و رطوبت، اعلام حریق، کنترل تردد، اعلام سرقت می تواند محیط کاری مطلوبی را برای شما و کارکنانتان فراهم آورد. در دفتر کار هوشمند همانند ساختمان هوشمند می توان به نحوه کنترل میزان کاهش مصرف انرژی که توسط سیستم هوشمند دفتر کار مدیریت می شود را اشاره کرد.

در یک دفتر کار هوشمند می توانیم از کلید های هوشمند چند کاره و سنسورهای چند کاره به نحوی استفاده کنیم که سیستم روشنایی و سیستم سرمایشی و گرمایشی به صورت خودکار عمل نماید و کاهش مصرف انرژی در زمان را به همراه دارد.

در ادامه به بررسی دقیق تر این موضوع اشاره خواهیم کرد.

سیستم هوشمند ساختمان

صرفه جویی در انرژی و هزینه ها با داشتن دفتر کار هوشمند

زمانی که قبل از رسیدن به محل کار به وسیله نرم افزار مربوطه و از طریق موبایل ، کنترل تمامی سیستم های هوشمند به کار رفته در دفترکار را در دست میگیرید ، سیستم های گرمایش و سرمایش به صورت اتوماتیک و از راه دور روشن می شوند، پرده ها به صورت خودکار در روز کنار می روند و در شب بسته می شوند ، زمانی که نور دفترکار کم باشد به صورت اتوماتیک  روشنایی زیاد و یا کم خواهد شد و بسیاری از موارد دیگر … ،محل کار مطلوبی را برای شما فراهم می آورد و این سیستم هوشمند ضمن آسایش و راحتی باعث صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی خواهد بود

سیستم هوشمند

مزیت های دفتر کار هوشمند نسبت به دفتر کار سنتی

از مزیت های دفتر هوشمند نسبت به دفتر کار های معمولی و سنتی می توان افزایش کارآیی کارمندان، مدیریت آسان، مدیریت هزینه ها و بهبود ارتباط کارمندان را نام برد.

زمانی که در دفتر کار سیستم هوشمند وجود داشته باشد، امنیت محیط بیشتر می شود و مدیران می توانند کارمندان خود را زیر نظر بگیرند و از میزان انجام کار واقعی که انجام می دهند اطلاع داشته باشند که در این مورد میتوان به سیستم های هوشمند حضور و غیاب و دوربین های مداربسته اشاره کرد.

 مدیریت هزینه ها برای مدیران بسیار مهم است، زیرا برآورد دقیقی باید از هزینه ها در دفتر کار خود داشته باشند تا بتوانند اهداف خود را براحتی بررسی نمایند. به همین دلیل تمام این مدیریت ها در دفتر کار هوشمند قابل اجرا است، زیرا در دفاتر هوشمند سیستم ها به صورت خودکار تمامی داده های واقعی زمان را ضبط می کنند و این داده ها در بهینه سازی زمان تاثیر و اهمیت دارد.


امکانات هوشمند واحدهای اداری

کنترل سیستم روشنایی

کنترل سیستم سرمایش/گرمایش

کنترل سیستم امنیتی

اجرای سناریوهای مختلف

کنترل قفل برقی

کنترل سیستم تردد و ثبت ورود و خروج

کنترل سیستم دوربین مدار بسته CCTV

کنترل سیستم صوتی و اعلام فرامین

کنترل سیستم مانیتورینگ (i Pad، تبلت، و…)

کنترل سیستم اعلام و اطفاء حریق

کنترل سیستم مدیریت ذخیره انرژی

کنترل سیستم هوشمند از راه دور با SMS

کنترل سیستم موتور خانه

کنترل سیستم مدیریت پارکینگ

اتاق کار هوشمند
اتاق کار

در ادامه به بررسی چند مثال از کارهای هوشمندی که میتوان در دفتر کار هوشمند استفاده کرد اشاره خواهیم کرد:

در ابتدای روز و قبل از ورود کارمندان به دفتر کار :

سیستم های روشنایی به صورت خودکار فعال خواهند شد

پرده ها به صورت خودکار باز خواهند شد

سیستم حضور و غیاب فعال خواهد شد

سیستم سرمایشی و گرمایشی به صورت خودکار و با استفاده از سنسورها ، دمای محیط را اندازه گیری می کند و در صورت نیاز سیستم سرمایشی و گرمایشی فعال خواهد شد.

دوربین های نظارت بر اعمال کارمندان فعال خواهد شد

و….

و در آخر روز همه این اعمال به صورت عکس و هوشمند انجام خواهد شد.

جالبه بدونید همه این کارها و سایر اعمال را به صورت دستی و از طریق گوشی تلفن همراهتان هم می توانید کنترل کنید.

برای مشاوره و اجرای سیستم هوشمند در محل کار یا خانه با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =