دسته‌بندی نشده

استخر هوشمند

استخر هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

استخر هوشمند، استخرها یکی از مهمترین تجهیزات استفاده شده در ساختمان ها می باشند که هم در زمان استفاده، هم در هنگام ساخت به نظارت زیادی احتیاج دارند.

استخر ها فارغ از عمومی یا خصوصی بودن تجهیزات مختلفی مانند: سیستم های نظارت بر آب، تجهیزات تصفیه آب، پوشش های مختلف و … نیاز دارند.

یکی از روش های عالی برای بالا بردن سلامت، ایمنی و امنیت استخرها این است که آن ها را هوشمند کنیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی تجهیزات هوشمند سازی استخرها و معرفی روش های مختلف هوشمند سازیشان بپردازیم پس با نیروگستران همراه باشید.

استخر هوشمند

هوشمندسازی تجهیزات تصفیه آب استخر ها

استخر هوشمند، معمولا در استخرهای خانگی و عمومی سیستم های تصفیه آب به صورت دستی کنترل می شوند.

نحوه عملکرد به این صورت است که آب به صورت دائمی توسط این سیستم ها آنالیز شده و در هنگام نیاز به اپراتور استخر هشدار داده می شود که سیستم تصفیه را روشن کند. البته در برخی سیستم ها این عمل بر اساس زمان بندی هایی که تعیین می شود به صورت خودکار اجرا می گردد.

در مصارف خانگی معمولا استخرها در بیشتر روزهای سال خالی هستند. به همین خاطر در هنگام نیاز پر شده و به کمک دستگاه تصفیه آب، آب آن ها تمیز می شود.

از هوشمند سازی استخر می توان برای استخر ویلاها نیز استفاده کرد. به این ترتیب که قبل از ورود به ویلا از طریق تلفن همراهتان آب استخر را باز کنید، دمای آب را در درجه دلخواهتان تنظیم کنید تا زمانی که شما به ویلا می رسید آب استخر با دمای مطلوب پر شده باشد و همچنین در صورت نیاز به پاکیزگی آب می توان دستگاه تصفیه آب هوشمند را نیز روشن کرد.

هوشمندسازی پوشش های استخری

استخر هوشمند، بسیاری از استخرها به صورت روباز می باشند و همین مسئله باعث می شود که خیلی زود کثیف شوند.

از آنجایی که تمیز کردن استخرها یک پروسه زمان بر می باشد برای حل این مشکل می توان از پوشش های استخری که در طرح ها و شکل های مختلف در بازار وجود دارند استفاده کرد.

این پوشش ها به صورت دستی و برقی قابل کنترل می باشند و می توانند استخر روباز خانه را از فضای اطراف جدا کنند. با اتصال این سیستم ها به سیستم مرکزی خانه هوشمند می توان این پوشش ها را در زمان های مورد نیاز حتی از راه دور باز و بسته کرد.

استخر هوشمند

هوشمند سازی امنیت و ایمنی در استخرها

تامین امنیت و ایمنی در استخر از جمله مواردی است که بسیار مهم است به همین دلیل باید برای تامین امنیت کاربرانی که از استخر استفاده می کنند انواع سنسورهای نظارتی برای اکسیژن، آب و نور داخل استخرها بسیار مهم است تا بتواند ایمنی افراد را در هنگام تفریح فراهم کند.

یکی از مشکلات رایجی که در استخرها رخ می دهد این است که به دلیل وجود رطوبت خطر برق گرفتگی بسیار وجود دارد. با هوشمند کردن استخر می توانید نور و روشنایی استخر را هم هوشمند کرده تا بتوانید بدون نیاز به کلید روشنایی استخر خود را کنترل نمایید.

همچنین با کمک سنسور روشنایی و سناریو نویسی در خانه هوشمند می توانید تنظیم کنید که در هنگامی که روشنایی از حد مشخصی کم تر شود سیستم روشنایی به صورت خودکار روشن شود.

استخر هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

تاسیسات و نورپردازی داخلی هوشمند استخر ها

استخر هوشمند، یکی از قابلیت های جذاب خانه هوشمند برای استخر ها این است که می توانید داخل استخر ها نورپردازی هوشمند انجام دهید.

چراغ های ویژه با شارژ وایرلس به شما کمک می کند تا بتوانید با حفظ امنیت استخر خود نورپردازی هم انجام دهید.

کنترل دمای آب با هوشمند سازی استخر ها

استخر هوشمند، تامین دمای مطلوب برای آب استخر یکی از مواردی است که به شدت برای کاربران آن قابل استفاده است. از طریق هوشمند سازی استخر خود می توانید آب استخر را از راه دور در دمای مطلوب خود کنترل نمود. به کمک اتوماسیون سازی سنسورهای دمایی در هر لحظه دمای آب را گزارش می دهند تا به میزان مطلوبتان برسد.

حفظ ایمنی استخر از طریق سنسورها

با کمک سنسورهای استفاده شده در استخر شما می توانید گزارش کاملی از وضعیت سلامتی استخر خود داشته باشید چون در صورت رخداد هر گونه نشتی در استخر سیستم سریعا شما را مطلع می سازد تا از ضررهای غیرقابل جبران جلوگیری شود.

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرای شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هجده =