دسته‌بندی نشده

10 مورد از تجهیزات پرکاربرد خانه هوشمند برای سالمندان

10 مورد از تجهیزات پرکاربرد خانه هوشمند برای سالمندان 01

10 مورد از تجهیزات پرکاربرد خانه هوشمند برای سالمندان، در مقاله قبل با موضوع "سیستم خانه هوشمند برای سالمندان" به معرفی مزیت های خانه هوشمند به طور کامل پرداختیم و 5 مورد از محبوب ترین تجهیزاتی که در خانه هوشمند به سالمندان عزیز کمک می کند تا زندگی با رفاه و امنیت بیشتری را تجربه کنند معرفی کردیم. در ادامه به معرفی 10 مورد از تجهیزات دیگر برای خانه های هوشمندی که سالمندان در آن حضور دارند می پردازیم.

پس با نیروگستران تا انتهای این مقاله همراه باشید.

10 مورد از تجهیزات پرکاربرد خانه هوشمند برای سالمندان

1. دوربین‌های امنیتی

اولین مورد از 10 مورد تجهیزات پرکاربرد خانه هوشمند برای سالمندان، استفاده از دوربین های امنیتی از 2 جهت بسیار کارا و مهم است.

اولین مورد این است که شما می توانید با نصب دوربین های امنیتی در کنار درب ورودی خانه، ورود افراد به خانه را کنترل کنید و زمانی که زنگ درب به صدا در می آید از طریق دوربین ها چک کنید که چه کسی پشت درب خانه است.

دومین مورد این است که از طریق نصب دوربین های مدار بسته در بخش های مختلف خانه می توانید وضعیت فرد سالمندی که در خانه حضور دارد را دائم چک کنید و از سلامت آن شخص اطمینان حاصل فرمایید.

2. جاروبرقی رباتیک

دومین مورد از 10 مورد تجهیزات پرکاربرد خانه هوشمند برای سالمندان، از آنجایی که نظافت منزل برای افراد سالمند کار سختی محسوب می شود استفاده از جاروبرقی رباتیک می تواند یک پیشنهاد عالی باشد. نحوه عملکرد این جارو ها به این صورت است که به صورت مستقل نقشه خانه را دنبال کرده و همه آلودگی ها و گرد و خاک ها را از بین می برند. این جارو ها به دلیل ابعاد مناسب خود میتوانند حتی زیر اثاثیه خانه و بخش هایی که دسترسی به آن ها کمی سخت است را نیز نظافت کنند و به همین خاطر یک وسیله کاربردی و مفید به حساب می آید.

3. سیستم روشنایی هوشمند

سومین مورد از 10 مورد تجهیزات پرکاربرد خانه هوشمند برای سالمندان، استفاده از سیستم روشنایی هوشمند برای خانه هایی که سالمندان در آن حضور دارند بسیار کارا و با اهمیت می باشد چون می توانند از طریق تلفن همراه یا به کمک صدا چراغ های خانه را روشن و خاموش کنند و همین امر باعث می شود که در هنگام شب و تاریکی از خطراتی مانند برخورد با اجسام، سقوط و زمین خوردن در امان باشند.

چراغ های هوشمند در واقع دستکاه های LED با قابلیت اتصال به وای فای هستند و به شما این امکان را می دهند که چراغ های خود را از طریق موبایل روشن و خاموش کنید. این چراغ ها قابلیت برنامه ریزی نیز دارند و شما می توانید بر اساس نیاز خود مشخص کنید که این چراغ ها در یک زمان خاص با میزان نور دلخواه شما روشن شده و بعد از یک زمان مشخص خاموش گردند.

تعداد بسیار زیادی از لامپ های هوشمند موجود در بازار با دستیار صوتی نیز سازگاری داشته و شما می توانید از طریق دستورات صوتی آن ها را کنترل نمایید.

4. پریز هوشمند

چهارمین مورد از 10 مورد تجهیزات پرکاربرد خانه هوشمند برای سالمندان، پریز هوشمند کمک می کند که شما بتوانید وسایل برقی غیر هوشمند خود را نیز هوشمند کنید.

دوشاخه ها یا پریز های هوشمند مدل پیشرفته ای از پریزهای معمولی بوده که شما با استفاده از آن می توانید وسایل برقی خود را با تلفن همراه یا دستیار صوتی کنترل کنید و وسایل مختلف خانه مانند چراغ ها، قهوه ساز، چای ساز و ... را مدیریت و خاموش و روشن کنید حتی در زمان هایی که دور از خانه می باشید.

5. کنترل هوشمند درب گاراژ

پنجمین مورد از 10 مورد تجهیزات پرکاربرد خانه هوشمند برای سالمندان، به کمک این گزینه شما می توانید چک کنید که درب گاراژ خانه اتان باز است یا بسته و در صورت باز بودن خیلی راحت از راه دور هم آن را ببندید. باز ماندن درب گاراژ در حالت معمولی یکی از از اتفاقات رایج در خانه ها است که امنیت خانه را به خطر می اندازد چون سارقان به راحتی می توانند وارد خانه شوند. اما با در اختیار داشتن درب گاراژ هوشمند می توان از پیشامد این اتفاق و در نتیجه حفظ امنیت خانه محافظت کرد.

10 مورد از تجهیزات پرکاربرد خانه هوشمند برای سالمندان-نیروگستران-niroogostaran

6. لوازم آشپزخانه هوشمند

ششمین مورد از 10 مورد تجهیزات پرکاربرد خانه هوشمند برای سالمندان، دستگاه های هوشمندی برای اتصال فر و یخچال و مایکروفرو ... وجود دارد که می توانند به کمک هاب هوشمند و دستیارهای صوتی مانند الکسا ادغام گردند.

مثلا با هوشمند شدن فر سالمندان بدون نیاز به جا به جا شدن در خانه از طریق کنترل بی سیم می توانند فر را روشن و خاموش کنند، دمای آن را تغییر دهند و فر را گرم نمایند.

همچنین به کمک یخچال های هوشمند می توانید تاریخ انقضای مواد غذایی موجود در یخچال را فهرست کرده تا قبل از خرابی و اتمام تاریخ انقضا اطلاع رسانی شود.

7. ماشین لباسشویی و خشک‌کن هوشمند

هفتمین مورد از 10 مورد تجهیزات پرکاربرد خانه هوشمند برای سالمندان، به کمک ماشین های لباسشویی و خشک کن های هوشمند می توان چرخه شست و شو و خشک کردن لباس ها را ردیابی نمود و در میزان مصرف انرژی کنترل داشت.

بخش جذاب ماجرا اینجاست که از این طریق زمان تمیز کردن و تعمیر این وسایل نیز اطلاع رسانی می گردد.

8. نظارت بر فیلتر هوای هوشمند

هشتمین مورد از 10 مورد تجهیزات پرکاربرد خانه هوشمند برای سالمندان، معمولا بسیاری از افراد سالمند از فیلتر شدن سیستم های سرمایشی و گرمایشی خود و تاثیرات بدی که بر کیفیت هوا می گذارد بی خبر می باشند.

از طریق مانیتور فیلتر هوای هوشمند در زمان پر شدن فیلتر یا رخداد هر گونه هشداری اطلاع رسانی های لازم از طریق پیامک یا ایمیل انجام می گردد همچنین زمان تعویض فیلتر ها نیز اعلام می شود و به همین طریق شما می توایند از افزایش هزینه ها و خرابی سیستم های سرمایش و گرمایش ناشی از گرفتگی فیلتر ها جلوگیری کنید.

9. نشت‌یاب هوشمند

نهمین مورد از 10 مورد تجهیزات پرکاربرد خانه هوشمند برای سالمندان، یکی از مشکلاتی که مخصوصا در خانه های قدیمی تر رایج است ترکیدگی لوله ها یا نشتی آن ها می باشد که می تواند خسارت های مالی بزرگی را وارد کند.

با استفاده از سنسورهای تشخیص نشتی که در سیستم لوله قرار می گیرند شما می توانید از رخداد حوادث پرهزینه و خطرناک جلوگیری کنید. چون این سنسورها تغییرات فشار آب، میزان استفاده و ... را تشخیص داده و در صورت تشخیص هرگونه مسئله سیستم هسدار به صاحبین خانه از طریق پیامک و ... اطلاع رسانی می کند.

10. آبگرمکن هوشمند

دهمین مورد و آخرین مورد از 10 تجهیزات پرکاربرد خانه هوشمند برای سالمندان، برخی از آبگرمکن ها خود مجهز به سیستم نشتی آب می باشند هم چنین آبگرمکن‌های هوشمند به صاحب خانه‌ها اجازه می‌دهند تا دمای آب را از راه دور مدیریت کنند و بر مصرف انرژی نظارت داشته باشند.

برای مشاوره با متخصصان فنی و اجرای شرکت هوشمندسازی ساختمان نیروگستران با ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =