دسته‌بندی نشده

دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر؟

دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر؟

دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر؟

دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر؟ کدام یک برای حفظ امنیت خانه و محل کار لازم تر است؟

این سوالاتی است که ذهن افراد را در هنگام اجرای سیستم امنیتی ساختمان مشغول می کند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی این دو سیستم هوشمند بپردازیم و مزایا و معایب آن ها را با هم مقایسه کنیم و در انتها ببینیم برای برقراری امنیت کامل خانه، استفاده از کدام سیستم امنیتی لازم تر است.

با ما همراه باشید…

مداربسته

دوربین مداربسته چیست؟

یکی از محبوبترین و رایج ترین سیستم های امنیتی که اکثر افراد در خانه و محل کار خود از آن استفاده می کنند، دوربین مداربسته است.

دوربین مداربسته وسیله ای است که با بکارگیری آن می توانید همه اتفاق های یک محل را زیرنظر بگیرید اما از لحاظ کنترل ورود و خروج افراد و یا اعلان های هشدار و اطلاع رسانی کاربرد چندانی ندارد.

این سیستم امنیتی می تواند در زمان وقوع اتفاق ها ، به شما در جهت شناسایی افراد مشکوک کمک کند.

به طور خلاصه این سیستم امنیتی فقط از نظر چشمی و بصری کاربرد دارد.

دوربین امنیتی

معایب دوربین مداربسته

شاید وجود دوربین در کاهش وقوع جرم و سرقت نقش داشته باشد اما ابزار پیشگیرانه ای نیست. حتی سارقین با پوشاندن صورت خود می توانند از ثبت چهره شان در فیلم دوربین مداربسته جلوگیری کنند. برخی نیز به دوربین مداربسته آسیب می رسانند تا دیگر فیلم و تصویری ثبت و ضبط نشود.

البته دوربین های مداربسته ای طراحی شده اند که قابلیت هشدار در آنها وجود دارد و یا می توانند حرکت را تشخیص دهند. همه این قابلیت ها در دوربین مداربسته ممکن است دچار خطا شود. به عنوان مثال حرکت هر موجودی در مکان مورد نظر موجب فعال شدن هشدار دوربین مداربسته می شود. در حالی که حساسیت سنسورها در دزدگیرها  به قدری است که حرکت یک موجود کوچکتر از انسان آژیرها را فعال نخواهد کرد. با آگاهی از محدودیت های دوربین مداربسته هنوز زود است که به سوال دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر پاسخ دقیقی دهیم. در ادامه با دزدگیر آشنا می شوید..

مزایا و معایب دوربین مدار بسته

دزدگیر اماکن چیست؟

دزدگیر اماکن از انواع سیستم های حفاظتی امنیتی است که برای پیشگیری از وقوع جرم مانند سرقت در مکان های مختلف نصب می شود. در این نوع از دزدگیرها به دلیل وجود سنسور و حسگرهای مختلف در صورت وجود مورد مشکوک از طرق مختلف مالک را مطلع می سازند. اطلاع رسانی به صورت پیامک، ایمیل یا تماس به صاحب خانه یا شرکت انجام می شود. این سیستم ها علاوه بر اطلاع رسانی به صاحب ساختمان، مجهز به آژیر و هشدارهای صوتی نیز می باشند. به صدا در آمدن آژیر، موجب می شود افرادی که در اطراف ساختمان مورد سرقت حضور دارند از سرقت مطلع و با پلیس تماس بگیرند.

دزدگیر خانه

مزایا و معایب دزدگیر اماکن

یکی از مهم‌ترین مزایای سیستم‌های دزدگیر اماکن این است که علاوه بر داشتن حافظه و قابلیت ضبط رویدادها به همراه تاریخ و زمان دقیق، به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته و کاملا ایمن از هر فاصله‌ای محل مورد نظر خود را تحت بررسی قرار دهید. همچنین، دزدگیرهای اماکن قابلیت وصل شدن به چندین ریموت را دارند به طوری که شما می‌‌توانید به افراد دیگر نیز به عنوان ادمین دسترسی بدهید و قابلیت‌های متفاوتی را برای هریک تعیین کنید و یا برعکس، می‌توانید دسترسی ریموت مشخصی را کاملا از سیستم قطع کنید و دارنده‌ی آن را از دسترسی به امکانات ادمینی محروم کنید.

 

 

در واقع می‌توان گفت که دوربین‌های مدار بسته بیشتر برای بررسی و شناسایی افراد مجرم پس از وقوع حادثه مناسب هستند و در ترساندن یا منصرف کردن سارقان احتمالی کاربرد دارند در حالی که سیستم‌های پیشرفته‌ای مانند دزدگیر اماکن می‌تواند باز و بسته شدن در را به شما اطلاع دهد و حتی آژیر خطر را فعال کند. در برخی مدل‌های خاص، این قابلیت نیز وجود دارد که به پنل مرکزی دزدگیر اماکن این اجازه داده می‎شود تا در صورت احساس کردن مورد مشکوک یا خطرناک با پلیس تماس برقرار کنند و به آن‌ها اطلاع بدهند. بنابراین، بهره بردن از یک سیستم دزدگیر اماکن، علاوه بر این که به شما توانایی نظارت و بررسی یک محیط مشخص را می‌دهد، در صورت بروز مشکل یا حادثه نیز می‌تواند برای شما بسیار مفید عمل کنند.

 

 

از مهم‌ترین و جالب‌ترین نکاتی که در خصوص استفاده از دزدگیر اماکن وجود دارد این است که استفاده از برخی بیمه‌ها در صورتی برای شما امکان پذیر می‌شود که از دزدگیر اماکن استفاده کنید. به دلیل این که این سیستم قابلیت تشخیص حوادثی مانند آتش سوزی را دارد بنابراین شرکت‌های مختلف بیمه برای ارائه دادن خدمات خود به شما درخواست نصب و استفاده از دزدگیرهای اماکن را خواهند داشت.

نرم افزار امنیتی ساختمان

دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر؟

پیشنهاد ما برای تامین امنیت کامل ساختمان منزل یا محل کار و… راه حل ترکیبی است. شما بهترین نتیجه را با استفاده از هردو این ابزار و سیستم در کنار هم می توانید داشته باشید. با استفاده از دوربین لحظات وقوع جرم ثبت می شود حتی اگر با وجود اعلان دزدگیر، فرد سارق و مجرم از صحنه فرار کرده باشد. با داشتن تصاویر او و ارائه به اداره پلیس فرد مجرم شناسایی و دستگیر خواهد شد. همچنین اگر دزدگیر دچار خطا شده باشد و آژیر یا پیام اشتباه ارسال کرده باشد با بررسی تصاویر دوربین مداربسته می توان از صحت عملکرد دزگیر مطلع شد که آیا آژیر به اشتباه به صدا در آمده است یا خیر. به این ترتیب اگر مورد مشکوکی در محل رخ نداده باشد، لزومی به حضور سریع فرد در محل و یا اطلاع به نیروهای پلیس نیست.

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرا شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 7 =