دسته‌بندی نشده

هوشمند سازی مراکز تجاری پاساژها و مال‌ها چه مزایایی دارد؟

هوشمندسازی مراکز تجاری-نیروگستران-niroogostaran

هوشمندسازی مراکز تجاری پاساژها و مال ها چه مزایایی دارد؟ در مقاله قبل راجع به هوشمند سازی مراکز تجاری و تجهیزاتی که برای این کار استفاده می شود صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی مزیت های هوشمند کردن و روش هایی که برای هوشمند سازی مراکز تجاری می توان استفاده کرد صحبت کنیم.

پس تا انتهای این مقاله با نیروگستران همراه باشید.

هوشمند سازی مراکز تجاری پاساژها و مال‌ها چه مزایایی دارد؟

هوشمندسازی مراکز تجاری پاساژها و مال ها چه مزایایی دارد؟ با پیشرفت تکنولوژی، هوشمند شدن بخش های مختلف زندگی انسان ها مزیت های زیادی را ایجاد کرده است. در این بخش مزیت هایی که یک مرکز تجاری هوشمند ایجاد می کند را معرفی می کنیم:

بهبود تجربه‌ی خرید مشتریان

با هوشمند سازی مراکز تجاری و پاساژها مشتریانی که وارد این مراکز می شوند می توانند تجریه بهتری از خرید خود داشته باشند. در حالت معمول یکی از چالش هایی که هنگام خرید کردن از مراکز تجاری با آن مواجه هستید این است که برای پیدا کردن مغازه ای که جنس مورد نظر شما را داشته باشد یا باید زمان زیادی را صرف کنید یا از حراست مرکز خرید و تابلو های موجود کمک بگیرید در صورتی که اگر برای خرید از یک مرکز تجاری هوشمند استفاده کنید می توانید نرم افزار مخصوص آن پاساژ را بر روی گوشی خود نصب کرده، لیست کالاهای مورد نیاز خود را در آن نرم افزار وارد کنید تا نرم افزار به صورت خودکار مغازه هایی که کالاهای مد نظر شما را موجود دارند نشان خواهد داد. همچنین امکان مشاهده قیمت و تخفیفات فروشگاه ها نیز از طریق این نرم افزار وجود دارد. به علاوه از طریق این نرم افزار می توانید بهترین مسیر را برای رفتن به مغازه های مرکز تجاری هوشمند به شما نشان می دهد.

بهبود عملکرد فروشندگان پاساژها و مال‌ها

هوشمند بودن مراکز تجاری فقط به ایجاد تجربه خرید بهتر مشتریان ختم نمی شود بلکه حتی مغازه داران و فروشندگان نیز می توانندبه کمک ویژگی های هوشمند سازی عملکرد بههتری در زمینه فروش و ارائه خدمات مختلف به مشتریان خود داشته باشند. مثلا از طریق اطلاعاتی که توسط سیستم هوشمند ثبت می گردد فروشندگان می توانند مسیر و الگوی خرید مشتریان را متوجه شوند و بر همان اساس به مشتریان خدمات و آفرهایی را ارائه دهند. از طریق حسگر های موجود در مراکر خرید می توان موجودی کالا ها و ... را اطلاع داد تا در صورت نیاز فورا تامین گردد.

مدیریت بهتر مال‌ها و پاساژها

از طریق هوشمند سازی مراکز تجاری مدیران فروشگاه ها می توانند بسیار راحت تر و کامل تر نظارت کاملی بر این ساختمان ها داشته باشند.

مثلا از طریق هوشمندسازی مراکز تجاری و اداری، مدیران می‌توانند اطلاعات زیادی را در بخش‌های مختلف در اختیار به دست بیاورند. به عنوان مثال نقشه‌های حرارتی می‌توانند الگوهای عبور و مرور در کل ساختمان‌ها را به مدیران نشان دهند که باعث می‌شود اگر در بخشی از ساختمان عبور و مرور بیشتری توسط مشتریان آن بخش انجام شود، مدیران ساختمان میزان بیشتری از اجاره را برای فروشندگان آن بخش تعیین کنند.

از طرفی هوشمند سازی مراکز تجاری باعث افزایش امنیت جانی و مالی می گردد و مدیران ساختمان می توانند تمام دارایی‌های و اموال موجود در پاساژ و مراکز تجاری را ردیابی کنند. مدیران مراکزِ تجاری هوشمند می‌توانند با نورپردازی محیط سنسوری، کنترل جو سنسوری، عملیات‌های نظارت بر کارکنان سنسوری، الگوبرداری داده‌های سنسوری و الگوبرداری دادهای عبور و مرور در مراکز تجاری هوشمند تجربه مدیریت بهتری در پاساژها داشته باشند.

هوشمندسازی مراکز تجاری-نیروگستران-niroogostaran

کسب سود زیاد با صرف هزینه‌ای قابل قبول

درست است که هوشمند سازی مراکز تجاری در ابتدای کار هزینه قابل توجهی نیاز دارد اما مدیران پاساژها می توانندبا صرف این هزینه تا سالیان زیادی سود بالایی را کسب نمایند. همانطور که گفته شد مراکز تجاری هوشمند تجربه خرید بهتری را برای مشتریان خلق می کنند و همنی مسئله باعث می شود افراد به مشتریان وفادار مرکز خرید تبدیل شوند. هم چنین می توانند از مال و جان کارکنان پاساژ نیز بهتر محافظت کنند و همین امر در نهایت منجر به کسب سود زیاد در ازای هزینه ای که در ابتدا برای هوشمند سازی شده است؛ می شود

روش‌های هوشمند سازی مراکز تجاری، پاساژها و مال‌ها

برای هوشمند سازی مراکز تجاری و اداری باید با توجه به نیاز ابزارهای مناسب را فراهم نمود تا بتوان تجربه خربد بهتری را برای مشتریان خلق کرد. ابزارهایی مانند: صفحه نمایش لمسی، واقعیت افزودنی و نقاط تماس خیلی زیادی هستند که می‌توانند هم برای مشتریان و هم برای فروشندگان مناسب باشند. در ادامه در مورد 3 فناوری‌ و ابزاری که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توان مراکز تجاری و پاساژها را هوشمند سازی کرد صحبت می کنیم.

1. دسترسی آسان به اطلاعات

برای اینکه یک مرکز خرید به مکانی پر رفت و آمد تبدیل شود نیاز است که بتواند شرایط آسانی را برای دسترسی مشتریان به اطلاعات فراهم نماید. پس لازم است مدیران تدابیری بیندیشند تا مشتری به آسانی بتواند نقشه ها و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کند. یکی از فناوری هایی دسترسی به اطلاعات نقشه های تعاملی است که مشتریان بر روی گوشی هوشمند خود نصب می کنند تا بتوانند فروشگاه‌های مورد علاقه خود را مکان‌یابی کنند و ببینند که این فروشگاه‌ها در چه زمان‌هایی باز هستند. همچنین، این فناوری می‌تواند به آن‌ها اجازه دهد تا نزدیک‌ترین استراحتگاه‌ها یا پارکینگ را پیدا کنند.

2. ارائه نرم‌افزارهای دستگاه موبایل هوشمند

به غیر از نرم‌ افزاری که می‌تواند به راحتی اطلاعات در مورد پاساژ یا مال را در اختیار مشتریان قرار دهد، مدیران پاساژها و مال‌ها می‌تواننداز طریق یک نرم‌افزار خاص همه اطلاعات مربوط به علایق و سلیقه‌های مشتریان را در اختیارشان بگذارند. این نرم‌افزار به مشتریان کمک میکند تا در آن پاساژ یا فروشگاه راه خود را پیدا کنند از تخفیفات ویژه آگاه شوند و ببینند که چه چیزی در فروشگاه مورد علاقه‌شان رخ می‌دهد.

همچنین، در نرم‌افزار مخصوص پاساژ می‌توان به مشتریان ویژگی‌هایی مانند ساعات گشایش مغازه‌ها، امکان رزرو کردن میز رستوران و رزرو قرار در سالن‌های زیبایی را ارائه کرد.

این نرم افزار برای فروشندگان نیز بسیار کاراست چون با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند مشتریان قبلی خود را نگه دارند و هم می‌توانند برای جذب مشتریان جدید استفاده کنند. فروشندگان با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند فعالیت‌هایی مثل تبلیغ یک کالای خاص یا فروش ویژه را ترویج کنند و به مشتریان خود در مورد این رویدادها خبر دهند.

3. نصب کیوسک‌های دیجیتالی در پاساژها و مال‌ها

حتما تا کنون پاساژهایی را دیده اید که دارای کیوسک‌هایی هستند و در همان ابتدای بازار نقشه‌ای از خود پاساژ یا مال را همراه با توضیحات در مورد طبقات مختلف آن و مغازه‌هایی که در آن هستند ارائه می‌دهند. برای هوشمند سازی مراکز خرید می‌توانید به جای استفاده از کیوسک‌های سنتی از کیوسک‌های دیجیتال استفاده کنید. این کیوسک‌ها تعاملی هستند و هر مشتری می‌تواند به صورت تعاملی با این کیوسک‌ها تماس داشته باشد.

کیوسک‌های دیجیتالی تعاملی معمولا پلتفرم‌های صفحه لمسی دارند و مشتریان با استفاده از این پلتفرم‌ها می‌توانند با چند کلیک هر گونه فروشگاه‌هایی که می‌خواهند را پیدا کرده و یا از فروشگاه‌های جدید اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =