دسته‌بندی نشده

تجهیزات آشپزخانه هوشمند

تجهیزات آشپزخانه هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

تجهیزات آشپزخانه هوشمند، یکی از آیتم هایی که در خانه هوشمند و هوشمندسازی ساختمان وجود دارد، آشپزخانه هوشمند است که شما می توانید برروی تمام لوازم برقی خود کنترل و نظارت داشته باشید چون بسیاری از تجهیزات آشپزخانه معمولی را می توانید هوشمند سازی کنید که تعدادی از آن ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد؛ تا انتهای این مقاله با نیروگستران همراه باشید.

تجهیزات آشپزخانه هوشمند

یخچال هوشمند

با هوشمند کردن بخش خوشمزه آشپزخانه اتان می توانید امکانات جذابی رادراختیار داشته باشید که شامل موارد زیر می باشد:

  • تنظیم دمای یخچال مطابق با وسایل داخل آن به صورت خودکار
  • اطلاع رسانی موجودی یخچال
  • اطلاع رسانی از خراب شدن خوراکی یا گذشتن تاریخ مصرف آن با ارسال اعلانی به تلفن همراهتان

ماکروویو هوشمند

این مورد به شدت به افراد شاغل پیشنهاد می شود فرض کنید که در پایان یک روز کاری که به شدت گرسنه هستید در حال برگشت به منزل می باشید می توانید قبل از رسیدن به خانه دستگاه را روشن کنید و تعیین کنید که از طریق کدام برنامه کار کند و در چه ساعتی خاموش گردد هم چنین می توانید مراحل پخت غذا را از طریق دوربین هایی که تعبیه شده است ملاحظه نمایید.

چای ساز یا قهوه ساز هوشمند

اگر علاقه مند به یک نوشیدنی گرم هستید به هیچ عنوان هوشمند سازی چای ساز و قهوه ساز خود را دست کم نگیرید به این ترتیب شما می توانید در یک ساعت معین حتی از راه دور دستگاه را روشن کنید تا نوشیدنی مورد علاقه اتان حاضر شود.

سنسور تشخیص نشت گاز

اگر خدایی نکرده در خانه اتان نشتی گاز اتفاق بیفتد این سنسور می تواند محافظ جان و مالتان باشد به این ترتیب که اگر غلظت گاز در خانه اتان از حد و مرز مشخص شده فراتر رود سنسور زنگ هشدار را فعال می کند و تا هنگامی که غلظت گاز در هوا به شرایط نرمال باز نگردد این روند ادامه می یابد.

پریز هوشمند

این پریز هوشمند یکی از کم هزینه ترین و تاثیرگذار ترین اجزا برای هوشمند کردن خانه اتان است که با در اختیار داشتن آن حتی وسایل برقی غیر هوشمندتان هم کنترل پذیر می شوند و می توانید راس یک ساعت مشخص آن ها را روشن و بعد از آن خاموش نمایید.

اهرم های گاز و یا شیر آب هوشمند

نحوه عملکرد این اهرم به این صورت است که به شیر آب و یا گاز خانه شما متصل شده و میتواند جریان سیالات را متوقف نماید. به این صورت اگر یکی از این موارد دچار نشتی شود این اهرم جریان را متوقف می سازد.

کابینت هوشمند

شاید یکی از بخشهای آشپزخانه هوشمند که به شدت جای رشد داردکابینت های هوشمند هستند. البته این کابینت ها در حال حاضر هم امکانات جذابی را در اختیارتان قرار می دهند مانند:امکان نور پردازی ، برنامه نمایش نور،اعلام موجودی وسایل داخل کابینت، تنظیم دما بر اساس خوراکی های موجود، اعلام خرابی وسایل با ارسال یک اخطار، اعلام وجود جانوران موذی در کابینت و بستن درب کابینت در صورت باز ماندن به مدت طولانی

تجهیزات آشپزخانه هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

این عمل از طریق یک سنسور انجام می شود که از یک آهن ربای دو تکه تشکیل شده و یک بخش آن به چارچوب کابینت و بخش دیگر آن به درب کابینت وصل می شود.

بین این دو قطعه خاصیت مغناطیسی وجود دارد و موجب بسته شدن درب کابینت می گردد اگر به هر دلیل درب کابینت باز بماند در ابتدا از طریق به صدا درآمدن اخطاری به کاربر اطلاع می دهد و اگر باز هم درب کابینت بسته نشد این عمل به صورت خودکار انجام می شود.

این قابلیت مخصوصا برای کابینت هایی که وسایل خطرناک مانند چاقو و ... در آن ها نگهداری می شود بسیار کاربردی است چون در صورت داشتن یک کودک یا فرد سالمند و کم توان در خانه با بازماندن درب کابینت امنیت آن ها به خطر می افتد.

هود و تهویه هوای هوشمند

می توان گفت یکی از وسایل کاربردی هر آشپزخانه هوشمند می باشد. سنسور هایی که در هود هوشمند وجود دارد نسبت به بوی غذا، دود، سرریز شدن غذا، بوی گاز حساسیت داشته و در صورت پیشامد هر مشکلی از طریق زنگ خطر به ساکنین خانه گزارش می دهد.

هوشمندسازی آشپزخانه

برای هوشمند سازی آشپزخانه لازم است که در ابتدا تعیین کنید که می خواهید هوشمند سازی را چطور در خانه اتان پیاده کنید از هوشمند کردن سیستم روشنایی ، پرده برقی، سیستم صوتی گرفته تا شبکه کردن وسایل برقی آشپزخانه به شکلی که همگی فرمان پذیر باشند

همچنین در روند هوشمند کردن آشپزخانه اتان می توایند از سنسورهایی استفاده کنید که در هنگام وقوع خطر اطلاع رسانی کرده و جلوی وقوع فاجعه هایی مانند نشتی گاز، آتش سوزی و .... گرفته شود و در نتیجه خانه شما از امنیت بالاتری برخوردار شود.

همچنین برای کاهش مصرف انرژی می توان از سنسورهایی استفاده کنید که حضور افراد در خانه را تشخیص دهد و اگر کسی در آشپزخانه حضور نداشته باشد بر اساس تنظیماتی که توسط شما قابل تعیین است نور آشپزخانه خاموش و یا کم شود و در زمان تشخیص حضور افراد نور به حالت طبیعی باز گردد
لامپ هایی که بازار وجود دارد که مجهز به سنسور تشخیص حرکت هستند و به محض ورود افراد روشن می گردند و اگر کسی در آشپزخانه حضور نداشته باشد بصورت اتوماتیک خامش آلوده هستند و استفاده از چنین لامپ هایی باعث بالا رفتن سطح بهداشت خانه هم می شود.

این چراغ ها قابلیت تنظیم بوسیله تایمر هم دارند که رد زمان های مشخص و تعیین شده خاموش و روشن شوند

هزینه هوشمند سازی آشپزخانه

هوشمند سازی خانه و آشپزخانه به عوامل زیادی بستگی دارد که در این مقاله به آن ها پرداخته ایم. اگر می خواهید آشپزخانه خود را هوشمند کنید و به دنبال یک تیم حرفه ای هستید می توانید با کارشناسان ما در تیم نیروگستران در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان استفاده نمایید

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرای شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =