دسته‌بندی نشده

روف گاردن هوشمند

روف گاردن هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

روف گاردن هوشمند، یکی از فضاهایی که این روزها در ساختمان های لوکس مورد توجه سازندگان و کاربران قرار گرفته است. روف گاردن یا همان باغ بام می باشد. اگر در خانه خود یک فضای سبز اختصاصی با چشم اندازی جذاب داشته باشید می توان گفت به نوعی خانه خود را از بقیه خانه ها متمایز کرده اید. برای افرادی که خانه هایشان روف گاردن دارد یا علاقه مند به داشتن روف گاردن هستند نگه داری از باغ بام ها می تواند به یک دغدغه تبدیل شود.

برنامه ریزی، کنترل و نظارت برروی آبیاری گیاهان یکی از دغدغه های اصلی داشتن یک روف گاردن است. اگر این مسئله برای شما نیز به یک دغدغه تبدیل شده است یک راهکار جذاب برای حل مسئله می تواند هوشمند کردن باغ بامتان باشد. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به این مورد و انواع روش های هوشمند سازی روف گاردن ها بپردازیم پس با ما همراه باشید.

روف گاردن هوشمند

مزایای داشتن روف گاردن هوشمند

با گسترش زندگی شهری و کم شدن فضاهای سبز شهروندان با مشکلات زیادی از جمله کم بود چشم انداز های طبیعی، کاهش گیاهان و آلودگی هوا مواجه شدند هم چنین به دلیل بالا رفتن تعداد ساختمان ها در یک شهر و افزایش جمعیت حیاط های خانه ها به فضای پارکینگ و یک محیط بدون گیاه تبدیل شد. در چنین شرایطی داشتن یک روف گاردن در پشت بام خانه می تواند باعث کم شدن گرمای شهری، بالا رفتن سطح پوشش طبیعی، افزایش ارزش مادی ساختمان و ایجاد نشاط برای ساکنین شود و به این ترتیب مزیت های بسیاری را برای ساختمان، ساکنین آن و محیط شهری داشته باشید.

هوشمندسازی ساختمان

وقتی از هوشمند سازی ساختمان صحبت می کنیم منظورمان ایجاد یک زیر ساخت است که به وسیله آن بتوان یک ساختمان را از طریق گوشی موبایل کنترل نمود.

از مهم ترین سیستم های هوشمند در یک خانه هوشمند می توان به نور و روشنایی هوشمند، تهویه مطبوع هوشمند، سیستم های امنیتی اشاره نمود

برای هوشمند سازی ساختمان می توان از روش های مختلفی استفاده نمود ولی بصورت کلی این روش ها را به دو دسته با سیم و بی سیم می توان تقسیم کرد که برای اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

روف گاردن هوشمند به چه معناست؟

وقتی از روف گاردن هوشمند صحبت می کنیم منظورمان ایجاد بستری است که بتوان در آن امورات مختلف باغ بام ها را بصورت خودکار و از راه دور به وسیله تلفن همراه خود انجام داد این امورات می تواند شامل موارد زیر باشد :

  • سیستم های آبیاری و نگهداری
  • نظارت بر گیاهان
  • امور کلی باغ بام و همچنین برنامه زمان بندی استفاده
  • کنترل اجزای مختلف 

نور و روشنایی هوشمند باغ بام

باغ بام ها بصورت معمول در شب استفادع می شوند به همین خاطر داشتن یک نورپردازی مناسب و قابلیت کنترل روشنایی در آن ها بسیار مهم می باشد. مانند بقیه بخش های یک ساختمان سیستم نور و روشنایی در روف گارن نیز قابلیت هوشمند شدن را دارد و در نتیجه آن می توانید شدت نور را به دلخواه خود کم یا زیاد کنید، سیستم روشنایی را از دور کنترل کنید و سناریو های مختلف را با توجه به نیاز خود اجرا نمایید.

روف گاردن هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

هوشمند سازی بخش های متحرک روف گاردن ها

بصورت معمول روف گاردن ها دارای فضاهای مسقف می باشند اما یکی از روش هایی که به شدت مورد توجه قرار گرفته استفاده از سقف های متحرک می باشد چون به استفاده کنندگان این امکان را می دهد تا بسته به شرایط آب و هوایی از فضای مسقف یا فضای آزاد استفاده کنند.

خبر خوب این است که در یک سیستم هوشمند می توانید انواع سقف های متحرک را کنترل نمایید و با استفاده از سنسورهای نظارت بر آب و هوا میزان باز یا بسته بودن سقف این فضا ها را کنترل کنید یا تنظیم کنید که به صورت خودکار تغییرات لازم اعمال شود.

آبیاری هوشمند باغ بام

باغ بام ها یک فضای مشاع ساختمانی به حساب می آیند و آبیاری گیاهان آن ها از چالش هایی است که برای ساکنین یک ساختمان ایجاد می شود چون اگر این آبیاری به صورت منظم انجام نشود باعث خشک شدن گیاهان و زشت شدن ظاهر روف گاردن می شود.

هوشمند کردن سیستم آبیاری در روف گاردن می تواند یک راه حل عالی برای حل این مشکل باشد. با استفاده از سیستم های آبیاری هوشمند می توان یک یا چند کانال آبیاری را از راه دور یا بر اساس سناریوهایی که از قبل مشخص شده کنترل نمود.

کنترل و نظارت بر روف گاردن هوشمند

با هوشمند کردن روف گاردن خود می توانید زمان بندی استفاده ساکنین را تعیین کنید، به وسیله انواع دوربین نظارت کاملی داشته باشید و با واحدها و لابی من ها به وسیله تاچ پنل ارتباط بگیرید.

هزینه های روف گاردن هوشمند

برای برآورد هزینه های هوشمند سازی روف گاردن عوامل مختلفی می تواند دخیل باشد. اولین مورد انتخاب سیمی یا بی سیم بودن اجرای هوشمند سازی است.

به طور کلی هوشمند سازی از طریق روش سیمی هزینه های بالاتری نسبت به روش بی سیم دارد

عامل تاثیر گذار بعدی تعداد کانال های آبیاری است . هرچه تعداد این کانال ها بیشتر باشد، هزینه هوشمند سازی باغ بام بالاتر می رود.

سرخط های روشنایی نیز سومین عامل مهم در میزان هزینه های یک باغ بام هوشمند است.

تجهیزات و آیتم هایی که در روف گاردن خود قرار می دهید نیز می تواند یک فاکتور مهم در تعیین قیمت به حساب بیاید.

اگر علاقه مند به هوشمندسازی روف گاردن یا باغ بام خود هستید برای دریافت مشاوره رایگان کافی است با ما تماس بگیرید.

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرای شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + هشت =