دسته‌بندی نشده

پارکینگ هوشمند چیست؟

پارکینگ هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

با افزایش جمعیت در دنیای امروز و افزایش تمایل به زندگی شهری و شهر نشینی و افزایش تعداد خودرو ها و دغدغه حفظ امنیت آن ها با قرار دادن در یک فضای امن مطرح شده است. خبر خوب اینکه پیشرفت تکنولوژی علاوه بر هوشمندسازی خانه و خانه هوشمند، در این بخش هم به خدمت ما انسان ها آمده و پارکینگ هوشمند یکی از بهترین گزینه ها برای حل این مشکل است.

پارکینگ هوشمند چیست و چطور کار می کند؟

پارکینگ هوشمند

پارکینگ هوشمند در واقع ترکیب تکنولوژی و نوآوری بوده که باعث استفاده حداقلی از فضا، سوخت و زمان می شود.
در پارکینگ های خصوصی هوشمند، به هر خودرو تگ مخصوصی تعلق می گیرد که با عبور خودرو از جلوی درب اطلاعات این تگ پردازش شده و در صورتی که مشخصاتش ثبت شده باشد و خودرو اجازه ورود به خانه را داشته باشد، بصورت خودکار درب پارکینگ باز می شود و اطلاعاتی مانند زمان ورود خودرو و مشخصات خودرو ثبت می گردد.

انواع پارکینگ هوشمند:

پارکینگ های هوشمند در انواع مختلفی وجود دارند که بر اساس ظرفیت، مدل قرار گدفتن اتومبیل ها، ظرفیت و ... دسته بندی می گردند. از جمله پرکاربردترین پارکینگ ها شامل موارد زیر است:

  • برجی: در این مدل یک آسانسور در وسط قرار میگیرد و به وسیله آن خودرو ها جا به جا می شود. این مدل پارکینگ هزینه پیاده سازی زیادی دارد اما پر بازده ترین نوع پارکینگ از نظر گنجایش  است.
  • پازلی: از این مدل معمولا در مراکز مسکونی و تجاری استفاده می شود. این پارکینگ به اپراتور نیاز نداشته و امنیت زیادی دارد. از دیگر مزایای این پارکینگ هزینه پایین اجرا است.
  • روتاری یا چرخ و فلکی: این پارکینگ برای مکان های شلوغ بسیار کاربردی است چون به اندازه دو خودرو فضا می گیرد اما دست کم تا ۱۲ خودرو گنجایش دارد.

مزیت هوشمند کردن پارکینگ:

  • باز و بسته شدن خودکار درب پارکینگ از طریق شناسایی پلاک خودرو از طریق دوربین پلاک خوان
  • ثبت زمان ورود و خروج هر خودرو و مشخصات خودرو و بالا رفتن امنیت پارکینگ
  • راهنمایی رانندگان برای پارک آسان خودرو با استفاده از سنسورها
  • روشنایی هوشمند فضای پارکینگ
  • اشتراک گذاری پارکینگ های خالی جهت استفاده بهینه از فضا
پارکینگ هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

اجزای تشکیل دهنده پارکینگ هوشمند:

پار کینگ های هوشمند در هر کدام از مدل ها و انواع خود چهار بخش اصلی رو دارند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم

سنسورها:
در پارکینگ های هوشمند، سنسور ها نقش مهمی داشته و بخش زیادی از کارها را انجام می دهد. سنسور ها تمامی اطلاعات مورد نیاز سیستم را جمع آوری کرده تا کل سیستم بتواند از آن استفاده کند‌. مثلا فضاهای پر و خالی پارکینگ مشخص می شود.

پروتکل شبکه:

این پروتکل‌ها به وسیله ی یک درگاه مدیریت شده که پروتکل‌های بیسیم اینترنت اشیا را پیاده‌سازی می کند سنسورها را به سیستم‌های نرم‌افزاری متصل می‌کنند.

میکروکنترلرها:
وظیفه میکرو کنترلرها پردازش اطلاعاتی است که سنسور ها جمع آوری می کنند.

نرم‌افزار کنترل:
اعلان های مختلف سیستم به وسیله نرم افزار کنترل برای اشخاص ارسال شده و این نرم‌افزار ضمانت می کند که اطلاعات برای همه افراد در دسترس باشد. اعلان‌های مختلف سیستم نیز از همین راه برای افراد ارسال می‌شود.

البته تجهیزات دیگری مانند نشانگرها(برای نشان دادن جای پارک خالی، پر یا رزرو شده) و راهنمای حرکت در برخی از پارکینگ ها مانند پارکینگ عمومی به کار می رود.

پارکینگ هوشمند نیروگستران

هدف اصلی پارکینگ هوشمند نیروگستران تامین امنیت و آسایش شما و صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد.

در دنیای امروزی با توجه به امکانات و مزایایی ک پارکینگ‌های هوشمند در اختیارمان می گذارند هزینه ساختی کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی خواهند داشت. البته مقدار این هزینه به عوامل مختلفی مانند نوع پارکینگ، ظرفیت، و تکنولوژی آن مربوط است . در نتیجه پیشنهاد ما برای دریافت اطلاعات قیمت سیستم پارکینگ مکانیزه تماس با تیم نیرو گستران و استفاده از مشاوره رایگان این تیم تخصصی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + دو =