دسته‌بندی نشده

سنسورهای هوشمند بیم خطی

سنسورهای هوشمند بیم خطی

سنسورهای هوشمند بیم خطی چیست و چگونه کار می کند؟

سنسورهای هوشمند بیم خطی نوعی از سنسور دزدگیر اماکن است که از فضاهای باز مانند تراس، پنجره‌ها، دیوارهای کوتاه و ورودی‌ها محافظت می‌کند. سنسور بیم خطی از اشعه‌های لیزری مادون قرمز که با چشم قابل‌مشاهده نیست، سیگنال‌هایی ایجاد و دریافت می‌کند که مانند یک حفاظ نامرئی کار محافظت را انجام می‌دهند. هر زمان که مانعی در مقابل رفت‌وآمد این سیگنال‌ها از فرستنده به گیرنده سنسور بیم خطی ایجاد شود؛ دزدگیر اعلام‌خطر می‌کند.

سنسور بیم لیزری به‌صورت یک بیم جفتی بوده که با فاصله مشخصی بسته به نوع سنسورها از هم و بر روی دیوار، پنجره، تراس و یا حتی جاهایی که دیوار نیست هم نصب می‌شود. این سنسور دزدگیر اماکن با ایجاد یک دیواره یا خط فرضی، ورود افراد غیرمجاز به آن محدوده را ممنوع می‌کند.

حفاظت از بعضی مکان‌ها به‌وسیله دیوار میسر نیست. مثلاً شما نمی‌توانید جلوی تراس و یا پنجره‌ها را دیوار بکشید تا از ورود افراد متجاوز جلوگیری کنید. یا در بعضی مناطق که میراث فرهنگی به علت حفظ ظاهر سنتی کوچه‌باغ‌ها به مالکین اجازه نمی‌دهد اطراف باغ را دیوار بگذارند، باغداران به‌منظور حفظ امنیت خودشان و فضای باغ خود نیاز به دزدگیری دارند که بتواند درست مانند یک فنس یا دیوار مجازی عمل کند. کسانی که در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کنند و نمی‌خواهند با ساخت دیوارهای بلند، لذت تماشای طبیعت را از خود بگیرد و یا باغبانی که با زحمت برای محصولات خود تلاش کرده و نمی‌خواهد توسط حیوانات و یا سارقین مورد دستبرد قرار بگیرد چه باید کند؟! راهکار پیشنهادی ما، استفاده از سنسور بیم خطی است.

 

سنسور خطی

سنسور بیم خطی مناسب برای چه مکان هایی است؟

در مکان‌های باز و جاهایی که امکان دیوارکشی وجود ندارد؛ استفاده از سنسور بیم خطی کارایی زیادی دارد. در اطراف مناطق صنعتی و یا باغ های بزرگ میوه به دلیل بزرگ بودن محوطه، ساختن یک دیوار بلند بسیار هزینه‌بر است. چون مصالح زیادی می‌برد و از نظر وقت و هزینه اصلاً مقرون‌به‌صرفه نیست بنابراین از سنسور های هوشمند بیم لیزری استفاده می‌کنند.

این مدل از سنسور دزدگیر اماکن حتی در جاهایی که دیوار هم وجود نداشته باشد هم قابل‌نصب است. به‌وسیله دو پایه فلزی و اتصال سنسور بیم خطی به آنها به‌راحتی می‌توان از مزایای آن بهره‌مند شد.

پس می‌توان گفت سنسور بیم خطی لیزری عموماً در این مکان‌ها کاربرد دارد:

  • باغ‌ها و مراتع و فضاهای باز که محیط اطراف آن‌ها بسیار زیاد است و دیوارکشی مقرون‌به‌صرفه نیست.
  • پنجره خانه‌های ویلایی و طبقات پایین ساختمان
  • تراس‌هایی که لازم است فضای جلوی آن‌ها باز باشد.
  • بالای درها که نیاز به محافظت بیشتری دارد.
  • راهروهای ورودی

 

سیستم بیم خطی هوشمند

برخی از ویژگی های سیستم بیم خطی هوشمند در خانه هوشمند

فناوری مادون قرمز PIR

اتصال به وسیله کابل به پنل مرکزی دزدگیر

قابلیت اتصال ماژول بی سیم

دارای برد های متفاوت بسته به نوع و مدل سیستم بیم خطی

دارای حسگر لیزری

دارای دید مستقیم

مجهز به جامپر

قابلیت تنظیم حساسیت

مقاوم در برابر رطوبت، گرما، باران و …

دزدگیر دیجیتال

 

سنسور خطی بیم دزدگیر در طرح ها و شکل های متفاوت و تعداد نقطه های مختلف تک نقطه ای ، دو نقطه ای ، سه نقطه ای ، چهار نقطه ای ، شش نقطه ای هست و مناسب جهت فضاهایی با متراژ های متفاوت در بازار موجود است .

 

مزیت های سنسور بیم خطی

چند نکته درباره سنسورهای بیم خطی در هوشمندسازی ساختمان

سنسورهای هوشمند بیم خطی نسبت به حرکت حیواناتی مانند موش گربه سگ و…. حساس نمیباشند

سنسورهای لیزری خطی مادون قرمز نسبت به گرد و خاک باران و….نیز حساس نیستند

همیشه سعی کنید عدسی بیم دتکتورهای خود را از گرو وغبار پاک نمایید تا مبادا گرد و خاک نشسته روی سنسور شما مانع از ارسال و دریافت اشعه لیزر مادون قرمز شوند کافیست بعد از قطع اتصالات این کار را با یک دستمال مرطوب انجام داده و مجددا اتصالات را متصل نمایید و عملکرد سنسور خطی را چک نمایید همچنین در روزهای برفی اطمینان حاصل نمایید سنسورها با برف پوشیده نشوند برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است سنسور را زیز یک سایبان یا داخل یک محافظ نصب نمایید

جهت هرگونه مشاوره با کارشناسان فنی شرکت نیروگستران ، با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =