دسته‌بندی نشده

هوشمندسازی خانه های قدیمی

نیروگستران-niroogostaran-آیا هوشمند سازی خانه های قدیمی امکان پذیر است؟

هوشمندسازی خانه های قدیمی

آیا هوشمندسازی خانه های قدیمی امکان پذیر است؟ یکی از اصلی ترین اهدافی که در خانه هوشمند وجود دارد ایجاد رفاه و آسایش برای ساکنین خانه است و شاید بتوان گفت در دنیای امروزی رسیدن به یک زندگی با رفاه با امکانات پیشرفته آ رزوی هر شخصی می باشد. اما با بالارفتن قیمت خانه و .... در صنعت ساختمان شاید امکان خرید و زندگی در یک خانه هوشمند مدرن و جدید برای خیلی از افراد وجود نداشته باشد.

با این اوصاف سوالی که مطرح می شود این است که آیا می توان خانه های قدیمی را هوشمندکرد یا خیر ؟

در این مقاله به این مسئله بصورت کامل می پردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

درست است که هوشمندسازی خانه های قدیمی ممکن است کمی مشکل به نظر برسد اما خبر خوب این است که کاملا شدنی است. به همین خاطر بسیاری از کسانی که صاحب خانه های قدیمی هستند علاقه مند شده اند تا با پایین ترین هزینه اقدام به هوشمندسازی ساختمان خود کنند.

اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که تمایل به زندگی پیشرفته دارید یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که اقدام به هوشمندسازی خانه های خود کنید. از این طریق شما می توانید بخش های مختلف خانه ی خود را مدیریت و کنترل کنید حتی در زمانی که خارج از منزل هستید این کار برای شما امکان پذیر است.

با وجود اینکه هوشمندسازی ساختمان مزیت های بسیار زیادی دارد و ما در مقاله "مزیت های داشتن یک خانه هوشمند" به مزیت های آن پرداخته ایم.
اما صاحبان خانه های قدیمی ممکن است برای انجام این کار مردد باشند چون نگرانی زیادی راجع به مقدار هزینه ای که باید برای نو کردن و هوشمند کردن خانه اشان کنار بگذارند دارند. این روزها با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید با کم ترین خرابی در بخش های مختلف ساختمان و هزینه ی کم اقدام به تبدیل خانه ی قدیمی خود به یک خانه ی هوشمند جذاب کنید.

مثلا در قدم اول می توانید برای هوشمند سازی از قفل های دیجیتال، چشمی های هوشمند و دستگیره و ..... استفاده کنید .

در سال های گذشته و ابتدای شروع فعالیت هوشمند سازی ساختمان ها از تکنولوژی های سیمی برای هوشمند کردن خانه های قدیمی استفاده می شد که این کار معایب زیادی از جمله تغییرات سیم کشی زیاد، هزینه بالا، ایجاد خرابی های زیاد و .... را به همراه داشت. و به همین خاطر صاحبین خانه مجبور بودند هزینه بسیار زیادی را بابت تعویض وسایل قدیمی پرداخت کنند اما امروزه با وجود تکنولوژی های بی سیم بخش زیادی از این مشکلات حل شده است.

هوشمندسازی خانه های قدیمی

آیا امکان هوشمندسازی تمام قسمت های خانه وجود دارد؟

اگر همه ی تجهیزات و ابزارهایی که برای هوشمند کردن خانه نیار است تهیه و نصب کنید و آن را به درستی در قسمت های مختلف خانه قرار دهید می توانید همه ی بخش ها را هوشمند کنید.

مثلا اگر در خانه اتان از سیستم روشنایی هوشمند استفاده کنید می توانید روشن و خاموش بودن لامپ ها، میزان نور پزدازی خانه و انرژی مصرفی را کنترل کنید و در نهایت خانه قدیمی خود را به یک خانه هوشمند مدرن تبدیل کنید.

چه دستگاه ها و تجهیزاتی برای هوشمند کردن خانه وجود دارد؟

با پیشرفت تکنولوژی، روزانه به تجهیزاتی که برای هوشمند سازی ساختمان وجود دارند اضافه می شود. در ادامه این مقاله قصد داریم چند مورد از تجهیزات و و سایل پر کاربرد که برای هوشمند کردن خانه ی قدیمیتیان می توانید از آن استفاده کنید؛ معرفی کنیم.

 

قفل های هوشمند:

انواع مختلفی از قفل های هوشمند وجود دارند که بوسیله ی کد و یا اثر انگشت کار می کنند . از مزیت های این قفل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

متصل شدن قفل هوشمند به تلفن همراهتان
باز شدن درب بدون استفاده از کلید مکانیکی
مجهز بودن به سیستم‌های امنیتی آلارم‌های هشدارپیشرفته
استفاده از رمزهای امنیتی و یک‌بار مصرف
امکان اتصال قفل هوشمند به سیستم‌های هوشمند سازی منزل
بسته شدن قفل هوشمند بصورت اتوماتیک
امکان اتصال قفل هوشمند به آیفون

قفل هوشمند

دوربین هوشمند چیست ؟

دوربین هوشمند بـا استفاده از سنسوری که در آن قرار دارد قابلیت پردازش تصاویر دوربین های مداربسته را دارد . به این صورت که با آنالیز تصاویر دریافت شده به وسیله ی دوربین، سیستم به صورت خودکار، کار یا عملی را انجام داده و در صورت نیاز یا هشداری را به بخش های دیگر می فرستد.

مزایای دوربین های هوشمند:

امکان کنترل و مدیریت محیط مورد نظر

امکان ردیابی سارقان

ایجاد حس امنیت

 

آبیاری هوشمند

سیستم آبیاری هوشمند:

اتوماتیک کردن سیستم آبیاری گیاهان مزایای زیادی به همراه داشته که در ادامه به 3 مورد از پرکاربردترین ها می پردازیم:

راحتی در انجام امور مربوط به آبیاری درختان و گیاهان:

آبیاری اتوماتیک باغ و باغچه زحمت آبیاری را عملا از دوش صاحب باغ کم می کند. فرض کنید که تمایل دارید به یک مسافرت چند روزه بروید. با هوشمند شدن سیستم آبیاری دیگر نیازی نیست نگران خشک شدن گیاهان خود باشید بلکه از راه دور سیستم مورد نظر خود را می توان مدیریت و کنترل نمود.!

امکان آبیاری گیاهان بصورت منظم

زمانی که برنامه آبیاری مورد نظرتان را تنظیم کردید، همه چیز طبق برنامه تعیین شده از جانب شما پیش میرود به عنوان مثلا در زمان تعیین شده و به مدت معین آبیاری گیاهان انجام می شود. و همین مسئله باعث شادابی و بازدهی بیشتر گیاهان شما می گردد.

صرفه جویی در مصرف آب

هوشمندسازی سیستم آبیاری گیاهان باعث می شود که به مقدار قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی شود؛ چون همه چیز حتی از راه دور توسط شما قابل مدیریت می باشد و می توانید در زمان مشخص باز و بسته بودن آب را کنترل کنید و از هدر رفت آب جلوگیری نمایید.

برای هوشمند کردن خانه های قدیمی چقدر باید هزینه کنیم ؟

شاید در ابتدا برای هوشمند کردن خانه خود نیاز باشد که مبلغی را هزینه کنید که به نظرتان زیاد باشد اما نکته مثبت هومشند سازی در این است که می تواند در کاهش هزینه ها موثر باشد چون از این طریق می توانید طول عمر دستگاه ها و وسایلی که در منزل از آنها استفاده می کنید را بالا ببرید . زمانی که خانه خود را هوشمند می کنید به شدت در مصرف انرژی و در نتیجه هزینه هایتان صرفه جویی خواهد شد.

در قیمت گذاری هوشمند سازی عوامل متعددی از جمله برند مورد استفاده، روش هوشمند سازی و … تاثیر گذار است که برای اطلاع از شرایط می توانید با کارشناسان ما در شرکت فنی مهندسی نیرو گستران که مجری پروژه های هوشمند سازی در شیراز می باشد در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =