دسته‌بندی نشده

دزدگیر خانه هوشمند

دزدگیر خانه هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

دزدگیر خانه هوشمند، در این مقاله قصد داریم درمورد دزدگیر خانه هوشمند صحبت کنیم اما بهتر است قبل از آن با مفهوم کلی خانه هوشمند آشنایی پیدا کنیم.

قطعا تا کنون به کرات کلمه خانه هوشمند را شنیده اید اما ممکن است هنوز با مفهوم دقیق آن آشنا نباشید.

پس پیش از معرفی دزدگیر خانه هوشمند بهتر است با مفهوم خانه هوشمند و هوشمند سازی ساختمان آشنا شویم.

دزدگیر خانه هوشمند

خانه هوشمند چیست؟

دزدگیر خانه هوشمند، این روزها استفاده از تکنولوژی های هوشمند جزء جدا نشدنی زندگی همه ماست و بسیاری از فعالیت هایمان از طریق سیستم های هوشمند انجام میگیرد.

استفاده از ریموت کنترل ها و پارکینگ هایی با درب های اتوماتیک بخشی از این موارد است. اما زمانی که از یک خانه هوشمند صحبت میکنیم منظورمان فراتر از این موارد می باشد.

خانه هوشمند خانه ای است که بتوان در آن وسایل برقی را حتی از راه دور و به وسیله گوشی موبایل کنترل کرد. در یک خانه هوشمند تمامی لوازم برقی و تجهیزات به هم متصل می شوند و این امکان برای شما وجود دارد که حتی در خارج از منزل به کمک تلفن همراه خود بر آنها کنترل و مدیریت داشته باشید.

فرض کنید که بعد از یک سفر طولانی قصد بازگشت به منزل را دارید در صورت داشتن یک دزدگیر خانه هوشمند می توان از راه دور سیستم سرمایش یا گرمایش خانه را بسته به نیاز خود کنترل کرده تا پیش از آنکه به منزل برسید دمای خانه به حد مطلوبتان برسد. پس اولین قدم برای هوشمند کردن خانه اتان این است که یک دزدگیر اماکن را تهیه نمایید.

دزدگیر خانه هوشمند

دزدگیر خانه هوشمند، سیستم دزدگیر یک خانه هوشمند اجزای مختلفی دارد که از طریق آن می توانید از راه دور بخش های مختلف را کنترل نمایید.

مهم ترین و اصلی ترین بخش دزدگیر خانه که به نوعی قلب تپنده سیستم هوشمند خانه به شمار می رود پنل یا دستگاه مرکزی است که اگر اختلالی در آن ایجاد شود، کارکرد بقیه اجزا نیز مختل می گردد پس دقت در انتخاب بهترین پنل در هنگام خرید یک امر مهم و ضروری به حساب می رود.

اجزای دزدگیر خانه هوشمند

دزدگیر خانه هوشمند، همان گونه که در بخش های گذشته مطرح کردیم برای هوشمند کردن یک ساختمان اجزای مختلفی باید به یکدیگر وصل شوند تا به کمک آن ها بتوانیم وسایل برقی خود را از راه دور کنترل و مدیریت نماییم. در یک سیستم هوشمند سازی اصلی ترین بخش، پنل دزدگیر است که همه اجزا به این دستگاه متصل می شده و فرمان ها از این دستگاه ارسال می گردد. از اجزای مهم این سیستم می توان به سنسورها، آژیر، تلفن کننده و … اشاره کرد.

نکته حائز اهمیت این است که دزدگیر خانه هوشمند همان دزدگیر اماکن می باشد اما قابلیت های هوشمند سازی را نیز دارا می باشد پس در هنگام خرید مطمئن شوید که پنل دزدگیر مد نظر از این قابلیت برخوردار است.

در غیر این صورت امکان هوشمندسازی با دزدگیر اماکن وجود ندارد.

دزدگیر خانه هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

نحوه کار دزدگیر خانه هوشمند

دزدگیر خانه هوشمند، اولین گام برای هوشمند کردن منزلتان این است که یک پنل دزدگیر اماکن با قابلیت هوشمند سازی را تهیه نمایید.
در این دستگاه ها تعدادی خروجی وجود دارد که به وسیله آن ها باید وسایل برقی را به کمک یک رابط به دستگاه وصل کنید تا بتوانید کنترل های مورد نظر خود را از طریق دستگاه انجام دهید.

برای کنترل از راه دور دزدگیر های اماکن معمولا از اپلیکیشن و نرم افزارهای مخصوص استفاده می گردد.

فرض کنید میخواهید دستگاه قهوه ساز خود را کنترل کنید. در این حالت از خروجی دستگاه رابطی که به قهوه ساز شما متصل شده و به کمک نرم افزار خاصی که در اختیار دارید می توانید دستگاهتان را خاموش و روشن کنید.
نکته قابل توجه این است که با نصب دزدگیر اماکن شما می توانید تنها وسایلی که برقی هستند را کنترل نمایید.
البته برخی افراد برای هوشمند کردن کامل خانه اشان از وسایلی مانند پرده های برقی استفاده می کنند تا بتوانند از راه دور هم پرده های خانه خود را باز و بسته کنند. البته این نکته را هم مدنظر قرار دهید که دزدگیر اماکن یک سیستم ضد سرقت هست که از طریق یک سری سنسور و اجزایی که در آن وجود دارد از خطر یا سرقت منزلتان آگاهی کسب کنید و جلوی پیشامد مشکلات جدی را بگیرید.

دزدگیر خانه هوشمند

دزدگیر فایروال مدل F10

این مدل از جمله دزدگیرهایی است که مجهز به قابلیت هوشمندسازی می باشد. با خرید و نصب این مدل دزدگیر اماکن، امکان کنترل وسایل برقی منزل ، حتی از راه دور ایجاد می شود.
این مدل دزدگیر دو تلفن کننده خط ثابت و سیمکارتی نیز دارد.

این دستگاه دارای 7خروجی است که به وسیله این خروجی ها می توانید وسایل برقی خود را از راه دور کنترل کنید. F10 درحقیقت پنل دزدگیر یا همان قلب سیستم امنیتی خانه شما است که از قابلیت هوشمندسازی برخوردار است ولی برای اینکه بتوانید سیستم هوشمند و ضد سرقت خود را راه بیندازید نیاز است که اجزا و بخش های دیگری را اضافه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعاتی در مورد هوشمند کردن خانه از طریق تهیه دزدگیر اماکن در اختیارتان قرار دادیم. اگر قصد خرید دزدگیر اماکن دارید حتما این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین خرید را انجام دهید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی خرید می توانید از مشاوره رایگان با تیم نیروگستران استفاده کنید. پس همین الان با ما تماس بگیرید.

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرای شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =