دسته‌بندی نشده

تهویه هوشمند چیست؟

تهویه هوشمند چیست-نیروگستران-niroogostaran

تهویه هوشمند چیست؟ یکی از بخش های مهم یک خانه هوشمند، سیستم های تهویه هوا می باشند که وظیفه آن ها متعادل کردن دما می باشد و در مدل های پیشرفته امروزی این سیستم ها وظیفه تنظیم رطوبت را هم بر عهده دارند.
تهویه هوشمند از دو راه حل سیستم های هوشمند گرمایش و سرمایش هوا یا هوشمند کردن سیستم های تهویه هوای عادی در دسترس می باشد.

تهویه هوشمند هوا چیست؟

تهویه هوشمند هوا 

وجود یک دمای مطلوب در محل زندگی یکی از المان های اصلی داشتن آسایش در زندگی انسان هاست. تهویه هوا همان فرآیندی است که هوای موجود در یک ساختمان از نظر دما و رطوبت به شرایط مطلوب برسند.
سیستم های تهویه در انواع مختلفی در بازار عرضه می شوند. از نمونه های سیستم های تهویه می توان به سیستم های قدیمی مانند کولر های آبی و گازی، پنکه های سقفی و ایستاده، پکیج، داکت، اسپیلیت، فن کوئل و ...‌ اشاره کرد.
سیستم های تهویه با توجه به مدل و امکاناتی که دارند می توانند سرما، گرما و هر دو را برای یک محیط ایجاد و فراهم نمایند.

تهویه هوشمند چیست و چه کاربردی دارد؟

احتمالا با شنیدن کلمه سیستم های هوشمند تهویه هوا اولین چیزی که به ذهنتان بیاید ترموستات های دمایی است. اما یک سیستم تهویه هوشمند ویژگی هایی فراتر از ترموستات ها را دارد که تنها وظیفه آن ها کنترل دما در یک سیستم تهویه هوا است و در مدل های پیشرفته تر ترموستات ها قابلیت تنظیم شدن دارند. ولی با پیشرفت تکنولوژی و شکل گیری خانه های هوشمندی که بر پایه اینترنت اشیا هستند، تهویه هوشمند از تنظیم دما و رطوبت فراتر می رود و با سبک زندگی افراد خانه تطابق پیدا می کند.

هوشمند سازی تهویه با اتوماسیون ساختمان:

فرض کنید بعد از یک روز طولانی در حال بازگشت از محل کار خود هستید و دوستان خود را دعوت کرده اید که در یک دورهمی دوستانه کنار هم باشید. از طریق جی پی اس، سیستم تهویه هوشمند موقعیت مکانی شما را بررسی کرده و زمانی که به فاصله مشخصی از منزل برسید با توجه به دمای دلخواه شما سیستم سرمایش یا گرمایش را بصورت اتوماتیک روشن می کنید تا دمای خانه برای شما و مهمانانتان در یک حد مطلوب باشد.

این مورد فقط یکی از سناریوهایی بود که برای سیستم تهویه هوشمند می توان استفاده نمود. با هوشمندسازی ساختمان و در خانه هوشمند اتصال بین سیستم تهویه هوشمند با درب و پنجره و سنسورهای حرکتی و رطوبتی و ... می تواند عملکرد های زیادی را انجام دهد و در مدیریت بهتر ساختمان هوشمند به شما کمک کند.
از طرفی در زمان عدم حضور شما در منزل نیز سیستم سرمایش و گرمایش خاموش شده تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

تهویه هوشمند چیست-نیروگستران-niroogostaran

چرا هوشمند سازی سیستم سرمایش و گرمایش؟

  1. افزایش آسایش محیط: سیستم های تهویه هوای هوشمند این قابلیت را دارند که عادت های دمایی شما را شناسایی کرده و شرایط دمایی خانه را با سبک زندگی شما تطبیق دهند که بتوانید با رفاه بیشتری در محیط خانه، کار و ... باشید. چون شما در زمان های مختلف روز برای داشتن احساس آسایش به دماهای متفاوتی نیاز دارید که سیستم تهویه هوای هوشمند برای شما فراهم می نماید.
  2.  کاهش مصرف انرژی: در دنیای امروز که جمعیت روز به روز در حال افزایش است اخبار آلودگی و گرمایش زمین، روزانه به گوش می رسد. با هوشمند سازی سیستم تهویه هوای هوشمند می توانید در مصرف انرژی و هزینه های ناشی از آن به شدت صرفه جویی کنید.
  3. عملکرد راحت و امکان کنترل و نظارت: در خانه هوشمند با داشتن سیستم تهویه هوا هوشمند، به راحتی می توان بخش های مختلف یک خانه را کنترل نمود و با زدن یک دکمه روی گوشی موبایل بسیاری از کارها را انجام داد.

هوشمند سازی سیستم های تهویه هوای قدیمی:

شما به راحتی می توانید سیستم های تهویه خانه خود را هوشمند کنید. مهندسان شرکت نیروگستران می توانند سیستم گرمایش و سرمایش شما را از هر مدلی که باشند هوشمند کنند تا لذت زندگی در یک خانه هوشمند را تجربه کنید.
در مقاله بعد به هوشمند سازی سیستم های تهویه قدیمی میپردازیم پس در مقاله بعدی با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 3 =