دسته‌بندی نشده

خدمات خانه هوشمند

خدمات خانه هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

خدمات خانه هوشمند، در جهان پیشرفته امروز، شاهد پیشرفت تکنولوژی در بخش های مختلف زندگیمان هستیم به نوعی که می توان گفت همه ابعاد زندگیمان را تحت الشعاع قرار داده است.

شاید تا چند سال پیش اگر اسم خانه هوشمند و هوشمندسازی ساختمان به گوشتان می خورد تنها یک ساختمان شیک با متریال های جذاب و با کیفیت را تصور می کردید اما در دنیای امروز یک خانه هوشمند و مدرن امکانات بیشتر از این ها دارد.

خدمات خانه هوشمند

مقدمه ای در مورد خدمات خانه هوشمند

همه ما انسان ها در زندگی های امروزی خود به دنبال سرعت بالا در انجام کارها و آسایش و رفاه و امنیت هستیم. داشتن خانه ای که درب آن به محض ورود با دیدن چهره شما باز شود ، چراغ های خانه ای که با ترک کردن منزل خاموش شود، دمایی که بسته به شرایط دلخواه شما تنظیم گردد، عملکرد به موقع سیستم های صوتی و تصویری در زمان ورود شما به منزل و هنگام استراحت و صرف وعده غذایی، اعلام وضعیت سلامتی بدن با نگاخ کردن به آینده، اطلاع از وضعیت ایمنی خانه در زمان عدم حضور در منزل، تغذیه شدن حیوانات خانگیمان توسط غذاده های هوشمند به نحوی که حیوانات متوجه نبود ما در منزل نشوند، اجرای دستورات ما توسط دستیاران صوتی در زمانی که شرایط کار با نرم افزار گوشی هوشمند خود را نداشته باشیم شاید شبیه یک رویا به نظربیاید اما همه این ها در یک خانه هوشمند شدنی است و بخشی از قابلیت هایی است که مهندسین جوان شرکت نیروگستران در پروژه های هوشمند سازی خود بنا به درخواست کارفرمایان اجرا کرده اند.

 

در این مقاله قصد داریم به توضیح اجمالی از خدماتی که یک خانه هوشمند در اختیار شما قرار می دهد بپردازیم تا نگاه کلی تری نسبت به هوشمند سازی و قابلیت ها و مزیت هایش پیدا کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کنترل سیستم روشنایی:

شاید اولین تصور شما از یک خانه هوشمند، خانه ای باشد که در آن چراغ ها بصورت خودکار خاموش و روشن می شوند. هوشمند کردن سیستم روشنایی یک ساختمان به 3 روش قابل انجام می باشد که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم

کلید لمسی:
کلید های لمسی به خاطر داشتن طراحی خاص و ظاهر زیبا می توانند جلوه ویژه ای به خانه شما بدهند. با توجه به کاربرد استفاده از انواع مختلف این کلیدها استفاده می شود. مثلا از کلید های 3 پل برای اتاق خواب، از کلید های 4 پل برای آشپزخانه و از کلید های 8 پل برای هال و پذیرایی استفاده می شود. هم چنین از کلید های مخصوصی برای سرویس های بهداشتی استفاده می شود.

ماژولهای مبدل کلیدهای سنتی به هوشمند:

اگر در ساختمانی زندگی می کنید که به هر دلیلی باید کلید های سنتی را حفظ گنید اما علاقه مند به هوشمند سازی ساختمان آن هستید فقط کافیست از ماژول های مبدل سنتی به هوشمند استفاده کنید تا بتوانید از راه دور سیستم روشنایی خانه خود را کنترل و مدیریت کنید و از طریق نرم افزاری که بر روی گوشی هوشمندتان نصب می شود به خانه خود دسترسی داشته باشید. این ماژول به سادگی پشت کلید های سنتی خانه اتان نصب می شود.

ماژول رله ای ۴ کانال:
در محیط هایی که تمایل به استفاده کردن از کلید روشنایی نداریم یا محوطه هایی مانند باغ و آلاچیق می توانید از انواع رله در تابلو برق استفاده کنید. این رله ها که به صورت تک کانال، دو کانال و چهار کانال هستند درون تابلو برق نصب می شوند و بوسیله تلفن همراهتان می توانید آن ها را کنترل نمایید.

کنترل سیستم سرمایشی/گرمایشی:

در ساختمان های مختلف انواع متفاوتی از سیستم های سرمایش و گرمایشی وجود دارد که بسته به نوع آن ها از دو روش هوشمند سازی می توان استفاده کرد:

بنا بر تنوع سیستم های مورد استفاده دو راه حل کلی می توان پیشنهاد نمود

I. استفاده از ترموستات هوشمند:

اگر در خانه شما سیستم گرمایش از کف و پکیج وجود دارد یا فن کویل و چیلر و مینی چیلر دارید برای هوشمند کردن آن بهترین گزینه استفاده از ترموستات هوشمند است

ترموستات هوشمند امکان کنترل سیستم از طریق تلفن همراه یا به صورت دستی در اختیار شما قرار می دهد و ساکنین یک خانه به وسیله اینترنت از راه دور می توانند کنترل کاملی بر رو ی سیستم خانه خود داشته باشند. این ترموستات های هوشمند در رنگ های مختلف و انواع مدل های لمسی و غیر لمسی در بازار موجود می باشند

II. استفاده از کنترلر مادون قرمز:

اگر در ساختمان شما اسپیلت و ترموستات های غیر هوشمند وجود دارد و علاقه مند به کنترل آن ها هستید می توانید از کنترلر مادون قرمز استفاده کنید. نحوه عملکرد آن به این صورت است که همه دستورات ریموت را در خود ذخیره می نماید و فقط باید آن را در فضایی که سیستم سرمایش و گرمایش خانه اتان نصب شده قرار دهید تا با ارسال این دستورات بتوانید سیستم را کنترل نمایید.

کنترل سیستم های صوت و تصویر:

با داشتن سیستم کنترل صوت و تصویر دیگر نیازی به استفاده از ریموت کنترلر های مختلف ندارید و تنها کافی است که از یک ماژول کنترلر مادون قرمز استفاده کنید و آن را روی میز تلویزیون خود یا در مکانی نزدیک به آن قرار دهید تا برای کنترل ریسیور، تلویزیون، سیستم پخش موسیقی و ... از آن استفاده کنید

خدمات خانه هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

قفل درب دیجیتال:

حتما برایتان پیش آمده که یکی از اعضای خانواده اتان به علت نداشتن کلید پشت درب خانه منتظر بماند ؟ در خانه های هوشمند با استفاده از قفل های دیجیتال این مشکل حل شده است چون از راه دور می توانید این قفل های را کنترل نمایید و همینطور از طریق اسکن صورت خود، کارت های لمسی یا اثر انگشت درب را باز کنید

پرده برقی هوشمند:

با داشتن پرده های برقی هوشمند بر اساس زمان بندی تعیین شده توسط شما پرده ها باز و بسته می شوند و همینطور می توان آن ها را از راه دور کنترل نمود

سیستم های امنیتی:

داشتن احساس امنیت یکی از نیازهای اصلی همه ما انسان هاست که خانه های هوشمند توانسته اند تاثیر چشم گیری در رفع این نیاز داشته باشند مثلا می توانید در خانه خود از سنسورهای تشخیص حرکت استفاده کنید که در محل ورودی منزل شما نصب می شوند و در صورت تشخیص حضور افراد ناشناس از طریق ارسال پیام به اطلاع ساکنین خانه می رساند. هم چنین برای جلوگیری از پیشامد خطرات احتمالی مانند آتش سوزی و ... سنسورهایی قرار داده می شود که به محض اینکه خطری احساس کنند از طریق تلفن همراه ساکنین را مطلع می کنند.

برای هوشمندسازی ساختمان خود باید چه کنیم؟

در صورتی که مقاله بالا را مطالعه کرده باشید حتما آشنایی نسبی با خانه هوشمند و قابلیت هایی که دارد؛ پیدا کرده اید. حال اگر تصمیم به هوشمند سازی خانه خود دارید کافیست یک کاغذ و قلم بردارید و نیازهای خودتان از یک خانه هوشمند را یادداشت کنید و با کارشناسان و تیم فنی شرکت نیروگستران تماس بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده کنید و هر چه سریع تر خانه خود را هوشمند کنید و از مزایای خانه هوشمند استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دو =