دسته‌بندی نشده

همه چیز در مورد خانه هوشمند

همه چیز در مورد خانه هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

همه چیز در مورد خانه هوشمند، تصور کنید در خانه ای زندگی می کنید که دارای یک سیستم مرکزی یکپارچه بوده و شما می توانید بسیاری از کار های خود و هم چنین عملکرد وسایل برقی خانه خود را از راه دور و با یک گوشی موبایل کنترل نمایید.

 

در چنین خانه ی هوشمندی شما می توانید سیستم روشنایی خانه، سرمایش و گرمایش را با شرایط دلخواه خود تنظیم نمایید هم چنین می توانید زمان آبیاری گیاهان را تنظیم نمایید و نظارت کاملی بر سیستم امنیتی خانه و دوربین های مدار بسته حتی در زمان عدم حضور در منزل داشته باشید.

داشتن یک خانه هوشمند علاوه بر قابلیت های جذابی که برای یک زندگی با رفاه در اختیارتان قرار می دهد باعث می شود که به مرور زمان در وقت و هزینه مالی و مصرف انرژی به شدت صرفه جویی کنید.

همه چیز در مورد خانه هوشمند

مهم ترین مزیت خانه هوشمند چیست؟

خانه های هوشمند مزایای بسیار زیادی برای ساکنین خود فراهم می نمایند و همین مسئله باعث می شود روز به روز به تعداد علاقه مندان خانه هوشمند اضافه شود. مهم ترین مزیت خانه هوشمند و هوشمندسازی ساختمان کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه ها خواهد بود. در ادامه به دو مورد از روش هایی که در خانه هوشمند موجب کاهش مصرف انرژی می شود می پردازیم.

  1. خانه هوشمند این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد که بسیاری از کارها مانند روشن و خاموش کردن چراغ ها، تنظیم دمای خانه، آبیاری گیاهان، باز و بسته شدن پرده ها، باز و بسته شدن پنجره ها و .... را بصورت اتوماتیک انجام دهید و به این ترتیب کنترل بیشتری بر انرژی مصرفی خانه خود خواهید داشت و در نهایت هزینه های ناشی از مصرف انرژی کاهش چشمگیری برایتان خواهد داشت.
  2. در خانه‌های هوشمند و با هوشمندسازی ساختمان می‌توانید گزارش کاملی از بخش هایی که بیشترین مصرف انرژی را برایتان دارند دریافت کنید، آن ها را مشخص و مدیریت کنید و در نهایت در هزینه های مصرفی خود صرفه جویی کنید.

خانه هوشمند چگونه کار می‌کنند؟

زمانی که خانه های هوشمند به تازگی به صنعت ساختمان سازی ورود کرده بودند شاید جواب دادن به این سوال کمی دشوار به نظر می رسید ولی با گذشت زمان و ورود شرکت های بزرگ به این صنعت درک تکنولوژی خانه هوشمند برای همه افراد آسان تر شد.

اکنون برای تبدیل یک خانه معمولی به یک خانه هوشمند با امکانات جذاب به 3 چیز نیاز داریم:

  • لوازم خانگی هوشمند یا دستگاه های هوشمند
  • اتصال وای فای
  • سیستم اسمارت هوم جهت مدیریت، مانیتورینگ و کنترل این دستگاه های هوشمند
همه چیز در مورد خانه هوشمند-niroogostaran-نیروگستران

اتصال وای فای که مشخص است و نیاز به توضیح ندارد در ادامه به بررسی دستگاه ها و سیستم اسمارت هوم می پردازیم که کمی بیشتر با آن ها آشنا شویم:

دستگاه هوشمند چیست؟

دستگاه های هوشمند یا اسمارت دیوایس ها در واقع به هر وسیله الکتریکی گفته می شود که در خانه شما وجود دارد، می تواند با دستگاه های دیگری که در خانه اتان وجود دارد تعامل کند و به سیستم خانه هوشمندتان متصل گردد و بر اساس تنظیمات اعمال شده توسط شما اقداماتی را انجام دهد.

از قابلیت های جذاب دستگاه های هوشمند این است که شما می توانید به مرور زمان آن ها را خریداری نموده و امکانات خانه خود را افزایش دهید و نیاز نیست در همان ابتدا هزینه ی زیادی را برای خرید تعداد زیادی تجهیزات صرف کنید. به این ترتیب به مرور زمان می توانید خانه قدیمی خود را با تجهیز کردن بوسیله اسمارت دیوایس ها به یک خانه هوشمند تبدیل نمایید. از دستگاه های هوشمند یا اسمارت دیوایس ها می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • تلویزیون
  • اجاق گاز
  • سیستم های هشدار دهنده
  • زنگ ها

سیستم اسمارت هوم چیست؟

سیستم اسمارت هوم در واقع قلب و مرکزیت خانه شما به حساب می آید. این سیستم اطلاعات مربوط به هر کدام از دستگاه ها یا لوازم خانه شما را جمع آوری کرده و این امکان را به کاربران خود می دهد که همه ی دستگاه های خود را در یک مکان ثابت، کنترل نمایند و این سیستم بوسیله یک دستگاه که از طریق اینترنت متصل است این اقدامات را انجام میدهد.

بازار خانه های هوشمند در سراسر دنیا از جمله ایران در حال پیشرفت هست و برای سیستم ها گزینه های مختلفی وجود دارد که اصطلاحا به آن ها هاب های اتوماسیون گفته می شود و اکثر آن ها فقط با سیستم های مخصوص خود سازگاری دارند. به همین خاطر قبل از اینکه برای هوشمند سازی خانه خود اقدام کنید و اسمارت هوم خود را تهیه کنید از سازگار بودن هاب و دیوایس خود مطمئن شوید.

چطور خانه امان را هوشمند کنیم؟

اگر علاقه مند به داشتن یک خانه هوشمند هستید چند کار مهم را باید انجام دهید که بتوانید خانه خود را برای اتصال لوازم خانگی هوشمند و دستگاه های هوشمند آماده کنید که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم:

  • ارتقا وای فای: اگر علاقه مند به داشتن یک خانه هوشمند هستید داشتن یک وای فای که به اندازه کافی قوی باشد از ملزومات مورد نیاز شماست تا بتوانید با خیال راحت مطمئن باشید که مشکلی در روند مدیریت و اشتراک گذاری اطلاعات برایتان ایجاد نخواهد شد. دلیل نیاز به یک اینترنت قوی این است که همه دستگاه های هوشمند جهت برقراری ارتباط از اینترنت استفاده می کنند . حتی گاهی در محل های بزرگ تر نیاز است که از چندین روتر برای اتصال دستگاه ها استفاده کنید
  • تحقیق کنید: در حال حاضر در بازار فروش تجهیزات و ابزارهای مورد استفاده در هوشمند سازی تنوع بسیار زیادی برای دستگاه های هوشمند و سیستم های خانه هوشمند وجود دارد به همین خاطر بهتر است که قبل از خرید حتما تحقیقاتی به عمل آورید و با دستگاه های مختلف آشنا شوید.

از آنجایی که این پروسه بسیار زمانبر بوده و انرژی زیادی از شما دریافت می کند می توانید از مشاوره رایگان متخصصین ما در شرکت فنی و مهندسی نیروگستران استفاده کنید.

  • نیازهای خود را مشخص کنید: برای کم کردن هزینه های ناشی از هوشمند سازی خانه ی خود بهتر است که در وهله اول نیاز های خود را مشخص کنید و تعیین کنید که قصد دارید هوشمند سازی را در ابتدا از کدام بخش های خانه اتان استارت بزنید به این ترتیب دیگر نیازی نیست که هزینه زیادی را برای خرید دستگاه های گران قیمتی که بعدا کارایی و استفاده ای برای شما نداشته باشند انجام دهید.

کافی است تعیین کنید که از خانه هوشمند خود چه می خواهید و قصد دارید چطور این کار را انجام دهید.

هزینه هوشمند سازی چقدر است؟

شاید اولین سوالی که برای علاقه مندان یک خانه هوشمند ایجاد شود این است که هزینه این کار چقدر است. در جواب این سوال می توان گفت مقدار این هزینه به عوامل متعددی بستگی دارد که در این مقاله به صورت کامل به آن پرداخته ایم.
خبر خوب این است که کارشناسان حرفه ای شرکت نیروگستران با توجه به بودجه در نظر گرفته شما و امکاناتی که از خانه هوشمند مورد نیازتان است بهترین پیشنهاد را به شما ارائه می کنند.
فقط کافیست همین الان برای دریافت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هجده =