دسته‌بندی نشده

انواع سنسورها در خانه هوشمند

انواع سنسورها در خانه هوشمند

انواع سنسورها در خانه هوشمند

یکی از مهم ترین دغدغه های انسان ها در حال حاضر محافظت از سرمایه های زندگیشان در برابر عوامل خطر می باشد.

یکی از راه های جلوگیری از هر نوع خطر در خانه هوشمند، استفاده از سنسور های مختلف می باشد.

این سنسور ها قابلیت کانفیگ شدن با انواع سیستم های هوشمند ساختمان هوشمند نظیر، سیستم امنیتی، سیستم روشنایی و سایر سیستم ها می باشد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از سنسورهای کاربردی و پر استفاده در خانه هوشمند اشاره کنیم.

سنسور های ترموستاتیک و دمایی هوشمند

این سنسور وظیفه متعادل سازی دمای محیط را دارد و قابلیت کنترل از راه دور به وسیله تلفن همراه را دارد.

یکی از قابلیت های این سنسور اندازه گیری دمای داخل و خازج از خانه و متعادل سازی دمای محیط به صورت اتوماتیکمی باشد.

یکی دیگر از قابلیت های این سنسور این است که شما از خارج از خانه می توانید دمای خانه هوشمند خود را از طریق گوشی تلفن همراهتان تنظیم کنید.

این سنسور تاثیر به سزایی در کنترل و صرفه جویی انرژی در خانه تان دارد.

سنسور هوشمند ترموستاتیک

سنسور روشنایی هوشمند

شما با استفاده از سنسور روشنایی در خانه هوشمند میتوانید به راحتی کنترل روشنایی همه قسمت های خانه را در دست بگیرید و از طریق تلفن همراهتان کنترل کنید.

بعضی اوقات پیش می آید که از خانه خارج شدید اما شک دارید که چراغ ها را خاموش کردید یا نه؟ در اینجا این سنسور به کمک شما خواهد آمد و به وسیله گوش موبایل خود روشنایی را چک می کنید و در صورت نیاز آن هارا خاموش می کنید.

یکی از قابلیت های موثر و پر کاربرد این سنسور این است که زمانی که در سفر به سر می برید میتوانید به صورت هوشمند تنظیم کنید که روشنایی خانه تان در ساعت مشخصی خاموش یا روشن شود. با اینکار تظاهر میکنید که شخصی در خانه حضور دارد و کمک زیادی به حفظ امنیت خانه تان می کنید.

سنسور روشنایی

سنسور حرکتی هوشمند

مهم ترین ویژگی این سنسور برقراری امنیت خانه هوشمند می باشد.

به این صورت که کوچکترین حرکت را تشخیص می دهد و با توجه به تنظیماتی که برای آن انجام داده اید عمل میکند.

به عنوان مثال شما این سنسور را در محدوده خاصی نصب کرده اید.

اگر شخصی قصد تجاوز به منزل شما داشته باشد این سنسور حرکت او را تشخیص داده و آژیر به صدا در خواهد آمد و دوربین های مدار بسنه فعال خواهند شد و تصاویر و صداها را از طریق گوشی موبایل برای شما ارسال خواهد کرد.

یکی دیگر از قابلیت های این سنسور این است که شما می توانید این سنسور را با سایر سیستمهای هوشمند موجود در خانه هوشمندتان متصل کنید .

به عنوان مثال سنسور حرکتی را به سیستم روشنایی تان متصل کنید که با تشخیص حرکتی، روشنایی آن محل بسته به نوع تنظیمتان عمل کند

سنسور حرکتی هوشمند

سنسور نشت آب

سنسور هوشمند نشت آب می تواند باعث کاهش هزینه و مبلغ صورتحساب ماهانه و حتی هزینه تعمیرات ناشی از آسیب دیدگی لوله های آب شود. در واقع شما با کمک انواع سنسور هوشمند نشت آب، بلافاصله بعد از کوچکترین نشتی، هشداری دریافت خواهید کرد. و اگر در اسرع وقت نشتی را برطرف کنید به طور میانگین ۱۰ درصد در هزینه آب به صورت سالانه صرفه جویی خواهید کرد.

صاحبان خانه های هوشمند از سنسور نشت آب در اطراف مناطق آسیب پذیر خانه خود استفاده می کنند که احتمال میرود آب از آن مناطق نشت کند. اما چون در معرض نمایش نیستند سخت میتوان به موقع و قبل از اینکه خسارتی ایجاد شود نشتی را تشخیص داد. به عنوان مثال ، آنها را در نزدیکی مخزن آب گرم، زیر سینک خود یا اطراف لوله های آب کف اتاق و … قرار میدهند.

دقیقا بلافاصله بعد از اولین هشدار یک سنسور نشت آب هوشمند، می توانید خودتان به تنهایی مشکل را برطرف کنید. یا به یک تعمیرکار و لوله کش زنگ بزنید. شما همچنین میتوانید در کنار یک سنسور نشت آب هوشمند، از یک  قطع کننده جریان آب هم استفاده کنید. به این صورت که سنسور بعد از تشخیص نشتی، سریع به قطع کننده جریان آب هشدار میدهد، و این قطع کننده خیلی زود بیش از آنکه نشتی آب بیشتر شود لوله اصلی آب یا شیر اصلی را میبنندد تا شما نشتی را برطرف کنید.

سنسور نشت آب

سنسور درب و پنجره هوشمند

کنترل ورود و خروج ها و اعلام گزارشات ورودی یا خروجی های خانه هوشمند یکی از مهم ترین ویژگی های یک خانه هوشمند است.

این سنسور همین وظیفه را به عهده دارد.اگر در یا پنجره ای باز باشد و شما فراموش کرده باشید به شما اطلاع خواهد داد و همه ورود و خروج ها توسط افراد مختلف کنترل خواهد شد و اگر این سنسور را به سیستم های امنیتی تان متصل کنید، میتوانید تصاویر و صوت ها را از طریق گوشی تلفن همراه دریافت کنید.

 

این سنسور را میتوانید به سیستم روشنایی هم متصل کنید. به این صورت که فقط زمانی روشنایی روشن خواهد شد که در یا پنجره ای باز شود و یا کسی قصد ورود یا خروج از منزل را داشته باشد . به این صورت به صورت چشمگیری در مصرف برق و انرژی صرفه جویی کرده اید

سنسور درب و پنجره هوشمند

سنسور اعلان حریق هوشمند

سیستم اعلام حریق زنگ هشداری است که سیگنال هایی را از آلارم های مختلف سنسورها دریافت می کند ، این موارد را ارزیابی می کند و سپس اقدام مناسب را انجام می دهد. طیف گسترده ای از فن آوری های مختلف را می توان برای تشخیص آتش سوزی استفاده کرد. متداول ترین سیستم اعلام حریق دتکتورهای دود و دما هستند.
دلیل اصلی استفاده از سیستم های اعلام حریق ، تشخیص وقوع آتش سوزی در مرحله بسیار اولیه حتی بدون حضور انسان است و بنابراین سریعاً اقدامات مناسب را باید انجام داد. پس از شناسایی آتش سوزی ، یک سیگنال هشدار صوتی یا دیداری (آژیر و چراغ چشمک زن) منتشر می شود. بسته به نوع طراحی سیستم ، می توان آتش نشانی را نیز هشدار داد یا می توان سیستم خاموش کننده اتوماتیک را فعال کرد.

سنسور اعلان حریق

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرا شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 14 =