دسته‌بندی نشده

رستوران هوشمند و 11 مزایای آن

رستوران هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

رستوران هوشمند، در دنیای امروز ردپایی از تکنولوژی را در ابعاد مختلف زندگی می توان پیدا کرد. تکنولوژی به رستوران ها نیز ورود کرده و توانسته آپشن های زیادی را در اختیار مشتریان قرار دهد و طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با رستوران هوشمند و مزایای آن به بحث و گفتگو بپردازیم تا انتهای مقاله با نیروگستران همراه باشید.

رستوران هوشمند چیست؟

رستوران هوشمند به رستورانی گفته می شود که از طریق مجهز شدن به تکنولوژی در آن بخش زیادی از کارها بصورت هوشمند و اتوماتیک انجام می شود. از سفارش غذا گرفته تا تحویل آن.

در رستوران هوشمند به محض اینکه شما وارد رستوران شوید و میز مورد نظر خودتان را انتخاب کنبد و بشینید می توانید انواع و اقسام غذاها را به همراه تصاویرشان بصورت دیجیتال بر روی میز ببینید و با فشار دادن دست خود صفحه مورد نظر را ورق بزنید تا بتوانید غذای مورد علاقه خود را پیدا کنید و دیگر نیازی نیست تا آمدن گارسون منتظر بمانید که منو را در اختیارتان قرار دهد.

در یک رستوران هوشمند میز غذاخوری لمسی بوده و مانند یک گوشی هوشمند می تواند امکانات خارق العاده ای را برایتان رقم بزند. در رستوران هوشمند وقتی که شما غذای مورد نظرتان را انتخاب میکنید بلافاصله غذای شما ثبت شده و به آشپز اطلاع داده می شود. 

انتخاب غذا در رستوران هوشمند

همانطور که در بخش قبل توضیح داده شد در رستوران هوشمند شما نیازی به حضور گارسون ندارید و می توانید تصویر غذاها را به صورت دیجیتالی مشاهده کنید. علاوه بر این می توانید در منوی مربوط به مشتری از غذاهای مختلف و میزان کالری، چریی، مواد غذایی تشکیل دهنده و .... مطلع شوید و اگر رژیم غذایی خاصی دارید یا نسبت به بعضی موارد غذایی ممنوعیت دارید آن را اعلام کرده تا غذایی باب سلیقه خود سفارش دهید.

رستوران هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

در رستوران هوشمند شما می توانید از مراحل آماده سازی غذا و مدت زمان پخت آن مطلع شوید همچنین این امکان برایتان فراهم است که منظره میز خود را تغییر دهید تا یک خاطره جذاب و به یاد ماندنی را برای خود و عزیزانتان ثبت کنید. فرض کنید هوس شمال و فضای سرسبز آن را کرده اید می توانید منظره خود را به صورت یک منظره ساحلی یا جنکلی تنظیم کنید به همراه آتشی که در آن جوجه کباب سیخ می زنید این منظره آنقدر حس واقعی بودن به شما می دهد که انگار در دل جنگل نشسته اید و جوجه کباب سیخ می کنید و در حال میل کردن آن هستید. در رستوران هوشمند این فضاها آنچنان واقعی هستند که تصویر پس زمینه شما با دست زدن به آن واکنش نشان می دهد.

 

در رستوران های هوشمند علاوه بر منوی غذایی که در نظر گرفته شده؛ برای جلوگیری از خستگی مشتریان و ایجاد یک فضای لذت بخش منوهای دیگری برای سرگرمی، بازی، جوک و … هم طراحی شده حتی امکان بازی های گروهی هم وجود دارد که تا آماده شدن غذای خود می توانید از آن بهره ببرید.

مزایای رستوران هوشمند

1.کنترل کلیه بخش های رستوران با استفاده از تلفن همراه هوشمند

2. کاهش هزینه های ناشی از مصرف انرژی و صرفه اقتصادی به دلیل کم شدن نیروی انسانی

3. امکان ردیابی شماره میز از آشپزخانه وجود دارد

4.انتخاب موسیقی دلخواه و پخش آن به هنگام صرف غذا برای ثبت یک خاطره بی نظیر
5.امکان تنظیم سیستم روشنایی و نورپردازی بسته به سلیقه شما
6.کنترل هوشمند سیستم های سرمایش و گرمایش
7.امکان باز و بسته کردن پرده های هوشمند از راه دور
8.امکان ثبت مشتری برای اطلاع از میزان وفاداری آنان و ارائه آفر های ویژه به آنان
9.شخصی سازی منو برای مشتریان با توجه به امکان انتخاب مواد اولیه غذا و پیش غذا مورد نظرشان
10.عدم اتلاف وقت به دلیل حذف واسطه‌ها
11.کاهش و حتی از بین رفتن خطای نیروی انسانی در دریافت و تحویل سفارش و یا مراحل پخت

تجهیزات و امکانات موجود در یک رستوران هوشمند

در یک رستوران هوشمند امکانات و تجهیزات مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم:

1-وجود میزهای لمسی برای سفارش غذا به همراه عکس های دیجیتال


2-طراحی میزها بصورت چهار و شش نفره بصورت دایره ای(چرخشی) در طرح ها و رنگ های مختلف متناسب با فضای شما


3-منوی دیجیتال به همراه یک نمایشگر شیشه ای نازک

4-استفاده از دیواره ال ای دی برای پخش انواع تصاویر و فیلم ها در ابعاد بزرگ که به شما این امکان را می دهد با استفاده از یک ریسیور دیجیتال بتوانید برنامه های مختلف تلویزیون را در ابعاد بزرگ تماشا نمایید

چگونگی پرداخت صورت حساب در رستوران هوشمند

در یک رستوران هوشمند، قابلیت پرداخت هوشمند نیز وجود دارد که می توانید با استفاده از کارت بانکی خود در همان جایی که نشستید بصورت آنلاین صورت حساب خود را ببینید و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید. بدون اینکه نیاز باشد برای پیدا کردن صندوق و پرداخت حساب خود به دردسر بیفتید. رستوران هوشمند یکی از بخش های هوشمند سازی در دنیای امروز است که توانسته بسیاری از رویاها را به واقعیت تبدیل نماید.

سخن پایانی در مورد رستوران هوشمند

در رستوران های هوشمند با توجه به اینکه بسیاری از بخش ها و امورات بدون دخالت نیروی انسانی انجام می شود، مشکلات ناشی از خطای انسانی بسیار ناچیز بوده و مشتری می تواند بصورت شفاف در جریان همه موارد قرار بگیرد. رستوران های هوشمند علاوه بر فراهم کردن آسایش و راحتی برای مشتریان باعث مدیریت بهتر نیز می شوند. و برای مشتریان لحظات لذت بخشی تا آماده شدن غذایشان فراهم می کنید تا بتوانند یک خاطره به یاد ماندنی را ثبت کنند.

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرای شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =