دسته‌بندی نشده

سیستم امنیتی در خانه هوشمند

نیروگستران-niroogostaran-امنیت در خانه هوشمند

سیستم امنیتی در خانه هوشمند

یکی از نیازهای اصلی همه ما انسان ها، داشتن احساس امنیت می باشد‌. در خانه هوشمند نیز همه تلاش بر آن است تا به این نیاز که یکی از دغدغه های اصلی زندگی بشریت است پاسخ داده شود.

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن سیستم هوشمند ساختمان، این امکان برای افراد به وجود آمده است کهبا نصب این سیستم های امنیتی در خانه هود، علاوه بر ایجاد آسایش و رفاه، امنیت خانه و افراد را تامین کنند.

سیستم امنیتی در خانه هوشمند چیست ؟

مجموعه ای از سیستم های هوشمند و روش ها که با هم درارتباط بوده و میتوان با آنها از اعضای یک خانه و اموالشان محافظت کرد. در حقیقت در سیستم امنیتی خانه هوشمند علاوه بر تجهیزات و ابزارهای فیزیکی مانند قفل و دوربین های هوشمند باید از اطلاعات سیستم و اعضای خانه هم محافظت کرد.

سیستم امنیتی خانه هوشمند چطور کار میکند؟

سیستم امنیتی خانه هوشمند یک خانه به چند بخش یا zone مختلف تقسیم می شود که میتوان هر کدام از آنها را بطور مستقل مدیریت و کنترل نمود و در صورت ورود سارقین به منزل از طریق این سیستم میتوان محل حضور آنها رو تشخیص داد و همچنین هر ورود غیرمجازی از طریق تلفن همراه به اطلاع شما رسانده می شود و قابل پیگیری می باشد.

در ارتباط با این مقاله، مطلب زیر را هم حتما مشاهده کنید:

سیستم های امنیتی و نظارتی در خانه هوشمند

امنیت در خانه هوشمند

با توجه به نوع کاربری ساختمان میتوان در یک ساختمان هوشمند بوسیله سناریوهای مختلف سیستم امنیتی رو به کار برد:

۱. سناریو تنها در خانه:
در این حالت فقط مگنت های جلوی درب ورودی یا اتاق های خاصی که شما با توجه به نیازتان فعال نموده اید و یا حتی پنجره ها فعال می گردند. این مورد برای زمانیکه مثلا یک کودک یا فرد بیمار در منزل تنهاست میتواند مفید باشد.

۲. خواب:
در این مورد فقط سنسورهای مربوط به درهای ورودی فعال می شوند

۳.ترک خانه در سفر:
در این مورد هم سنسورها فعال بوده و سیستم دزدگیر هوشمند بطور کامل فعال می شود. به محض ورود غیر مجاز به سیستم هوشمند از طریق تلفن همراه اقدام به اطلاع رسانی شما میکند.

۴. شبیه ساز حضور:

در زمان فعال سازی سیستم ضد سرقت سیستم در مقاطع زمانی کوتاه بصورت اتومات اقداماتی انجام میدهد که به نظر بیاید شما در منزل حضور دارید مانند روشن و خاموش کردن چراغ ها و ...

 

اجزای یک سیستم کنترلی برای برقراری امنیت در خانه هوشمند:

۱. پنل کنترل:
این سیستم در حقیقت گوشی هوشمند، تبلت یا کامپیوتری هست که بوسیله آنها میتوان آلارم اجزای یک سیستم امنیتی خانه را در زمان وقوع خطر برای ساکنین خانه روشن نمود. لازمه این کار نصب اپلیکیشن خانه هوشمند است.
همچنین میتوان از یک تاچ پنل هم به عنوان جایگزین گوشی و .... استفاده کرد‌.

۲. سنسور درب و پنجره:
این سنسور از دو بخش تشکیل شده که یکی از آنها روی درب یا پنجره یا دیگری در نزدیک آن نصب می گردد. در زمان بسته بودن درب یا پنجره دو تکه به هم متصل بوده و یک مدار امنیتی ایجاد می شود. پنل کنترل روی این سنسور نظارت دارد و این سنسور درباره امنیت نقاط ورودی به پنل کنترل گزارش میدهد. چنانچه در آن زمان هایی که توسط شما برای سیستم تعیین میگردد درب یا پنجره باز شود، جریان بین دو قطعه بصورت کامل قطع میگردد و از طریق چراع هشدار، ارسال پیام به پنل کنترل و زنگ ورود افراد غریبه به اطلاع ساکنین منزل می رسد.

۳. سنسور حرکتی:
در فضای مورد نظر شما سنسور حرکتی یک نقطه نامریی ایجاد میکند که به محض ورود سارقین صدای زنگ هشدار شنیده شود. این سنسورها معمولا در محیط های کم تردد منزل یا جایی که اشیا قیمتی وجود دارد استفاده میشود.

۴. قفل درب هوشمند:
سپر سیستم امنیتی یک خانه قفل درب هوشمند است که افراد برای ورود باید در ابتدا از آن رد شوند. این قفل دارای حسگر اثر انگشت و یک کیبورد برای وارد کردن پسورد است و فقط برای کسانی باز میشود که

شما اطلاعاتشان را به قفل هوشمند داده اید. این قفل قابلیت اتصال به wifi داشته و در صورت اقدام به ورود یک شخص ناشناس به منزل به کنترل پنل هشدار میدهد تا شما را مطلع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 6 =