دسته‌بندی نشده

3 مورد از جدیدترین تکنولوژی های خانه هوشمند

3 مورد از جدیدترین تکنولوژی های خانه هوشمند-niroogostaran-نیروگستران

3 مورد از جدیدترین تکنولوژی های خانه هوشمند، فرض کنید که بعد از یک روز پرمشغله که حسابی خسته شده اید در حال بازگشت به منزل هستید و هوس یک فنجان قهوه کرده اید. به محض ورود شما به خانه درهای پارکینگ بصورت خودکار باز می شود، سیستم های روشنایی بصورت اتوماتیک روشن شده و میزان نور و دمای محیط به میزان دلخواه شما تنظیم شده است و قهوه ساز هم قهوه ی دلخواهتان را آماده نموده است.

شاید همه این ها شبیه یک زندگی رویایی در قصه ها باشد اما با به وجود آمدن صنعت هوشمندسازی ساختمان به واقعیت تبدیل شده اند.

جالب اینجاست که امکانات خارق العاده یک خانه هوشمند به همین جا ختم نمی شود و در این مقاله قصد داریم 5 مورد از جذاب ترین تکنولوژی های خانه هوشمند که در خانه هوشمند باعث متحول کردن زندگی انسان ها شده اند را معرفی کنیم. پس تا انتهای این مقاله با نیروگستران همراه باشید.

3 مورد از جدیدترین تکنولوژی های خانه هوشمند

لوازم آشپزخانه هوشمند:

در دنیای ماشینی امروز، زمان به یک فاکتور بسیار مهم تبدیل شده و بسیاری از افراد به قدری پر مشغله شده اند که تک تک دقایق و ثانیه ها ارزش ویژه ای برایشان پیدا کرده است. تکنولوژی خانه هوشمند برای این دسته افراد نیز قابلیت های به خصوصی در نظر گرفته که بخش زیادی از امورات مربوط به منزل خود را از راه دور و بدون نیاز به حضور فیزیکی در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد

فرض کنید که شما در پایان ساعات کاری خود هستید با داشتن یک خانه هوشمند به راحتی می توانید به وسیله تلفن همراه هوشمند خود غذای خود را به مدت زمان مشخص در ماکروفر بپزید و حتی در جدید ترین تکنولوژی های خانه هوشمند می توانید از طریق دوربین های داخلی ماکروفر مراحل پخت غذا را هم بصورت کامل ببینید آن هم با گوشی موبایلی که در دست دارید. و به این ترتیب به محض رسیدن شما به منزل غذای گرم حاضر است

این روز ها در یک خانه هوشمند تقریبا تمامی لوازم برقی آشپزخانه هوشمند شده اند که برخی از آن ها عبارتند از:

ماشین لباسشویی، ماکروفر، یخچال، اجاق گاز، قهوه ساز، هود، مخلوط کن، آبمیوه گیری

اگر شما هم علاقه مند به انجام کارهای خانه با سریع ترین حالت ممکن هستید قطعا داشتن یک آشپزخانه هوشمند هم برایتان جذاب خواهد بود هم بسیار کاربردی

3 مورد از جدیدترین تکنولوژی های خانه هوشمند-نیروگستران-niroogostaran

تخت خواب هوشمند

شاید بتوان گفت که در دنیای صنعتی امروز داشتن یک خواب راحت آرزو و دغدغه همه ماست. حتما تعجب می کنید که این مسئله با استفاده از تخت های هوشمند تا حد زیادی شدنی است. تخت های هوشمند می توانند ضربان قلب، فشار خون، تنفس فردی که خوابیده است را اندازه گیری کنند و این کار به وسیله پارچه های هوشمندی و چند سنسور بیومتریک که روی تخت قرار دارد انجام می شود.

 

در زیر تخت هوشمند ترموستات هایی قرار دارد که بوسیله آن می توان دمای دلخواه خود را تنظیم نمود. همچنین طبق تحقیقات دمای کف پا یافراد یکی از مواردی که باعث می شود ان ها سریعا به خواب بروند به همین خاطر نحوه طراحی تخت های هوشمند به گونه ای است که افراد بتوانند دمای زیر پای خود را در هر بخش از تخت تنظیم کنند و سریعا بخوانید.

پریز هوشمند

شاید بتوان گفت که یکی از جذاب ترین موارد در بین تکنولوژی های خانه هوشمند پریز هوشمند است. این وسیله با وجود قیمت پایینی که دارد به شدت کاربردی است چون می تواند حتی وسایل برقی غیر هوشمند را هم هوشمند کند . فرض کنید که شارژر معمولی گوشی خود را به این پریز هوشمند متصل می کنید، به این ترتیب شارژر شما هم قابلیت هوشمند بودن به دست می آورد به نحوی که شما می توانید به راحتی آن را از راه دور مدیریت کنید و در زمان مشخص آن را خاموش و روشن کنید

اگر علاقه مند به داشتن یک خانه هوشمند هستید و در ابتدا می خواهید با چند تکنولوژی جذاب، کاربردی و کم هزینه این کار را انجام دهید، پریز هوشمند می تواند یک گزینه عالی برایتان باشد تا نحوه استفاده از تمام وسایل برقی برای شما عوض شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =