دسته‌بندی نشده

سیستم تهویه هوشمند و کاربردهایش

سیستم تهویه هوشمند، کاربرد ها و مزیت هایش-نیروگستران-niroogostaran

سیستم تهویه هوشمند و کاربردهایش. همانطور که در مقاله قبل با عنوان "سیستم تهویه هوشمند چیست؟" توضیح داده شد یکی از بخش های جذاب و کاربردی یک خانه هوشمند، سیستم تهویه مطبوع هوشمند می باشد. اگر می خواهید اطلاعات دقیق تری از تعریف سیستم تهویه هوشمند، کاربرد ها و مزیت هایش داشته باشید حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

در محتوای پیش رو قصد داریم به نحوه هوشمند سازی انواع سیستم های تهویه قدیمی بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

سیستم تهویه هوشمند، کاربرد ها و مزیت هایش

هوشمند سازی سیستم های تهویه هوای قدیمی

یکی از مزیت های خانه هوشمند این است که به راحتی می توانید سیستم های قدیمی خود را هشمند کنید. به کمک تیم متخصص و حرفه ای نیروگستران می توانید هوشمند سازی کولر آبی و گازی، فن کوئل، پکیج، داکت اسپلیت،سیستم های گرمایش از کف و … را انجام دهید

در واقع وقتی از هوشمند سازی سیستم تهویه صحبت می کنیم منظورمان این است که از طریق تلفن همراه هوشمند یا دستیارهای صوتی بتوانیم زمان روشن و خاموشی سیستم سرمایش و گرمایش را کنترل کنیم، در میزان مصرف انرژی صرفه جویی کنیم و درجه دمای هوای خانه را تنظیم و مدیریت نماییم.

هوشمند سازی کولر آبی و پنکه های قدیمی

یکی از قدیمی ترین سیستم های سرمایشی، پنکه ها و کولرهای آبی هستند که بیشتر در مناطقی که رطوبت کمی دارند مانند مناطق کویری استفاده می شوند. برای هوشمند سازی این سیستم ها کافی است یک سری قطعات الکترونیکی به آن ها اضافه کنید که بتوانید آن ها را کنترل نمایید و مدیریت سیستم سرمایش خانه هوشمند خود را در دست بگیرید. حتی امکان هوشمند سازی دریچه های کولر آبی هم وجود دارد و شما می توانید به وسیله گوشی هوشمند خود جهت بادی که از طریق آن دریچه ها به شما می خورد را مشخص کنید.

بخش جذاب ماجرا اینجاست که به وسیله دستیار صوتی نیز می توانید کولر آبی خود را روشن و خاموش نمایید.

هوشمند سازی کولر گازی

یکی از پرمصرف ترین سیستم هایی که برای تامین سرما در فصل های گرم سال مورد استفاده قرار می گیرند کولر های گازی هستند. این کولر ها برای مناطقی که دمای هوای بسیار بالایی دارند و یا کولر های عادی جوابگو نیستند؛ مناسب هستند. البته از مزیت های مدل های جدید کولر های گازی تامین گرمای مورد نیاز در فصول سرد سال می باشد .یکی از مصرف کنندگان کولرهای گازی افرادی هستند که در شمال ایران و مناطق ساحلی جنوب کشور ساکن هستند. هوشمند کردن این کولرهای گازی با هزینه کم امکان پذیر است و معمولا سیستم کنترل کننده خانه هوشمند توانایی کنترل این سیستم را دارد.

هوشمند سازی داکت اسپلیت ها

یکی از سیستم های سرمایش و گرمایش داکت اسپیلیت ها هستند. این سیستم ها متناسب با دمای هوا در فصول گرم سال، محیط را خنک و در فصول سرد سال هوا را گرم می نمایند.

بصورت عمومی اجزای اصلی داکت اسپیلیت ها دو بخش کندانسور و هواساز ها هستند. قطعات اصلی کندانسورها دینام، فن، کمپرسور و ... بوده و بخش های اصلی هواساز نیز شامل دینام، کویل، فیلتر، سینی، پروانه و ... است.
داکت اسپیلیت ها برای ایجاد سرما در فصول گرم سال مانند اسپیلیت و کولر گازی کار می کنند. اما در هنگام فصول سرد سال عملکرد آن ها به این صورت است که گردش آب گرم درون داکت اسپیلیت موجب گرم کردن محیط می شود.

کنترل عملکرد داکت اسپیلیت ها از طریق یک صفحه کنترلی انجام می شود که در انواع مختلفی وجود دارد. این پنل کنترلی به سیستم های هوشمند خانه شما متصل شده و باعث می شود که از مزایای کنترل یک سیستم تهویه هوشمند لذت ببرید.

سیستم تهویه هوشمند، کاربرد ها و مزیت هایش-نیروگستران-niroogostaran

هوشمند سازی فن کوئل ها

سیستم تهویه فن کوئل همان طور که از نامش پیداست از دو بخش فن و کوئل تشکیل شده که توانایی تامین سرما و گرمای محیط را دارد. اگر می خواهید فن کوئل های خانه خود را هوشمند کنید فقط کافیست از ترموستات های هوشمند استفاده کنید . این ترموستات ها می توانند با سیستم های مختلف خانه هوشمندتان مانند bms در ارتباط باشند. خبر خوب این است که این ارتباط سیستم های خانه هوشمند بدون نیاز به تغییر و تخریب بوده و به صورت بی سیم قابل اجرا است.

هوشمند سازی گرمایش از کف

در سیستم گرمایش از کف آب گرم در موتورخانه تولید می شود و به وسیله لوله هایی که در کف خانه هستند باعث انتقال گرما به محیط می شود. سیستم گرمایش از کف از حدود دهه 80 در کشور ایران مورد استقبال قرار گرفت و به گزینه انتخابی بسیاری از افراد برای سیستم گرمایش خانه تبدیل شد.

با توجه به نوع اتصالات لوله ها، هوشمند کردن این سیستم گرمایشی قابل انجام می باشد. اگر شیرهایی که در موتور خانه مورد استفاده قرار گرفته اند قابلیت هوشمند شدن را دارا باشند؛ به راحتی می توانید از طریق سیستم هوشمند ساختمانی کنترل سیستم را انجام دهید ورلی در غیر این صورت باید با شروع فصل سرد سال باز و بسته کردن شیر کنترلی را به صورت دستی انجام دهید و از طریق ساختمان هوشمند دمای محیط را کنترل کنید.

هوشمند سازی موتور خانه و رادیاتورهای قدیمی

برای هوشمند کردن کلی موتورخانه، مانند سیستم های گرمایش از کف نیاز است که از شیرهای مخصوص برقی استفاده شود. ولی میتوان از طریق اتصال هر کدام از رادیاتورها به یک شیر هوشمند ، آن ها را خاموش و روشن کرده و از قابلیت زمان بندی و استفاده از سناریو استفاده کنید.

ما در خانه های هوشمند با استفاده از تکنولوژی های روز در زمینه اینترنت و اینترنت اشیا می توانیم تقریبا همه چیز را هوشمنند کنیم. اگر علاقه مند به هوشمند سازی خانه خود هستید یا می خواهید سیستم تهویه خود را هوشمند کنید حتما با کارشناسان ما در شرکت نیروگستران تماس بگیرید تا بصورت رایگان از مشاوره برای هوشمند سازی ساختمان استقاده کنید.

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرای شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 1 =