دسته‌بندی نشده

قفل هوشمند تشخیص چهره

قفل درب تشخیص چهره

قفل هوشمند تشخیص چهره، قفل دیجیتال بیومتریک با قابلیت تشخیص چهره. یکی از جدید ترین محصولات بازار قفل های الکترونیکی، قفل تشخیص چهره می باشد. این قفل ها یکی از مدل های قفل هوشمند و از نوع بیومتریک است به این معنی که ویژگی های رفتاری و فیزیکی انسان در ارتباط با فناوری ارزیابی و در نهایت آمارهای به دست آمده تحلیل می شود و این ارزیابی ها برای هر انسانی بصورت منحصر به فرد می باشد و هیچ شباهتی با ارزیابی شخص دیگر ندارد. مثلا شما هیچ دو نفری را نمی توانید پیدا کنید که اثر انگشت آن ها مشابه هم باشد

‏‫قفل هوشمند تشخیص چهره امنیت بالایی داشته و تقریبا می توان گفت احتمال خطا در آن ها صفر است. 

برای اینکه با قفل درب تشخیص چهره بیشتر آشنا شوید تا انتها با نیروگستران همراه باشید.

قفل هوشمند تشخیص چهره

قفل هوشمند دیجیتال بیومتریک با امکان تشخیص چهره

داشتن احساس امنیت همیشه از اصلی ترین نیازهای انسان ها بوده است در دنیای امروز نیز برای حفظ خانه و محیط کار خود به راحتی می توانید از فناوری های امنیتی جدیدی که به بازار آمده استفاده کنید که در انواع مختلفی وجود دارند و هر یک از آن ها از عوامل مختلفی برای کنترل تشخیص هویت و ورود و خروج افراد به داخل ساختمان استفاده می کنند. یکی از این سیستم های پرطرفدار امنیتی قفل های دیجیتال بیومتریک با قابلیت تشخیص چهره می باشند که باعث افزایش سطح امینتی درب خانه شما می شوند.

نحوه تشخیص چهره توسط قفل های بیومتریک بر اساس فاکتورهایی مانند: لکه های صورت، اسکن شبیکیه و عنبیه چشم، فاصله بین دو چشم، فاصله بین بینی و چشم ها و .... می باشد و با توجه به اینکه این قفل ها برای تشخیص هویت صاحب چهره از چند فاکتور مختلف استفاده می کنند نسبت به سایر روش های بیومتریک خطای امنیتی کم تری دارند.

در طی سال های اخیر قفل های دیجیتال هوشمند پیشرفت به شدت چشمگیری داشته اند به این صورت که با دارا بودن قابلیت تشخیص چهره و وای فای دیگر حتی نیازی به استفاده از تلفن های همراه نیز وجود ندارد. این قفل ها در سبک ها و انواع مختلفی طراحی شده اند که می توانند مشتری ها را طیف سلایق متفاوت مجاب به خرید نمایند.

گزارش رفت و آمدها با استفاده از قفل دیجیتال تشخیص چهره

اگر خانه خود را به قفل های هوشمند مجهز کنید دیگر نیازی به استفاده از قفل های سنتی و نرده های فلزی برای حفظ امنیت خانه ندارید چرا که قفل دیجیتال هوشمند همه رفت و آمدها را رصد کرده و به صاحبین خانه گزارش می دهد. با اتصال قفل های دیجیتال هوشمند به اینترنت دیگر نیازی به حضور در نزدیکی درب برای باز کردن درب خانه به روی کسی که پشت درب ایستاده نیست هم چنین به کمک قفل هوشمند می توانید تنها با فشردن یه کلید روی تلفن همراه خود درب خانه را باز کنید و دیگر نیازی نیست که نگران جا گذشتن کلیدهای خانه ی خود باشید چرا که با استفاده از تلفن همراه خود یا در اختیار داشتن یک شناسه خاص به راحتی می توانید درب خانه خود را باز کنید
این شناسه خاص می تواند مانند قفل تشخیص چهره یا اثر انگشتی یا یک شناسه دیجیتالی ncf دار باشد.

نحوه کارکرد قفل دیجیتال بیومتریک تشخیص چهره

 نحوه عملکرد این قفل ها به این صورت است که جزئیات صورت فرد را آنالیز کرده و آن ها را به صورت یک سری داده های الکترونیکی در بانک اطلاعاتی خود ذخیره می نماید. وقتی فردی بصورت مجدد مقابل این قفل می ایستد، صورت فرد دوباره آنالیز شده و با اطلاعاتی که از قبل در بانک اطلاعاتی ذخیره شده مقایسه می شود. در صورتی که این اطلاعات با هم مطابقت داشته باشند، فرد اجازه ورود به منزل را پیدا می کند.

قفل هوشمند تشخیص چهره

به طور خلاصه مراحل تشخیص هویت افراد در قفل های دیجیتالی بیومتریک تشخیص چهره شامل موارد زیر می باشد:

  • دریافت اطلاعات : جمع آوری کردن نمونه های جسمی یا رفتاری اشخاص
  • استخراج اطلاعات : آنالیز کردن اطلاعات دریافتی و استخراج اطلاعات به صورت یک الگوریتم عددی.
  • مقایسه : مقایسه کردن اطلاعات جمع آوری شده با الگوهایی که از قبل ذخیره شده است
  • تشخیص هویت : دادن مجوز دسترسی البته در صورت عدم تشخیص هویت امکان اطلاع رسانی از طریق آلارم وجود دارد. 

ویژگی های قفل هوشمند تشخیص چهره(مزایای قفل تشخیص چهره)

  1. حفظ امنیت در زمان ورود افراد غیر مجاز: فرض کنید که شخصی قصد وارد شدن به منزل شما را دارد در صورتی که این فرد مجوز ورود به خانه را نگیرد از طرف قفل برای مالک یا شخصی که از قبل برای سیستم تعیین شده یک پیام هشدار ارسال می شود
  2. امکان ذخیره اطلاعات مختلف: همچنین این قفل ها قابلیت ذخیره اطلاعات بسیاری مانند چهره افراد مختلف را دارند. این ویژگی مناسب استفاده در شرکت های بزرگ با تعداد پرسنل بالا می باشد
  3. دسترسی راحت و سریع به درب ورودی: حتی در زمان عدم حضور در منزل می توانید با استفاده از تلفن همراه خود درب خانه را باز و بسته کنید
  4. عدم انتقال آلودگی : عدم انتقال بیماری به دلیل نداشتن تماس با قفل در هنگام باز و بسته کردن درب ورودی قفل بیومتریک تشخیص چهره.

معایب استفاده از قفل درب دیجیتال با امکان تشخیص چهره

ممکن است در هنگام استفاده از این قفل ها با یک سری چالش ها مواجه شوید که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • با توجه به اینکه در دنیای امروز استفاده از شبکه های اجتماعی در بین مردم بسیار رایج شده اگر شخصی با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی ماکت با کیفیت و شبیه ساز چهره شما را درست کند می تواند با استفاده از این ماکت به خانه شما وارد شود و مجوز ورود را از سمت قفل دیجیتال هوشمند دریافت کند.
  • امکان تغییر اثرانگشت، کارت و رمز در مواقع ضروری و برای حفظ امنیت بیشتر وجود دارد ولی به هیچ عنوان نمیتوان صورت و چهره خود را تغییر داد.

روش های دسترسی به قفل بیومتریک تشخیص چهره

علاوه بر تشخیص چهره به مدل های دیگر هم می توان دسترسی داشت و به این ترتیب اگر در تشخیص چهره شما مشکلی پیش بیاید دیگر از بابت باز شدن درب خانه یا محل کارتان دردسری نخواهید داشت. این مدل های دسترسی به روش های زیر قابل اجرا هستند:

  • رمز عبوری(قفل رمزدار)
  • کارت های RFID
  • کلیدهای اضطراری

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرای شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 1 =